چگونه عاطفه مثبت شما را در برابر استرس مقاوم تر کند؟

عاطفه در همه ما نشان دهنده مهربانی و شخصیت ما است. احساسات در افراد مختلف متفاوت است. شما نمی توانید فردی را مجبور به دوست داشتن کنید. دوست داشتن یک احساس دو طرفه است. این امر خصتصت در ازدواج بسیار اهمیت دارد. متاسفانه بسیاری از ما ازدواج را آسان می گیرند. در صورتی که مسئولیت پذیری در ازدواج بسیار مهم است. افراد باید بتوانند روابط خود را مدیریت کنند. ایجاد چهارچوب در روابط باعث پیشرفت شما می شود.

در مقاله های قبل یک نوع از ازدواج را برای شما تعریف کردیم. در این بین هم خانواده های هستند که با منطق درست ازدواج های موفقیت آمیز را ایجاد می کنند. این ها همه سوالاتی است که ممکن است از خودتان بپرسید. البته مشاوران ازدواج نیز می توانند به زوجین برای دوام ازدواج کمک کنند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه عاطفه مثبت شما را در برابر استرس مقاوم تر کند؟

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه عاطفه مثبت شما را در برابر استرس مقاوم تر کند؟  صحبت کنیم.

عاطفه مثبت به چه چیزی اشاره دارد؟

چگونه عاطفه مثبت شما را در برابر استرس مقاوم تر کند؟

عاطفه مثبت” به تمایل فرد برای تجربه احساسات مثبت و تعامل با دیگران و چالش های زندگی به شکل مثبت اشاره دارد. برعکس، “عاطفه منفی” شامل تجربه منفی جهان، احساسات منفی بیشتر در روابط و محیط است. این دو فرایند از یکدیگر مستقل هستند. آن ها گاهی أوقات می توانند با هم مرتبط باشند. کسانی هستند که می توانند تأثیر مثبت و منفی زیادی داشته باشد. یا یک مورد در او قوی تر از مورد دیگر باشد. هر دو حالت به طرق مختلف بر زندگی ما تأثیر می گذارد، به ویژه در مورد استرس و نحوه کنترل آن.

عاطفه مثبت و استرس

عاطفه مثبت با سایر ویژگی های افرادی که تمایل به شادی بیشتری دارند. همانند خوش بینی، برون گرایی و موفقیت مرتبط است. با این حال، تأثیر مثبت تنها محصول جانبی یک زندگی شاد و بدون استرس نیست بلکه یک عامل تأثیرگذار است.  تأثیر مثبت می تواند سطوح پایین تری از استرس را به تنهایی به همراه داشته باشد. فقط این نیست که افراد خوش بین و برون گرا موفق، تأثیر مثبتی را تجربه می کنند. چرا که چیزهای زیادی برای خوشحال شدن دارند و اتفاقاً استرس کمتری دارند.

به سادگی می توانید با ایجاد عاطفه مثبت یا گام هایی برای داشتن روحیه بهتر، انعطاف پذیری بیشتری را در برابر استرس تجربه کنید.

نظریه گسترش و ساخت در ارتباط با این زمینه

روانشناس باربارا فردریکسون به طور گسترده اثرات تأثیر مثبت بر استرس را مورد بررسی قرار داده است. او مدلی را ارائه کرده است که چگونه تأثیر مثبت بر تاب آوری تأثیر می گذارد. این به عنوان نظریه روان سازی مثبت “گسترش و ایجاد” شناخته می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فردریکسون و دیگران دریافته اند که وقتی به خود روحیه می دهیم، این می تواند دیدگاه ما را گسترش دهد. به طوری که در زندگی خود به امکانات بیشتری پی ببریم.  و این به ما این امکان را می دهد که به راحتی از این مزایا (برای ساختن) استفاده کنیم.

این منابع شامل موارد زیر است:

منابع فیزیکی

این شامل انرژی، استقامت، تناسب اندام، سلامتی و سلامت کلی است. به عنوان مثال، اگر روحیه خوبی دارید، ممکن است انگیزه بیشتری برای رفتن به باشگاه بدنسازی و ایجاد منابع فیزیکی خود داشته باشید. این منابع فیزیکی می توانند توان عاطفه مثبت در شما را بالا ببرد.

منابع روانشناختی

چگونه عاطفه مثبت شما را در برابر استرس مقاوم تر کند؟

این شامل توانایی انتخاب دیدگاه های خوشبینانه تر، بیرون کشیدن خود از نشخوار فکری، یا تحمل برنامه های شلوغ بدون تجربه فرسودگی شغلی است. به عنوان مثال، اگر تأثیر مثبت بیشتری را تجربه می کنید، ممکن است کمتر تمایل داشته باشید که روی نکات منفی تمرکز کنید. حتی ممکن است روی احتمالات زندگی خود تمرکز کنید.

منابع اجتماعی و عاطفه مثبت

این به معنای روابط حمایتی بیشتر است. دوستانی که اگر بخواهید توصیه های خوبی به شما می کنند، شانه ای برای گریه کردن به شما می دهند.  یا حتی در صورت گذراندن دوران دشوار برای شما یک دلگرمی به همراه می آورند. اگر به طور مزمن ناراحت هستید، ممکن است کسانی را که می توانند در زندگی شما حمایت کننده باشند، دور کنید. در حالی که اگر از عاطفه مثبت برخوردار باشید، ممکن است بیشتر دوست جذابی شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این افزایش منابع می تواند منجر به انعطاف پذیری بیشتر در برابر استرس شود. در اصل، این می تواند به عنوان “مارپیچ صعودی” مثبت عمل کند. جایی که تأثیر مثبت انعطاف پذیری بیشتری در برابر استرس و عاطفه مثبت بیشتر ایجاد می کند.

متأسفانه، عاطفه منفی می تواند به همان شیوه عمل کند. به همین دلیل است که واقعاً به پرورش خلق و خوی مثبت و لذت در زندگی کمک می کند. این چیزی نیست که در حال حاضر فقط منجر به برخی احساسات خوب شود. اما می تواند راهی برای کاهش استرس و به طور کلی زندگی شادتر باشد. تلاش برای افزایش رفتارهایی که منجر به تأثیر مثبت می شوند بسیار ارزشمند است. و خوشبختانه اگر تلاش کنید، افزایش عاطفه مثبت بسیار ساده است.

چگونه عاطفه مثبت خود را افزایش دهیم

می توان عاطفه مثبت را توسعه داد و پرورش داد. در حالی که عاطفه تا حدودی مادرزادی است. به این معنی که برخی از افراد به سادگی با تمایل بیشتری برای داشتن روحیه خوب به عنوان بخشی از شخصیت خود متولد می شوند. کارهای زیادی را می توانید انجام دهید تا عادت های مثبت را بیشتر در زندگی خود تجربه کنید. به آن عادت پیدا کنید. این حالات خوب شما را حتی بهتر می کند.

بسیاری از این موارد شامل تغییر الگوهای فکری ما و تغییر تجربیاتی است که در آن قرار داریم. در این جا برخی از کارهایی است که می توانید برای افزایش تجربه تأثیر مثبت انجام دهید.

درگیر سرگرمی ها شوید تا عاطفه مثبت تاثیرات بیشتری داشته باشد

بسیاری از ما آن قدر که می خواهیم برای سرگرمی وقت نداریم، اما وقت گذاشتن مهم است. این نه تنها می تواند تأثیر مثبت شما را افزایش دهد. بلکه می تواند ذهن شما را از آن چه ممکن است باعث استرس شما شود، دور کرده و حس موفقیت را برای شما به همراه داشته باشد.

 اهمیت های ورزش برای تسکین استرس

 ورزش – و آن را سرگرم کننده کنید

فعالیت بدنی نیز یک تسکین دهنده قوی استرس است.  انواع مختلفی از ورزش وجود دارد که می توانید در آن ها فعالیت کنید، همچنین می توانید چندین فعالیت سرگرم کننده را نیز بیابید. رقص، یوگا، دوچرخه سواری، پیاده روی با یک دوست؟ به این فکر کنید که چه چیزی ممکن است برای شما سرگرم کننده باشد و این کار را انجام دهید.

از لذت های زندگی لذت ببرید

چگونه عاطفه مثبت شما را در برابر استرس مقاوم تر کند؟

اگر تجربیات لذت بخشی را در زندگی خود برنامه ریزی می کنید. شما می توانید دائماً تجربه تأثیر مثبت و مزایای ناشی از آن را افزایش دهید. فقط به خاطر داشته باشید که به طور منظم لذت های جدیدی را اضافه کنید تا خسته نشوید.

یک مجله قدردانی داشته باشید

تحقیقات نشان می دهد که نوشتن درباره چیزهایی که در زندگی از آن ها  سپاسگزار هستید می تواند سطوح بیشتری از تأثیر مثبت را به همراه داشته باشد و این مزیت برای مدتی طول می کشد.

مدیتیشن با مهربانی و محبت را تمرین کنید

مدیتیشن به طور کلی برای مدیریت استرس بسیار مفید است. اما مدیتیشن با محبت یک درمان بسیار شیرین است.  به ویژه از این جهت که می تواند سطوح تأثیر مثبت شما را افزایش داده و به شما کمک کند استرس کمتری داشته باشید.

به یاد داشته باشید و از تجربه های مثبت لذت ببرید

تحقیقات چیزی را که احتمالاً قبلاً به طور غریزی می دانید تأیید می کند. این که تجربه فعالانه مثبت می تواند شادی را که از آن ها تجربه می کنید طولانی کند. و این می تواند تأثیرات مثبت را نیز افزایش دهد و منجر به لذت بیشتر از زندگی و تاب آوری بیشتر در برابر استرس شود. چرا با لذت بردن از بخش های بزرگ زندگی خود بیشتر بهره مند نشوید.

استرس در بهترین روابط و تاثیر عاطفه مثبت

چگونه عاطفه مثبت شما را در برابر استرس مقاوم تر کند؟

یک زن و شوهر می توانند ارتباط عالی داشته باشند، از رابطه جنسی پویا لذت ببرند و پول زیادی کسب کنند، اما این کافی نیست. ازدواج آن ها هنوز در برابر فشار بی وقفه و مداوم که تهدید به از بین بردن حتی بهترین روابط است، آسیب پذیر است. برای داشتن ازدواج و داشتن خانواده های سالم، باید میزان استرس را در زندگی خود کاهش دهیم، به خصوص اگر در سطح طاقت فرسایی باشد. در این مقاله ما چند ایده مختلف برای کمک به شما در کاهش فشار و استرس گفتیم.

https://www.verywellmind.com/positive-affect-and-stress-3144628

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا