چند نمونه از معانی کابوس که هرگز نباید نادیده گرفت

معانی کابوس در روان شناسی متفاوت است. کابوس در واقع اتفاقاتی است که در طول روز یا خاطره بدی است که در ذهن شما باقی مانده و به محض استراحت وارد ذهن شما می شود.  گاهی اوقات برخی عوامل باعث اختلال در خواب می شوند. یکی از این عوامل می تواند استرس باشد. برای برخی هم شدت کار و فشار زندگی باعث می شود کیفیت خواب آن ها کاهش یابد. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از خواب وجود دارد. بیشترین تاکید برای داشتن خواب مناسب تاثیر آن بر روی سلامتی جسمی و روحی روانی است. در مقاله های قبل در ارتباط باخواب و انواع آن صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نمونه از معانی کابوس که هرگز نباید نادیده گرفت چگونه است.

خواب کافی و معانی

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید خواب کافی داشته باشید. خواب کافی می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نمونه از معانی کابوس که هرگز نباید نادیده گرفت صحبت کنیم.

یاد بگیرید که چگونه می توانید با معانی کابوس های شبانه روبرو شوید

یاد بگیرید که چگونه می توانید با کابوس های شبانه روبرو شوید و با یک درمانگر مجاز صحبت کنید. کابوس ها می توانند بسیار ناراحت کننده باشند – هم هنگام خواب و هم هنگام بیدار شدن. آن ها ممکن است آن قدر ترسناک باشند که شما در برابر خواب مقاومت کنید. کابوس ها علاوه بر اثرات از دست دادن خواب، می توانند ضربان قلب و فشار خون شما را افزایش دهند و ممکن است نگرانی های جدی دیگری برای سلامتی ایجاد کنند. آن ها حتی ممکن است سلامت روان شما را به خطر بیندازند. اگر کابوس های وحشتناک دائمی دارید، باید بدانید که چه چیزی باعث ایجاد آن ها می شود، بنابراین می توانید نحوه آرامش بیشتر را بیاموزید.

آیا همه کابوس می بینند؟

همه خواب می بینند. این در واقع نحوه عملکرد مغز است. گفتن این که آیا تک تک افراد کابوس دیده اند، سخت است. مطمئناً دیدن کابوس های گاه به گاه امری رایج است. در حقیقت، CNN گزارش داد که 85 درصد از بزرگسالان گفته اند که حداقل یک نمونه از معانی کابوس در سال گذشته داشته اند. تا 29 درصد از پاسخ دهندگان حداقل یکبار در ماه کابوس می بینند. اگر گاهی اوقات خواب بدی می بینید، احتمالاً جای نگرانی نیست. از طرف دیگر، اگر کابوس های مکرر مشاهده می کنید، باید قبل از این که آن ها تبدیل به یک مشکل مهم در زندگی شما شوند، به آن ها توجه کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

امروزه می دانیم که این‌طور نیست. در این مقاله، شما در مورد آن چه می تواند باعث انواع مختلف کابوس ها شود، و همچنین آن چه می توانید برای کاهش علائم منفی و جلوگیری از بروز مکرر آن ها انجام دهید، بیشتر خواهید آموخت.

نقل قول ها در مورد معانی کابوس

از دوران باستان تا دوران معاصر، نقل قول هایی در مورد کابوس ها در بسیاری از آثار ادبی به چشم می خورد. نقل قول های زیر، برخی در کتاب های داستانی و برخی دیگر به عنوان واقعیت ارائه شده اند.

چند نمونه از معانی کابوس که هرگز نباید نادیده گرفت

خواب با آرامش یک نعمت بزرگ است. امید این است که وقتی به خواب می روید، رویاهای شما ملایم و دلگرم کننده باشند. با این حال، گاهی اوقات رویاهای شما ممکن است به یک وحشت شبانه تبدیل شود. آیا تا به حال در مورد آن معانی کابوس نگران شده اید؟ به گفته بنیاد خواب، همه در شب خواب می بینند، چه آن‌ها را به خاطر بیاورند یا نه. رویاهای شما ممکن است وقایع ضعیفی باشند، یا می توانند آنقدر واضح باشند که احساس کنند واقعی هستند. به این نوع رویاهای شفاف گفته می شود، و اغلب می توانید آن‌ها را با جزئیات قابل توجه به یاد آورید.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

طبق مقاله ای که توسط Consciousness & Cognition منتشر شده است، اکثر مردم اصطلاحا خواب های رنگی می بینند. با این حال، تقریباً 12 درصد از مردم رویاهای سیاه و سفید می بینند. بر اساس این مقاله، افراد بالای 25 سال احتمال بیشتری دارد که رویاهای ترسناک ببینند. قبل از موارد ثبت شده، انسان ها مجذوب رویاها و پیوند احتمالی آن‌ها با دنیای معنوی بوده اند. رویاها اغلب در تخیلات مردم از عشق، زیبایی و موفقیت نقش دارند. معمولاً رویاهای شما رویدادهای روز یا چیزهایی از گذشته شما را تکرار می کنند.

تخیلات مسالمت آمیز

این تخیلات مسالمت آمیز ممکن است شما را از واقعیت زندگی دور کند. شما می توانید در رویای خود هر چیزی باشید یا به هر جایی در دنیا بروید. قوانین زمان و مکان در هنگام خواب در ذهن شما معلق است.

تجربه رویاها و معانی کابوس

بسیاری از مردم از رویایی که تجربه کرده‌اند، الهام‌بخشی و حل خلاقانه مسئله را کشف کرده‌اند. رویاهای مثبت اغلب الهام بخش هستند و رویاپرداز را بیدار نمی کنند. با این حال، رویاهای به یاد ماندنی اکثر مردم بیشتر مضر هستند تا مثبت. هنگامی که در شب رویاهای منفی می بینید، ذهن شما تمام احساسات نامطلوب ناشی از آن را تجربه می کند. به عبارت دیگر، شما رویای خود را “زندگی می کنید”. بر خلاف تجارب خوش خیم در رویاهای تکرار شونده، دید منفی می تواند تاثیرات آزاردهنده ای بر وضعیت روحی و عاطفی شما داشته باشد.

کابوس چیست؟

حتی اگر یک رویاپرداز بزرگ باشید، احتمالاً با یک رویا مثبت خواهید خوابید. بسته به ماهیت ذهن، ممکن است به طور خلاصه آن را در صبح به یاد بیاورید و سپس آن را فراموش کنید. با این حال، یک کابوس معمولاً شما را از خواب بیدار می کند. معانی کابوس به اندازه رویاهای مختلف از تجربه انسان است. برای فرهنگ های خرافاتی گذشته، این چشم اندازهای ترسناک کار ارواح خبیث دنیای زیرین بود. مادیان یک کلمه انگلیسی باستانی به نام دیو را معرفی کردند که مژده‌های بدی را به ارمغان می‌آورد و سعی می‌کرد افراد در خواب را خفه کند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

مانند رویاهای خوب، قوانین فیزیکی جهان در کابوس ها کنار گذاشته شده است. هر چیزی در این رویاهای شوم امکان دارد و می تواند برای شما بسیار واقعی به نظر برسد. ممکن است مبهوت، گیج و وحشت زده از خواب بیدار شوید و به معنای کابوس خود فکر کنید.

معانی کابوس در کودکان

بچه‌ها معمولاً با رویاهای بد گرفتار می‌شوند. بسیاری از بزرگسالان ممکن است کابوس های مزمنی را تجربه کنند که در نهایت می تواند بر خواب و رفاه آن‌ها تأثیر بگذارد. حتی اگر ذهن منطقی شما می گوید که این فقط یک کابوس است، ترس اولیه هنوز وجود دارد. تفاوت بین کابوس و وحشت شبانه را در زمینه های مختلف خواهید دید. مقاله ای که توسط موسسه های روانشناسی منتشر شده است می گوید که یکی از تفاوت های اصلی بین این نوع خواب ها زمان رخ دادن آنهاست. بیشتر کابوس ها در مرحله خواب عمیق REM رخ می دهند، در حالی که وحشت های شبانه در مرحله خواب و بیداری رخ می دهند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر کابوس می بینید، معمولاً به سرعت از خواب بیدار می شوید. با این حال، بیشتر مردم در طول یک وحشت شبانه هنوز در بلاتکلیفی هستند که باعث تشدید احساسات می شود. در میان وحشت شبانه، شما می توانید فریاد بزنید و حرکات خشونت آمیز داشته باشید. این‌ها همچنین می تواند برای دیگرانی که شاهد پریشانی شما هستند ترسناک باشد.

چه چیزی باعث کابوس می شود؟

مقاله ای از بنیاد خواب بیان می کند که تحقیقات مدرن در مورد این که چه چیزی باعث کابوس شما می شود، قطعی نیست. در مورد معانی کابوس حتی تحقیقات امروزی هم مبهم است. در این مقاله  برخی از کارشناسان معتقدند که این دیدهای ناخوشایند راه ذهن شما برای مقابله با احساسات منفی یا آسیب است.

اگر اختلالات خواب یا شرایط فیزیکی خاصی دارید، ممکن است بیشتر مستعد کابوس‌های شبانه باشید. برخی از داروهایی که مصرف می کنید می توانند خواب شما را با دیدهای ناخوشایند مختل کنند. منطقی است که دنیای رویاهای شما ممکن است تحت تأثیر منفی مبارزه با اضطراب، افسردگی یا سایر مسائل روانی قرار گیرد.

اتفاقات مختلف در کودکی یا نوجوانی

اگر در کودکی یا نوجوانی خواب های بد یا ترس های شبانه می دیدید، به احتمال زیاد تا بزرگسالی با آن‌ها کنار آمدید. آیا الگوی خواب شما ناکامل است و شما کم خواب هستید؟ این وضعیت همچنین می تواند رویاهای ناخوشایند ایجاد کند. تعبیر خواب به قدمت نسل بشر است. بسیاری از فرهنگ‌های اولیه بر چگونگی ارتباط ظاهراً رویاها با قلمروهای معنوی تأکید زیادی داشتند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا