چه چیزی برای داشتن دوران کودکی سالم مهم است؟

دوران کودکی حساس ترین و مهم ترین دوران زندگی هر فردی است. بسیاری از خانواده هایی که با مشکلات و اختلالات روانی دست و پنجه نرم می کنند برای کودکان خود خطرناک هستند. یکی از این خطرات آسیب های روانی و جسمی به خود کودک است. خانواده هایی وجود دارند که تنبیه های شدیدی روی کودک خود انجام می دهند. گذارندن دوران کودکی سالم نیازمند رعایت قوانین مختلفی است. در واقع خانواده ها باید ابتدا روی خود کار کنند. آن کار باعث می شود تا آن ها بتوانند آینده بهتری برای کودکان خود رقم بزنند. مشاوره خانواده می تواند کمک بسیار زیادی کند. اما متاسفانه بعضی از خانواده ها أصلا مشاوره را قبول ندارند. آن ها فکر می کنند فقط اشخاصی که دچار دیوانگی هستند نیاز به مشاوره یا درمان دارند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چه چیزی برای داشتن دوران کودکی سالم مهم است؟

دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چه چیزی برای داشتن دوران کودکی سالم مهم است؟ صحبت کنیم.

دوران کودکی اولیه و دوران میانی در کودکان بسیار مهم است

 دوران کودکی سالم

دوران کودکی اولیه و دوران میانی در کودکان بسیار مهم است. زیرا این ها مناطقی هستند که به کودک کمک می کنند تا به یک بزرگسال سالم تبدیل شود. بدون مراقبت و نظارت مناسب برای داشتن دوران کودکی سالم، کودک می تواند در تمام طول زندگی دچار مشکل شود. اما درک این که کودک در این قسمت از زندگی به چه چیزی نیاز دارد بسیار مهم است. ما قصد داریم برخی از مهارت ها و مراقبت های مهمی را که یک کودک نیاز دارد بگوییم.  این ها مهارت هایی است که در این مرحله از زندگی به آن نیاز دارد رشد کند، آن طور که همه ما می خواهیم.

دوران کودکی میانی چیست؟

دوران کودکی میانی دوره زندگی بین 6 تا 12 سالگی محسوب می شود. در این دوران کودک مهارت هایی را می آموزد که به او در ایجاد روابط در طول زندگی کمک می کند. این فقط یک رابطه عاشقانه نیست که آن ها یاد  بگیرند آن را توسعه دهند. آن ها همچنین در مورد تعاملات و روابط اجتماعی، مانند دوست یابی، یاد می گیرند. آن ها همچنین نقش ها و مسئولیت های مختلف را خواهند آموخت. این موارد نه تنها باعث گذراندن دوران کودکی سالم می شود بلکه در سنین بزرگسالی هم اهمیت دارد. در نتیجه، این ها سال ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند. و کودک باید مسیرهای متفاوتی را طی کند و یاد بگیرد که آینده آن ها چگونه خواهد بود.

اهمیت دوران کودکی سالم در دوره میانه

در دوران کودکی میانه، کودک مواردی را آموزش می بیند. همانند تنظیم هیجانی و دلبستگی ها، مهارت های شناختی، مهارت های گفتاری و مهارت های حرکتی. آن ها با افزایش سن شروع به توسعه این مهارت ها و توانایی ها برای داشتن دوران کودکی سالم می کنند. اگر آن ها این مهارت ها را در دوران کودکی خود یاد نگیرند، می تواند منجر به نقص در ادامه زندگی آن ها شود. و ممکن است باعث ورود آن ها به دوران اختلالات روانی شود. آن ها همچنین ممکن است در بزرگسالی به دلیل این تأخیر دچار مشکل شوند.

کودکانی که مراقبت و توجه ناکافی مراقبت کننده یا استرس محیطی را تجربه می کنند

 دوران کودکی سالم

کودکانی که مراقبت و توجه ناکافی مراقبت کننده یا استرس محیطی را تجربه می کنند در خطر هستند. آن ها می توانند باعث شوند این مراحل مهم به تأخیر بیفتد. با تأخیر، آن ها می توانند به رشد مغز صدمه بزنند. صدمه به مغز برای دوران کودکی سالم آسیب زا خواهد بود. مغز که در همه چیز از رشد جسمی گرفته تا رشد اجتماعی کودک تاثیر دارد آسیب هایی را دریافت می کند. اگر چه می توان به این امر در زندگی بعدی کمک کرد، اما هرگز برای بچه ها به همان آسانی نخواهد بود. این آسان نخواهد بود که در دوران ابتدایی این مهارت ها را پرورش دهید. به همین دلیل است که داشتن یک دوران کودکی وسط و اوایل کودکی برای کودک بسیار مهم است.

دوران کودکی میانی چه تاثیری بر داشتن دوران کودکی سالم دارد؟

کودک شما در این سال های اولیه موارد بسیاری را یاد می گیرد. این می تواند او را در تمام زمینه های زندگی برای موفقیت آماده کند. این شامل مواردی مانند موفقیت در مدرسه و درک سلامت آن ها است. همچنین شامل نظم و انضباط شخصی و توانایی تصمیم گیری خوب است. آن ها با تغذیه سالم آشنا می شوند و حتی نحوه ایجاد روابط سالم و حل تعارض را یاد می گیرند. هر یک از این موارد برای موفقیت آن ها در زندگی بعدی بسیار مهم خواهد بود. عدم دوران کودکی سالم و کمبود هر کدام می تواند منجر به ضربه شود که برای غلبه بر آن کمک زیادی لازم است.

کودکان در این سال های زندگی خود بیشتر در معرض خطرات هستند.

کودکان در این سال های زندگی خود بیشتر در معرض خطرات هستند. همانند اختلالات رشدی و رفتاری، آسم، بدرفتاری، چاقی و سایر بیماریهای مزمن هستند. به همین دلیل مهم است که آن ها روابط سالم و سطوح رشد سالم داشته باشند. اگر آن ها رابطه سالم و کودکی سالمی داشته باشند، این اختلالات یا مشکلات زودتر تشخیص داده می شوند. بنابراین می توانند سریع تر درمان شوند. این امر صدمه ای را که هر یک از آن ها می تواند بر کودک وارد کند، کاهش می دهد.  و با افزایش سن، کودک را برای یک دوران کودکی سالم تنظیم می کند.

والدین باید برای کودک خود چه کار کنند؟

دوران کودکی سالم

والدین باید در این دوره از زندگی، فرزند خود را تشویق و حمایت کنند. در حالی که مجازات ها برای رفتارهای نادرست قابل درک هستند. اما مهم است که آن ها ثابت قدم باشند و کودک را درک کنند. این که چرا مجازات می شود و آن‌ چه باید متفاوت انجام دهد چیست. کودکان در این مراحل باید از نظر والدین در جنبه های مثبت و منفی آن سازگاری داشته باشند. در طول این سال ها کودک بیشتر درباره خود می آموزد و روابط را درک می کند. باید مجازات هایی که از مراقب دریافت می کنند عادلانه و سازگار به نظر برسد. این به آن ها کمک می کند تا درک سالم از روابط را توسعه دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ترویج یادگیری و علاقه به آن نیز برای کودکان در دوران کودکی سالم مهم است. الگوبرداری از روابط مثبت، تشویق فرزندتان به ایجاد روابط مثبت مهم است. حتی تشویق او برای کشف و آزمایش چیزهای جدید به شیوه سالم نیز بسیار مهم است. والدین می خواهند فرزندشان سالم و شاد رشد کند و این کار به زمان و تلاش نیاز دارد. برای کمک به کودک برای بزرگ شدن به کار نیاز است. اما قطعاً ارزش آن را دارد که بتواند و برای زندگی خود انجام دهد.

کمک گرفتن والدین برای ایجاد دوران کودکی سالم

اگر شما عضوی از والدین هستید و معتقد هستید که به کمک احتیاج دارید، مشاوره خانواده بهترین گزینه است.  می توانید با یک متخصص صحبت کنید. چه کسی به شما کمک می کند تا خود و فرزند خود را بهتر بشناسید؟ و همچنین آن چه را که از شما نیاز دارند درک کنید.آیا فرزند شما هنوز در مراحل ابتدایی باقی مانده یا بزرگتر است؟ شما می توانید تغییرات مثبتی در شیوه فرزندپروری خود ایجاد کنید. در واقع به فرزند خود در موفقیت کمک کنید. نکته مهم این است که در اسرع وقت به دنبال کمک باشید و به آن نیاز پیدا کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فکر کنید فرزند شما برای غلبه بر برخی از تأثیرات منفی دوران کودکی خود به کمک احتیاج دارد. حتی در حالی که روی تغییر خود کار می کنید، آن ها همچنین می توانند از متخصصان کمک بگیرند. با کمک مناسب، آن ها قادر خواهند بود مسیر بیشتری را به سوی دوران کودکی سالم طی کنند. و بتوانند روابط سالم با شما و دیگران را در زندگی خود ایجاد کنند.

سخن آخر

دوران کودکی سالم

مرکز مشاوره همکده مکانی است که هر کودک یا بزرگسال می تواند از کمک مورد نظر خود برخوردار شود. آن ها قادر خواهند بود مستقیماً به صورت آنلاین با متخصصان ارتباط برقرار کنند. همچنین می توانید با متخصصانی که در سراسر کشور واقع شده اند ارتباط برقرار کنید.  بنابراین در یافتن فردی که با او راحت هستید مشکلی نخواهید داشت. البته، در مورد راحتی خود، شما همچنین قادر خواهید بود از هر کجا که احساس راحتی می کنید به صورت آنلاین، در هر زمان به درمانگران خود متصل شوید.

https://www.betterhelp.com/advice/childhood/what-is-important-for-a-healthy-middle-childhood/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا