چند علل افسردگی اساسی (و نحوه اجتناب از آن) 

افسردگی اساسی یکی از شاخه های افسردگی است که علائم آن در هر فرد متفاوت است. امید همیشه چیزی است که باید در زندگی برای رسیدن به اهداف وجود داشته باشد. شما می توانید از پس هر مشکلی بر بیایید اما کنار آمدن با ناامیدی سخت است. ناامیدی هیچ وقت نباید ادامه دار باشد. چرا که اگر شخصی نتواند ناامیدی خود را کنترل کند باعث ایجاد حس استرس و افسردگی در او می شود. هیچ کس در این دنیا نیست که حتی یک بار احساس ناامیدی نکرده باشد. همان طور که خانواده می تواند ما را به سمت موفقیت راهنمایی کند، گاهی اوقات ممکن است باعث شکست ما شود.

خیلی از مردم بعد از این که شکست می خورند ناامید می شوند. در واقع این شکست پایان کار آن ها در زندگی خواهد بود. انسان باید مسئولیت پذیر باشد. حتی با وجود داشتن خانواده بد شما می توانید به موفقیت برسید. حتی بزرگ ترین افراد هم در زندگی مشکلاتی داشتند. نکته مهم این است که چگونه با داشتن خانواده ای آزار دهنده موفق شویم. شکست چه بخواهیم چه نخواهیم برایمان اتفاق می افتد. اما آیا ما می توانیم با شکست و افسردگی در زندگی خود کنار بیاییم؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که چند علل افسردگی اساسی (و نحوه اجتناب از آن)، چگونه است؟

احساس افسردگی اساسی و بازگرداندن امید

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. ما در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه با شکست در زندگی کنار بیاییم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند علل افسردگی اساسی (و نحوه اجتناب از آن)، صحبت کنیم.

راه هایی برای بازگرداندن امید زمانی که احساس افسردگی اساسی می کنید

همه ما زمان هایی در زندگی داشتبم که می خواهیم تمام اتفاقات دنیا را ناپدید کنیم. طبیعی است که گاهی اوقات یک حالت افسردگی خفیف یا اضطراب را تجربه کنید. اما اگر آن غم باقی بماند و باعث شود امیدتان از دست برود چه؟ وقتی می گویید افسرده هستید، احتمالاً آن را با احساس ناراحتی یا بد خلقی یکی می دانید. اغلب، این احساسات ناخوشایند ظرف چند روز برطرف می شوند. با این حال، اختلال افسردگی اساسی یا MDD، یک بیماری روانی است که در صورت عدم درمان می تواند هفته ها، ماه ها یا سال ها ادامه داشته باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا می دانستید که MDD شایع ترین اختلال روانی است و حداقل 7.1 درصد از مردمان کشورهای مختلف سالانه به آن مبتلا می شوند؟ این بیماری اغلب زنان را بیشتر از مردان مبتلا می کند و در سنین 18 تا 25 سالگی موارد بیشتری دارد. همچنین می تواند پس از دوره های طولانی بین قسمت ها دوباره ظاهر شود.

علائم و نشانه های اختلال افسردگی اساسی در صورت عدم بازگرداندن امید

چگونه می دانید که روز بدی دارید یا از نظر بالینی افسرده هستید؟ از آنجایی که بسیاری از نشانه های آن ممکن است در سایر بیماری ها و اختلالات وجود داشته باشد، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی حرفه ای خود مشورت کنید. این‌ها علائم و نشانه های رایج MDD هستند که باید برای بازگرداندن امید به آن‌ها توجه کرد.

  • غم و اندوه مزمن، ناامیدی و عدم امید
  • احساس عجز، گناه و بی ارزشی
  • دیگر علاقه ای به فعالیت ها یا سرگرمی های گذشته ندارید
  • در حال و هوای روابط عاشقانه نیستید
  • از دست دادن انرژی و خستگی مفرط
  • تغییر در الگوهای خواب مانند بی خوابی یا پرخوابی
  • مشکلات ذهنی در تمرکز، حافظه و تصمیم گیری
  • تغییر در عادات غذایی، کاهش وزن یا افزایش وزن
  • استرس مداوم، کسالت و تحریک پذیری
  • اشتغال به مرگ یا ایدئولوژی خودکشی

درد مزمن و اختلالات گوارشی بدون علت قابل تشخیص افسردگی اساسی و عدم بازگرداندن امید

همه افراد متفاوت هستند، و ممکن است شما تمام این علائم یا شدت یکسانی را با شخص دیگری تجربه نکنید. فقط ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا متخصص سلامت روان شما واجد شرایط تفسیر و تشخیص پرونده شما است. از آن‌جا می توانید بهترین گزینه های درمانی را مورد بحث قرار دهید.

چه چیزی باعث MDD می شود و آیا می توانید آن را درمان کنید؟

اگرچه دانشمندان در مورد علت افسردگی دارای تفکر مثبت نیستند، اما مطالعات نشان می دهد که ترکیبی از عوامل در این امر موثر است. اختلال افسردگی اساسی ممکن است ریشه در عدم تعادل شیمیایی مغز، وراثت یا عوامل محیطی داشته باشد. این‌ها ممکن است با هم کار کنند تا طوفان کاملی را ایجاد کنند که می تواند شما را از نظر ذهنی، جسمی، عاطفی و روحی افسرده کند. در حال حاضر، هیچ روش قطعی برای بازگرداندن امید وجود ندارد. با این حال، یک رویکرد جامع می تواند به کاهش علائم کمک کند تا بتوانید به زندگی سالم و معنادار ادامه دهید. پس از تشخیص، برنامه مراقبتی شما متناسب با نیازهای شما تنظیم می شود.

نکته

اکثر متخصصان سلامت روان موافقند که درمان بهینه این اختلال روانی ترکیبی از دارو و درمان است. داروهای تجویزی و نوع درمان بسته به هر بیمار متفاوت است. خبر خوب این است که آمار نشان می دهد حداقل 80 درصد از افراد افسرده طی 6 تا 8 هفته نتایج مثبتی از درمان خود مشاهده می کنند.

بازگرداندن امید در افراد مبتلا به افسردگی

برای اکثر افرادی که مبتلا به یک اختلال افسردگی اساسی تشخیص داده شده اند، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی معمولا داروهای ضد افسردگی تجویز می کنند. این داروها مناطقی از مغز را هدف قرار می دهند که مسئول هورمون ها و گیرنده های خلق و خو هستند. ممکن است کمی آزمون و خطا طول بکشد تا متخصص سلامت روان شما بهترین داروی ضد افسردگی را پیدا کند.

چند راه برای بازگرداندن امید و غلبه بر حالت افسردگی

تشخیص اختلال افسردگی اساسی می تواند یک موهبت متفاوت باشد. در حالی که از اینکه بالاخره چند روش درمانی دارید خیالتان راحت است، ممکن است در مورد وضعیت خود نگران باشید. فرقی نمی کند که گهگاهی دچار مشکلات شوید یا علائم شما به MDD اشاره دارد. شما می توانید کارهایی برای بازگرداندن امید و رفاه خود انجام دهید.

چند علل افسردگی اساسی (و نحوه اجتناب از آن)

بخش بزرگی از افسردگی احساس تنهایی است، حتی اگر در جایی پر از یک میلیون نفر باشید. – لیلی سینگ. افسردگی می تواند یک چیز طاقت فرسا برای مقابله با آن باشد. می تواند باعث شود شما احساس خستگی، بی ارزشی، درماندگی و ناامیدی کنید. افسردگی می تواند بر عادات غذایی، برنامه خواب، کار، روابط و همه چیز تأثیر بگذارد. وقتی با افسردگی اساسی شدید روبرو هستید، به نظر می رسد که تمام زندگی شما دارای توقف است و به نظر می رسد راهی برای دور زدن آن یا رهایی از آن وجود ندارد.

نکته

خوشبختانه، راه هایی وجود دارد که به جلوگیری از این احساس قبل از شروع آن کمک می کند. گاهی اوقات، افسردگی در مغز وجود دارد – مواد شیمیایی اشتباه می کنند یا اصلا شلیک نمی کنند. در موارد دیگر، افسردگی می تواند توسط رویدادهای بیرونی ایجاد شود. درک علل رایج و یادگیری نحوه اجتناب از آن‌ها می تواند به مثبت نگاه داشتن دیدگاه شما در زندگی کمک کند. چند علت افسردگی اساسی (و نحوه اجتناب از آن):

احساس استرس یا فشار بیش از حد

اگر متوجه شدید که دائماً بیش از حد کار می‌کنید، با ضرب‌الاجل‌های کاری، کارهای روزمره، مشکلات خانوادگی، مسائل مربوط به روابط، ممکن است به هیچ وجه نتوانید با هیچ یک از آن‌ها کنار بیایید. دانستن محدودیت های خود بهترین راه برای توقف این محرک خاص افسردگی در مسیر است.

توانایی “نه” گفتن به برخی چیزها برای کنترل حجم کاری، کاری است که همه باید برای سلامت روان خود یاد بگیرند. اگر چیزی اجباری شد، مانند یک مهلت کاری، آن را به قطعات قابل مدیریت تقسیم کنید و فقط روی آن‌چه پیش روی شماست کار کنید، سپس به قسمت بعدی بروید.

سلامت ضعیف

تشخیص یک بیماری می تواند افسردگی اساسی را بدتر یا تحریک کند، به خصوص اگر نگرانی سلامتی جدی باشد و نیاز به توجه فوری داشته باشد. ممکن است به نظر برسد که هیچ چیز دیگری در زندگی شما مهم نیست، جز اینکه با هر چیزی که تشخیص دادید برخورد کنید. از سوی دیگر، افسردگی همچنین می‌تواند باعث انواع بیماری‌ها شود و حتی می‌تواند افسردگی شما را بدتر یا طولانی‌تر کند.

نکته

از سوی دیگر، افسردگی همچنین می‌تواند باعث انواع بیماری‌ها شود و حتی می‌تواند افسردگی شما را بدتر یا طولانی‌تر کند. برای به حداقل رساندن این محرک، ابتدا روی سلامتی خود تمرکز کنید. داشتن یک برنامه درمانی در چشم می تواند به کاهش استرس کمک کند و علائم افسردگی شما را کاهش دهد.

مشکلات پولی

هر کسی می تواند با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کند. مسائل مالی یکی از دلایل اصلی استرس و اضطراب در بسیاری از بزرگسالان بدون توجه به سابقه افسردگی اساسی آن‌ها است. بزرگسالان کاملاً سالم از نظر روانی می توانند با مقدار زیادی استرس در مورد پول کنار بیایند.

بهترین راه برای کنترل مشکلات مالی در افسردگی اساسی

بهترین راه برای کنترل مشکلات مالی بدون اجازه به استرس که شما را به سمت افسردگی بکشاند، فعالیت است. بودجه بسازید، یک برنامه پس انداز تهیه کنید و با یک شبکه پشتیبانی از دوستان و خانواده در ارتباط باشید. سعی کنید وقت خود را با مردم به روش های رایگان یا کم هزینه بگذرانید. این کار باعث می شود تا خود را از داشتن یک جامعه منزوی نکنید، که می تواند افسردگی شما را بیشتر بدتر کند.

مشکلات وزن

اضافه وزن می تواند افسردگی فرد را بدتر کند. مشکل افسردگی اساسی این است که گاهی اوقات برای مقابله با آن پرخوری می کنیم. استرس و اضطراب نیز می تواند باعث پرخوری شود. این شما را به همان چرخه اضافه وزن، افسردگی و سپس پرخوری برای جبران این احساسات بازمی گرداند.

نکته

بهترین راه برای شکست این چرخه و رهایی از این محرک افسردگی خاص چیست؟ این که یک برنامه بلند مدت برای خود در رابطه با تغییرات سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم و عادات غذایی و همچنین ورزش انجام دهید. ورزش باعث می شود احساس انرژی بیشتری داشته باشید و به مبارزه با علائم افسردگی کمک کنید و در عین حال به شما در حفظ وزن کمک می کند.

زندگی تغییر می کند

تغییرات عمده زندگی که باعث ایجاد فشار و استرس در زندگی ما می شود می تواند یکی از دلایل اصلی افسردگی اساسی باشد. مرگ یکی از دوستان یا اعضای خانواده، یا پایان یک ازدواج یا یک رابطه طولانی مدت، می تواند باعث شود که هر فردی دچار افسردگی شدید شود. بخش مهم این است که همچنان به خود اجازه دهید آن فقدان را غصه بخورید بدون اینکه اجازه دهید به افسردگی تبدیل شود.

با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشید. یک سیستم حمایتی بسازید که در زمان نیاز شدید عاطفی به شما کمک کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا