چند مورد از تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی

تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی یعنی این که شما احساسات متفاوتی نسبت به یک شخص دارید. طبیعتاً عاشقی خالص تر خواهد بود. رفتارهای نشانگر عاشقی در هر شخصی متناسب با رفتار و کردار او متفاوت خواهد بود. طبیعتاً همه انسان ها نمی توانند احساسات خود را به راحتی بیان کنند. اما از آن جا مسئله روابط عاشقانه بیشتر از بیان احساسات به تعهد ارتباط دارد انتخاب شخص مورد نظر سخت است. شما باید شخص مقابل را جوری ارزیابی کنید که بعدها این رابط به هر دوی شما پیشرفت برساند.

شخصیت نشانگر ویژگی های رفتاری ما است. و همینطور رفتار ما نشانه شخصیت ما است. برخی از افراد را ممکن است دیده باشید که شخصیت‌ های چند گانه ای دارند. در واقع آن ها هر جا که می خواهند منافعی کسب کنند شخصیت خود را تغییر می دهند. خیلی از افراد هستند که دچار اختلالات شخصیتی هستند. در دنیای روان شناسی اختلالات شخصیتی بسیار وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشناسید.  در ادامه می خواهیم ببینیم که چند مورد از تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی چگونه است؟

رفتار و شخصیت ها در برابر تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی

ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این که یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه شخصیت نیز ما باید موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند مورد از تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی، صحبت کنیم.

رفتارهای نشانگر تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی در یک فرد چگونه است (بدون اینکه متوجه شود)؟

رفتارهای نشانگر تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی می تواند یک چیز فریبنده باشد. می تواند گیج کننده باشد. ممکن است فردی در زندگی شما وجود داشته باشد که با او حال و هوای خوبی داشته باشید. اما نمی دانید که آیا او واقعاً شیفته شما است یا فقط کمی در حال معاشقه است. وقتی جواب می خواهید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به رفتارهای آن ها نگاه کنید. در این‌جا چند روش عملی وجود دارد که نشان می دهد شخصی ناخودآگاه عاشق شده است.

وقتی شما را می بینند لبخند می زنند

نگاهی که آن ها به شما هنگام برقراری ارتباط شخصی دارند، رفتارهای نشانگر عاشقی آن ها را نسبت به شما نشان می دهد. اگر آن ها همیشه لبخند می زنند و به نظر می رسد که وقتی وارد اتاق می شوید می درخشند، می دانید که در حال عاشق شدن هستند. نگاه کنید تا ببینید آیا تفاوتی بین واکنش آن ها هنگام راه در اتاق و سایر افراد برای سنجش واکنش وجود دارد یا خیر.

احساست مختلف آن ها تا حدودی عصبی می شود

بسیاری از مردم در مورد کسی که عاشق او می شوند عصبی می شوند. معمولاً این رفتار خیلی بامزه است. ممکن است متوجه شوید که وقتی آن ها حرف تا حدی احمقانه می گویند یا وقتی آن‌ها را مسخره می کنید دارای رفتارهای نشانگر تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی هستند. حتی ممکن است با همراهی در کنار شما سرخ شوند. اگر متوجه این موضوع شدید، ملایم باشید، در غیر این صورت ممکن است آن ها را بترسانید.

آن‌ها به شما غذا می دهند

در بسیاری از فرهنگ ها، غذا راهی برای رفتارهای نشانگر عاشقی است. اگر کسی به طور مداوم برای شما غذای لذیذ می آورد، این فقط می تواند راهی برای ابراز محبت خود باشد. این عمل مخصوصاً اگر غذای خانگی باشد صادق است. قدردانی خود را نشان دهید و حتی به این فکر کنید که در ازای صحبت به زبان عشق آن ها، همین کار را انجام دهید.

زبان بدن و تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی

زبان بدن می تواند خیلی بیشتر از کلماتی که در مورد کسی صحبت می کند به شما بگوید. کسی که عاشق شما می شود، آن را با زبان بدن خود نشان می دهد. آن ها احتمالا بدن خود را به سمت شما متمایل می کنند یا به روش های کوچک شما را لمس می کنند. بسیاری از اوقات، آن ها حتی متوجه نمی شوند که این حرکات ظریف را انجام می دهند.  همچنین ممکن است سعی کنند وقتی در یک محیط گروهی هستند نزدیک شما بنشینند. البته زبان بدن مثبت را نباید با شهوت اشتباه گرفت. باید به این نکته توجه کنید که خودتان بدون زیاده روی، حرکات کوچکی انجام دهید.

آن ها خبرهای خوب را با شما جشن می گیرند

بهتر است وقتی کسی را دارید اخبار خوب را با او به اشتراک بگذارید. اگر عاشق شما شده است، احتمالاً وقتی اتفاق خوبی در زندگی آن‌ها رخ می دهد، اول با شما تماس خواهند گرفت. شما با کسی تماس می گیرید که می خواهید رفتارهای نشانگر عاشقی  را برای او انجام دهید. این عادت به این معنی است که از تحت تاثیر قرار دادن شما با خبرهای خوب لذت می برند. همچنین احتمالاً با گفتن چیزهایی به شما احساس راحتی می‌کنند و می‌دانند که شما حمایت می‌کنید و باعث می‌شوید از اخبار خوبشان احساس خوبی داشته باشند. وقتی با شما تماس می گیرند رفتاری حمایتی و هیجانی داشته باشید

آن ها به حرف های شما گوش می دهند

برای ایجاد ارتباط عاطفی با کسی، باید صحبت کنید. فقط صحبت کافی نیست طرف مقابل باید به حرف های شما گوش کند. اگر  به شما اجازه صحبت کردن را بدهند، متوجه خواهید شد که آیا آن ها رفتارهای نشانگر تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی ارائه می دهند یا خیر.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن ها بعداً جزئیات مکالمه را به خاطر بسپارند، همچنین می‌دانید که در حال گوش دادن به شما هستند.

چند مورد از تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی

دوست داشتن یک نفر و عاشقی با کسی احساساتی مشابه با برخی تفاوت های کلیدی هستند. Kemi Sogunle مربی حرفه ای زندگی و کارشناس روابط می گوید:

“عاشقی با کسی می تواند ناشی از شیفتگی، مالکیت و وسواس باشد. از طرف دیگر دوست داشتن کسی فراتر از حضور فیزیکی است. شما آرزو دارید رشد آن‌ها را ببینید، نقص های آن‌ها را پشت سر می گذارید. یا فرصت هایی را می بینید که با یکدیگر و با همدیگر ایجاد می شوند. شما به یکدیگر انگیزه می دهید، تشویق می کنید و الهام می بخشید.»

نکته

در بسیاری از مواقع، مردم نمی توانند تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی را تشخیص دهند. این می تواند منجر به سردرگمی زیادی برای هر دو طرف شود. خوشبختانه، تفاوت‌های مهمی وجود دارد که می‌تواند به همه کمک کند. این کار باعث می شود تا بفهمند چه احساسی دارند.

“عشق واقعی بلافاصله اتفاق نمی افتد. این یک فرآیند همیشه در حال رشد است. بعد از اینکه فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشتید، زمانی که با هم رنج کشیدید، با هم گریه کردید، با هم خندیدید، ایجاد می شود.» – ریکاردو مونتالبان چند تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی را در ادامه خواهیم گفت

دوست داشتن کسی یک انتخاب است

وقتی با کسی رابطه خوبی دارید، تلاش آگاهانه ای برای ادامه دوست داشتن او انجام می دهید. خانواده تان را در نظر بگیرید که همیشه با آنها کنار نمی آیید. یا به دوست صمیمی خود از دوران دبیرستان فکر کنید که هر چقدر با هم کنار می آیید با او بحث می کنید. آن دسته از افرادی هستند که شما انتخاب می کنید تا به دوست داشتن آنها ادامه دهید.

نکته

کارآفرین پل هادسون می گوید: «شما به او نیاز دارید که بخشی از زندگی شما باشد، نه به این دلیل که می خواهید بخشی از این شخص را داشته باشید، بلکه به این دلیل که می خواهید بخشی از خود را به او بدهید. دوست داشتن کسی این است که او را شایسته بخشی از وجودت بدانی.»

انسان ها عاشق افرادی می شوند که همیشه از آنها انتظار دارند، زیرا واکنش عاطفی شما یک انتخاب نیست.

یافتن شریک زندگی شبیه خود به معنای قرار گیری آن‌ها در اولویت است

در تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی وقتی کسی را می‌پرستید، می‌خواهید کارش را خوب انجام دهد و بهترین‌ها را برایش آرزو کنید. با این حال، وقتی عاشق کسی هستید، به این معنی است که تمام تلاش خود را برای کمک به موفقیت او انجام دهید. شما آن‌ها را در اولویت قرار می دهید و به آن‌ها کمک می کنید تا به اهداف خود برسند. این معمولاً متعادل می‌شود، زیرا اگر آن‌ها احساسات را متقابلاً متقابل کنند، همان کار را برای شما انجام می‌دهند.

راه های بیان عشق

« تنها راه برای عشق ورزیدن این است که کمتر خودمحور باشید – اینکه نیازها و رفاه دیگران را بر نیازهای خود ترجیح دهید. هادسون می افزاید: وقتی می خواهید شادی دیگری را بر شادی خود ترجیح دهید، در پدیده ای که ما آن را عشق می نامیم، شرکت می کنید.

شما آماده هستید که برای یکدیگر فداکاری کنید به گونه ای که برای بهترین دوست خود یا کسی که به سادگی با او احساس دوستی می کنید انجام نمی دهید.

عاشقی برای همیشه است

ما افراد مختلف زیادی را در زندگی خود می‌پرستیم و معمولاً این احساس از بین می‌رود. ما بهترین دوستان خود را از دانشگاه تحسین می کنیم. اما با تغییر سالها، ممکن است فقط آن‌ها را به خوبی به یاد بیاوریم. سوگانل می افزاید: «عاشقی ممکن است لزوماً طولانی نباشد. زیرا معمولاً بر اساس شیفتگی، شهوت یا وسواس نسبت به طرف مقابل است.

نکته

بنابراین، دوست داشتن چیزی است که می تواند محو شود – اما عاشقی برای همیشه است. حتی اگر آن افراد دیگر در زندگی ما نباشند، باز هم می توانیم همان احساسات آشنای قدیمی را برای آن‌ها تداعی کنیم. وقتی به دنبال کسی هستیم، یک مشاجره باعث نمی شود که این احساسات ناپدید شوند. ما می خواهیم تا آخر عمر با آن‌ها باشیم.

احساس محبت و تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی

چند مورد از تفاوت بین دوست داشتن و عاشقی

وقتی نسبت به کسی احساس محبت می کنید، همیشه او را می خواهید. از همراهی آن‌ها احساس خوبی دارید و هرگز نمی خواهید خداحافظی کنید.

با این حال، وقتی به شدت عاشق کسی هستید، به این معنی است که می دانید چه زمانی باید او را رها کنید و جایی باشید که بیشتر از همه خوشحال است. اگر این بدان معناست که آن‌ها در جایی امن، سالم و شاد خواهند بود، آماده هستید که آن‌ها را در اطراف خود قربانی نکنید.

«وقتی واقعاً کسی را دوست دارید، این حس بسیار ارزشمند است که بهترین‌ها را برای او می‌خواهید. جوردن گری مربی روابط می گوید: عشق واقعی این است که بهترین ها را برای کسی بخواهی، حتی اگر بهترین چیز برای او این باشد که با تو رابطه نداشته باشد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا