چند نمونه از رایج‌ ترین انواع دروغگویی به شریک زندگی خود

دروغگویی به شریک زندگی رابطه را دچار آسیب و همچنین نهایتا به سمت جدایی می کشاند. بسیاری از ما فکر می کنیم با یک دروغ ساده آرامش را ایجاد می کنیم. دروغ برای برخی تبدیل به یک رفتار ساده شده است که می تواند خطرناک باشد. در دنیایی که زندگی می کنیم افراد ممکن است رفتار های ناشایستی داشته باشند. اما همه این رفتار ناشایست قابل حل هستند.

این به شرطی است که فرد خودش قصد این کار را داشته باشد. راستگویی یک خصلت فوق العاده هست همه باید آن را داشته باشند. متاسفانه در دنیایی که زندگی میکنیم برخی از مردم رفتار های عجیبی دارند. آن ها سعی دارند برای این که خودشان را برتر نشان دهند هر نوع رفتاری انجام دهند. حتی برخی از آن ها ممکن است دروغ های را بگویند تا مقام خود را بالا ببرند. در مقاله های قبل در ارتباط با دروغگو بودن همسر صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نمونه از رایج‌ ترین انواع دروغگویی به شریک زندگی خود چگونه است؟ ‌

استرس های زوجین به علت دروغگویی به شریک زندگی خود

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نمونه از رایج‌ ترین انواع دروغگویی به شریک زندگی خود، صحبت کنیم.

نشانه های علائم دروغگویی به شریک زندگی خود

روانشناسان از تحقیقات در مورد زبان بدن و فریب برای کمک به اعضای نیروی انتظامی برای تشخیص حقیقت و دروغ استفاده کرده اند. محققان UCLA علاوه بر تجزیه و تحلیل 60 مطالعه در مورد فریب، مطالعاتی را در این زمینه انجام دادند. این کار باعث شد تا توصیه ها و آموزش هایی برای اجرای قانون ارائه شود. نتایج تحقیقات آن ها در مجله American of Forensic Psychiatry منتشر شد.

نشانه هایی که ممکن است کسی دروغ بگوید

برخی از پرچم های قرمز احتمالی که محققان شناسایی کردند و ممکن است نشان دهند که مردم فریبنده هستند عبارتند از:

  • مبهم بودن؛ ارائه چندین جزئیات مختلف
  • سوالات را قبل از پاسخ دادن تکرار کنید
  • صحبت در حین قطع کردن جمله دیگران
  • عدم ارائه جزئیات خاص در هنگام به چالش کشیدن یک داستان
  • رفتارهایی مانند بازی با مو یا فشار دادن انگشتان به لب

محقق ارشد R. Edward Geiselman پیشنهاد می کند که تشخیص فریب هرگز آسان نیست.  آموزش با کیفیت این می تواند توانایی فرد را در تشخیص دروغ بهبود بخشد:

“بدون آموزش، بسیاری از مردم فکر می کنند که می توانند فریب را تشخیص دهند. اما تصور آن ها با توانایی واقعی آن ها ارتباطی ندارد. جلسات آموزشی سریع و ناکافی افراد را به سمتی پیش می برد. این فرایند آن ها را  به تجزیه و تحلیل بیش از حد و انجام کارهای بدتر از آن چه که با واکنش خود انجام می دهند، سوق می دهد.”

نکاتی برای علائم دروغگویی به شریک زندگی خود

اگر مشکوک هستید که علائم دروغگویی در همسر شما وجود دارد. چند استراتژی وجود دارد که می توانید به تشخیص واقعیت از داستان کمک کنید.

تنها به زبان بدن اعتماد نکنید

وقتی صحبت از تشخیص دروغ به میان می آید موارد مختلفی قابل بحث است. مردم اغلب بر روی “بدن”، یا علائم ظریف فیزیکی و رفتاری که فریب را آشکار می کند، تمرکز می کنند. در حالی که نشانه های زبان بدن گاهی اوقات می تواند نشان دهنده فریب باشد. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از علائم دروغگویی به شریک زندگی خود همیشه با دروغگویی همراه نیستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

محقق هوارد ارلیچمن، روانشناسی که از دهه 1970 در حال مطالعه حرکات چشم است. اوذدریافت که حرکات چشم به هیچ وجه به معنی دروغگویی نیست. در واقع، او پیشنهاد می کند که تغییر چشم ها به این معنی است که یک فرد فکر می کند. یا به طور دقیق تر، به حافظه بلند مدت خود دسترسی دارد.

علائم و رفتارهای فردی شاخص های مفیدی برای فریب هستند

سایر مطالعات نشان داده اند که در حالی که علائم و رفتارهای فردی شاخص های مفیدی برای فریب هستند.  برخی از آن ها که اغلب با علائم دروغگویی به شریک زندگی خود مرتبط هستند از بدترین پیش بینی کننده ها هستند . بنابراین  زبان بدن می تواند ابزاری مفید در تشخیص دروغ باشد. مهم این است که بفهمید به کدام سیگنال ها باید توجه کرد.

روی سیگنال های راست تمرکز کنید

یکی از متاآنالیزها نشان داد در حالی که مردم اغلب برای تشخیص دروغ به نشانه های معتبری تکیه می کنند.  در واقع این مشکل در وهله اول ضعف این نشانه ها به عنوان شاخص فریب است. برخی از دقیق ترین نشانه های فریبکاری که مردم به آن ها توجه می کنند عبارتند از:

  • مبهم بودن: اگر به نظر می رسد که گوینده عمداً جزئیات مهم را کنار گذاشته است. ممکن است به این دلیل باشد که آن ها دروغ می گویند.
  • عدم قطعیت صوتی: اگر فرد مطمئن یا ناامن به نظر برسد، به احتمال زیاد دروغگو تلقی می شود.
  • بی تفاوتی: بالا انداختن شانه، عدم بیان و حالت خسته کننده می تواند باشد. نشانه های دروغ گفتن از آنجا که فرد سعی می کند از انتقال احساسات و بیان احتمالی جلوگیری کند.
  • تفکر بیش از حد: اگر به نظر می رسد که فرد برای پر کردن جزئیات داستان خیلی سخت فکر می کند، ممکن است به این دلیل باشد که شما را فریب می دهد.

نکته مهم این جا این است که زبان بدن ممکن است مفید باشد. اما توجه به سیگنال های مناسب بسیار مهم است. با این حال، برخی از کارشناسان پیشنهاداتی می کنند. آن ها می گویند که تکیه بیش از حد بر سیگنال های خاص ممکن است توانایی تشخیص دروغ را مختل کند

از آن ها بخواهید داستان خود را برعکس بگویند

تشخیص علائم دروغگویی به شریک زندگی خود را می توان یک فرایند منفعل دانست. مردم ممکن است تصور کنند که می توانند زبان بدن و حالت چهره دروغگو را مشاهده کنند. این باعث می شود تا “گفته های” واضح را تشخیص دهند. با اتخاذ رویکرد فعال تر برای کشف دروغ، می توانید نتایج بهتری به دست آورید. برخی تحقیقات نشان داده است که درخواست از مردم برای گزارش داستان‌ های خود متفاوت است. آن ها ممکن است به ترتیب معکوس و نه به ترتیب زمانی دقت تشخیص دروغ را افزایش دهد. نشانه های کلامی و غیر کلامی که بین دروغ و راستگویی تمایز قائل می شوند ممکن است با افزایش بار شناختی آشکارتر شود.

چند نمونه از رایج‌ ترین انواع دروغگویی به شریک زندگی خود

اگر تنها هدف انسان کمال نباشید، احتمالاً دروغ گفتیم. طبیعت انسان این است که برای نجات خود از یک رابطه ناراحت کننده یا منفی، کمی حقیقت را نادیده بگیرد. در همه روابط ما – چه عاشقانه، دوستانه و چه در محل کار – اعتماد یک موضوع بسیار مهم و ضروری برای پویایی یک رابطه سالم است. هانی لنگکاستر-جیمز، روانشناس و مربی زندگی می گوید: تا زمانی که در یک رابطه متعهدانه واقعی با کسی که به خوبی می شناسید قرار نگیرید، تنها کسی که واقعاً می توانید به او تکیه کنید خودتان هستید.

در یک رابطه، افراد بیشتر از آن‌چه فکر می کنید به یکدیگر دروغ می گویند. در این‌جا برخی از رایج ترین انواع دروغگویی به شریک زندگی خود بیان خواهد شد.

چند نمونه از دروغگویی به شریک زندگی خود

“یک دروغ کل صداقت شما را از بین می برد.” – بالتاسار گراسیان

استفاده از عبارت “من خوبم.”

آیا تا به حال این عبارت را شنیدید؟ شاید خودتان آن را یکی دو بار بیان کرده باشید. این دروغ کوچک یکی از دروغ هایی است که در یک رابطه گفته می شود. تنها چیزی که زوج ها هرگز نباید در مورد آن دروغ بگویند این است که چه احساسی دارند. چه در حال پاسخ به این سوال باشید و چه بر اساس زبان بدن خود نشان دهید که خوب هستید، باید در مورد نحوه رفتار با شریک زندگی خود صادق باشید.

شاید نمی‌خواستید به احساس خود وارد شوید، یا شاید فقط می‌خواستید از بحث و جدل اجتناب کنید. در هر صورت، اکثر مردم این دروغ را یک یا دو بار (یا بیشتر) می گویند.

این که تا به حال چند رابطه داشتید

بیشتر مردم تمایل دارند بگویند تعداد رابطه کمی تا به حال داشتند. حتی اگر این تعداد زیاد نباشد، یا لیست طولانی نباشد، ما همیشه می‌خواهیم شریک فعلی‌مان احساس خاصی داشته باشد.

دروغگویی به شریک زندگی خود در زمینه این که شما پدر و مادر آن‌ها را دوست دارید

هرکسی با همسر آینده خود کنار نمی آید. مردم تمایل دارند در مورد اینکه واقعا چقدر والدین شریک زندگی خود را دوست دارند دروغ بگویند. آن‌ها یا برای حفظ آرامش این کار را انجام می دهند یا به این دلیل که واقعاً معنایی در گفتن حقیقت در مورد احساسات خود نمی بینند. به هر حال، برای برخی افراد، سکوت جهت آرامش بهتر از راستگویی است.

چقدر پول خرج می کنید

دروغگویی به شریک زندگی خود در زمینه های مادی زندگی بسیار خطرناک است. زوج ها هرگز نباید در مورد مسائل مالی به یکدیگر دروغ بگویند. روانشناس نیکی مارتینز می گوید: باید یک توافقات و شفافیت بین زوجین در مورد مسائل مالی وجود داشته باشد. اینکه چقدر پول خرج می شود یکی از رایج ترین دروغ هایی است که زوج ها به یکدیگر می گویند.

“شما عالی به نظر می رسید.”

این دروغ کوچک چیزی است که ما گاهی اوقات مجبور می شویم برای اینکه به احساسات شریکمان آسیب نرسانیم، آن را بیان کنیم. چه در مورد کت و شلواری که کاملاً زشت به نظر می رسد دروغ می گویید یا لباسی که تماما برای شما مناسب نیست. دروغگویی به شریک زندگی خود در مورد ظاهر آن ها احتمالاً رایج ترین دروغی است که در روابط گفته می شود.

شما هرگز به عشق سابق خود فکر نمی کنید

ما عشق و زندگی خود را با افراد مختلف به اشتراک می گذاریم. حتی اگر آخرین رابطه شما به طور متقابل وجود ندارد، احساسات شما ناپدید نمی شوند. این بد نیست که گاهی به همسر سابق خود فکر کنید و احساساتی را که داشتید به خود یادآوری کنید. اما، ممکن است باعث حسادت شود، به همین دلیل است که برخی از افراد تصمیم می‌گیرند در مورد آن با شریک فعلی خود صحبت کنند.

دروغگویی به شریک زندگی خود از نوع این که آشپزی آن‌ها را دوست دارید

اگر شریک زندگی شما مهارت خاصی در آشپزخانه ندارد، شما مجبور خواهید شد که دروغ بگویید. اکثر مردم در مورد مهارت آشپزی که شریک زندگی آن‌ها دارد دروغ می گویند. به هر حال، اگر هرگز تلاش نکنند، چگونه اسپری آن ها بهتر خواهند شد؟

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا