چند نکته برای صحبت درباره سلامت روان در محل کار

در روان شناسی مفاهیمی وجود دارد که می تواند به ما کمک کند. برخی مفاهیم در روان شناسی برای جلوگیری از اختلالات روانی است. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشناسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. سلامت روانی در محل کار بسیار مهم است. خیلی اوقات همکاران شما ممکن است نتوانند در محل کار خود تمرکز داشته باشند. این گونه افراد در زندگی خود نیز همچین مشکلی دارند. آن ها یاد نگرفته اند که چگونه از پس مشکلات بزرگ بربیایند. چه بخواهیم چه نخواهیم در زندگی مشکلات بسیاری وجود دارد.

شما نمی توانید توقع داشته باشید که تا آخر عمر زندگی خود دچار مشکل نشوید. برای مثال رئیس شرکت شما ممکن است در یک جلسه جلوی همه شما را ناراحت کند و به شما تذکر دهد. در موضوع امروز بررسی خواهیم کرد که چند نکته برای صحبت درباره سلامت روان در محل کار چگونه خواهد بود.

در واقع آن ها به دلیل این که نمی توانند روحیه خود را حفظ کنند و همیشه خود را بدبخت و بیچاره می دانند شادی را در زندگی خود نمی بینند. امروز اما می خواهیم بدانیم که این چند نکته برای صحبت درباره سلامت روان در محل کار چطور می تواند به ما کمک کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نکته برای صحبت درباره سلامت روان در محل کار صحبت کنیم.

صحبت درباره سلامت روان در محل کار کاهش یافته است

چند نکته برای صحبت درباره سلامت روان در محل کار

پیرامون مسائل صحبت از سلامت روان در محل کار کاهش یافته است، اما هنوز هم موضوعی دشوار است. روانشناس ملیسا دومان M.A پنج نکته را برای داشتن این مکالمه دشوار در محل کار ارائه می دهد. اگر در نتیجه کار دچار استرس و فرسودگی شغلی می شوید، ما درمانگرانی داریم که می توانند به شما کمک کنند. درمان خود را در این جا پیدا کنید

سلامت روان در افراد مختلف متفاوت است

ما اغلب به این فکر نمی کنیم که سلامت روان، استرس و بیماری های روانی می توانند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشند. چرا؟ زیرا این چیزی نیست که همه ما به آن آموخته ایم و این خوب است. نسل های پیش از ما و حتی بسیاری از نسل فعلی هنوز در حال یادگیری این موضوع هستند. این چگونه است؟ به دلیل تمایل و شجاعت بسیاری از مردم برای صحبت در مورد آن و درک این که صحبت نکردن در مورد آن پایدار نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

موارد و اعتقادات درباره مفاهیمی که افراد از آن استفاده می کنند از عوامل مختلفی به دست می آید. نحوه پرورش، سابقه فرهنگی، تجربیات قبلی در مورد به اشتراک گذاشتن سلامت روان، منطقه ای که در آن زندگی می کنند، و بسیاری دلایل دیگر.

نقطه مشترک انسان ها در ارتباط با محل کار

علیرغم تفاوت های ما، نقطه مشترک ما این است. نیاز انسان به احساس شنیده شدن، درک شدن و پذیرفته شدن … حتی در محل کار. یا بهتر بگویم، نیاز های انسان به ویژه در محل کار مهم است. در حالی که عوامل زیادی در این مواردی که ما گفتیم وجود دارد (به عنوان مثال، صنعت، سازماندهی، تفاوت های فرهنگی)، اما آن را چندان درست نمی کند.

چرا صحبت از سلامت روان در محل کار مهم است؟

چند نکته برای صحبت درباره سلامت روان در محل کار

همه ما می دانیم که مغز مهم ترین بخش بدن است. بنابراین سلامت روان به مغز کمک می کند کارآیی بیشتری داشته باشد. به این ترتیب، آن اندام دارای وضعیت سالم، حالت استرس و حالت بیماری است. مغز سزاوار همان پذیرش، درک و مراقبت اجتماعی است. این برای هر اندام دیگری که دچار استرس یا بیماری است ارائه می شود. برخی از افراد در بحث در مورد آن عضو، به ویژه در محل کار، تردید دارند. چرا که این اندام بر شخصیت خود، شخصیت اطرافیان آن ها، نحوه نگاه به خود، جهان، محیط خود و نحوه تعامل با دیگران حاکم است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این به تنهایی دلیل این امر است که چرا باید در مورد سلامت روان در محل کار صحبت کنیم. مغز ما پایه و اساس شگفت انگیز شخصیت ما را فراهم می کند. و تصور این که “باید مشکلات از محل کار جدا باشد ” خوشبختانه احساسی است که به دغدغه اصلی تبدیل شده است. به آرامی اما با اطمینان به دنبال آرامش در محل کار خود باشید. اگر بخواهیم کاملاً واضح باشیم: گفتگوی سلامت روانی در محل کار از دو جهت انجام می شود. شخصی که حامی است و شخصی که سهیم است.

نحوه اشتراک گذاری سلامت روان در محل کار مهم است

بحث های زیادی در مورد بهترین راه ها برای حمایت از فردی در زمینه سلامت روان در محل کار وجود دارد. به همان اندازه مهم است که مردم در مورد سلامت روان خود به شیوه ای سازنده صحبت کنند. دلایل اصلی آن چیست؟ برای برقراری ارتباط دقیق با نیازهای خود، تجربیات خود را شرح دهید. شما باید بدانید که دوست دارید پس از مکالمه به چند مورد برسید. در حالی که روش های زیادی برای صحبت در مورد سلامت روان شما در محل کار وجود دارد. در این جا چند نکته است که می خواهم از کتاب آینده خود با شما به اشتراک بگذارم:

با خود بسیار صادق باشید – آیا آماده صحبت در این مورد در محل کار هستید؟

اگر احساس می کنید آماده صحبت در مورد سلامت روان محل کار هستید، فوق العاده است. شما در حال برداشتن یک گام بزرگ برای کمک به عادی سازی این بحث در محل کار هستید. با این حال، در حالی که عمل گرا بودن در مورد این موضوع عالی است. من می خواهم این را کاملاً روشن کنم که اگر شما دچار استرس مزمن، ناراحتی عاطفی یا بیماری روانی هستید. شما مجبور نیستید به افراد در محل کار بگویید که دچار چه مشکلی هستید.

مجبور نیستید همه اطلاعات را در میان بگذارید

چند نکته برای صحبت درباره سلامت روان در محل کار

شما هیچ تعهدی برای به اشتراک گذاشتن این اطلاعات ندارید. صرف نظر از این که آیا مشتاق پیشرفت گفتگوی سلامت روان در محل کار هستید. این اطلاعات شخصی شما هستند و شما می توانید انتخاب کنید که آیا آن را به اشتراک بگذارید یا خیر. اگر بخواهید آن را برای خود نگه دارید، کار اشتباهی انجام نمی دهید. شاید شما در حال گذراندن دوران سختی هستید و می خواهید با همکاران یا رئیس خود به اشتراک بگذارید.

اما هنوز کلمات و حرف زدن عادی اختیار ندارند. افراد زیادی هستند که می خواهند در مورد سلامت روان خود صحبت کنند. اما هنوز نمی توانند افکار خود را سازماندهی کنند یا ممکن است فقط به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. سعی کنید تعادل را پیدا کنید: در حالی که نیازی به عجله در این فرایند ندارید. نترسید که کمی از منطقه امن خود بیرون بیایید. سوالات زیر را برای ارزیابی آمادگی و انگیزه خود از خود بپرسید:

  • چرا می خواهید درباره سلامت روان محل کار به اشتراک بگذارید؟
  • با به اشتراک گذاشتن این اطلاعات چه چیزی برای شما در محل کار تغییر می کند؟
  • به طور خاص می خواهید از این گفتگوها چه نتیجه ای بگیرید؟

مراقب باشید که برای چه کسی و چرا انتخاب می کنید

در مورد افرادی که می خواهید با آن ها به حرف هایتان را به اشتراک بگذارید مراقب باشید. به این فکر کنید که چرا آن شخص (ها) را انتخاب کرده اید. فقط با کسی که گوش می دهد به اشتراک نگذارید. آیا می خواهید با یکی از اعضای تیم صحبت کنید؟ رئیس شما؟ کل تیم شما؟ این که آیا می خواهید با فردی موضوعات سلامت روان در محل کار به اشتراک بگذارید مهم است. شما باید در نظر بگیرید که چرا آن شخص را انتخاب می کنید. نتیجه دلخواه شما و روشی که در پیش خواهید گرفت مهم است.

ممکن است این گفتگو با افراد مختلف متفاوت باشد. ممکن است با همسالان خود رویکردی اتفاقی داشته باشید در حالی که با رئیس خود رسمی تر باشید (بسته به رابطه ای که دارید). برخی موارد را باید در نظر گرفت:

چگونه این شخص شایستگی این را دارد که شما درباره او حرف بزنید؟ آیا مبتنی بر واقعیت هستند؟ همدلی و پاسخ به کلمات مبتنی بر احساسات؟ آیا آن ها ایمیل یا تلفن را به چت ترجیح می دهند؟ در چارچوب رابطه محل کار با این شخص، چگونه می توانید برای او توضیح دهید که چرا او را برای صحبت انتخاب کرده اید؟

اگر بخواهید صحبت هایتان را با رئیس خود به اشتراک بگذارید، می خواهید از این مکالمه چه نتیجه ای بگیرید؟

اگر می خواهید شنیده شوید، درباره مسائل مختلف صحبت کنید

چند نکته برای صحبت درباره سلامت روان در محل کار

به نکات مختلف تکیه نکنید تا به دیگران اطلاع دهید که می خواهید صحبت کنید یا به کمک نیاز دارید. همه در انتخاب سرنخ های ظریف، به ویژه در دنیای دور افتاده کار، خوب نیستند. ممکن است در شرکتی کار می کنید که فرهنگ مردم در مورد همدردی کردن در زندگی شخصی همکاران محتاط است. از آن ها انتظار داشته باشید بدون علامت گذاری روشن بدانند که برای سلامت روان شما چه می گذرد، یک انتظار غیرواقعی است.

https://welldoing.org/article/5-tips-talking-about-your-mental-health-work

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا