چند روش هوشمندانه برای پاسخ به افراد منفی 

افراد منفی می توانند آسیب های زیادی برسانند. همه ما می دانیم که در اطراف ما افراد مختلفی زندگی می کنند. بسیاری از ما در طول زندگی این گونه افراد را در کنار خودمان خواهیم دید. موفقیت در زندگی نیازمند تلاش زیادی است. همچنین نیازمند این است که از شکست های خود درس بگیریم. شکست در زندگی پایان همه چیز نیست. روابط می تواند در زمان های مختلف دچار مشکلاتی سود. اما اگر هر دو فرد هم دیگر را بشناسند می توانند مشکلات را حل کنند. غافل از این که برخی از افراد نمی توانند این مشکلات را حل کنند. همان طور که موفقیت در روابط و زندگی نیازمند عوامل مختلفی است شکست نیز همین گونه است.

روابط در روان شناسی تعاریف متفاوتی دارد. روابط همیشه به معنای ایجاد ارتباط بین دو زوج مرد و زن نیست. خیلی اوقات رابطه های دوستی دو دختر یا دو پسر ممکن است در آینده زندگی فرد تاثیر گذار باشد . بنابراین بهتر است در انتخاب دوست بسیار هشیار باشید. دوست خوب و انتخاب دوست خوب قاعده و قوانین خاصی دارد که بسیاری از ما آن را می دانیم. خیلی ها هم قوانین را نمی دانند.

تسلط افراد منفی بر افکار شما و روابط آن ها در زندگی

خوشبختی از نظر هر فردی یک معنا و مفهومی دارد. شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که تعریف آن ها از خوشبختی یکسان باشد. خوشبختی یعنی این که شما بتوانید برای رسیدن به بهترین اتفاق در زندگی خود تلاش کنید. این تلاش ها باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از کوچک ترین چیز ها در زندگی خود لذت ببرند. در مقاله امروز می خواهیم ببینیم عادت های افراد منفی (و نحوه اجتناب از آن‌ها) چیست. البته در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند روش هوشمندانه برای پاسخ به افراد منفی، یا شما صحبت کنیم.

نشانه هایی که تسلط افراد منفی بر افکار شما وجود دارد

افرادی که با آن‌ها رابطه دارید تأثیر زیادی بر زندگی شما دارند. اگر در میان انبوهی از افراد منفی معاشرت کنید دچار مشکل خواهید شد. با کسانی که شما را بالا می برند دوست باشید، و در عین حال که همین کار را برای آن‌ها انجام می دهید، برای ادامه راه حمایت خواهید شد. اما چگونه می توانید بگویید که زندگی شما توسط دوستان سمی، افراد منفی و سایر تأثیرات ناخواسته تسخیر شدید؟ پاسخ در رفتار خود شما نهفته است. در این‌جا چند نشانه وجود افراد منفی زیاد در زندگی شما بیان خواهد شد

رفاه شما در حال رنج است

ساده‌ترین و سریع‌ترین نشانه‌ای که ممکن است در رابطه با سلامت کلی خود در زمانی که توسط افراد منفی احاطه شده‌اید متوجه شوید. سطح کورتیزول شما افزایش می یابد، به دلیل ضعف سیستم ایمنی راحت تر بیمار می شوید و بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری ها هستید. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد

شما کاملا خسته هستید

وقتی روز شما به پایان می رسد، احساس می کنید کاملاً خسته شدید، حتی اگر کاری به خصوص خسته کننده انجام نداده باشید.

تسلط افراد منفی بر افکار شما و اهمیت سلامتی

قبلاً به مصرف خوب غذا و ورزش توجه می‌کردید، اما اکنون نمی‌توانید اذیت شوید. حتی ممکن است عادت‌های بد جدیدی مانند مصرف غذاهای ناسالم یا ساعت‌ها گذراندن جلوی تلویزیون را شروع کنید.

بیش از حد حساس شدید

وقتی کسی چیز بالقوه بدی به شما می گوید، ناگهان متوجه می شوید که به شدت ناراحت می شوید. شما مکالمات معمولی را اشتباه تعبیر می کنید و احساس می کنید دیگران دائماً از شما عصبانی هستند. همچنین ممکن است از واکنش خوب به انتقاد دست بردارید.

در کل کمتر خوشحال هستید

سلامت روانی و مثبت اندیشی شما در حال فرو رفتن است. شما احساس ناراحتی می کنید، انرژی خود را از دست دادید، یا فقط احساس خوبی ندارید.

به اخبار بد بهتر از اخبار خوب واکنش نشان می دهید

همه خبرهای بد را دوست ندارند، درست است؟ اما می بینید که از آن لذت می برید. به عنوان افراد منفی وقتی اخبار بد یا شایعات می شنوید، مشتاق هستید که بفهمید چه اتفاقی می افتد. مثل این است که شما در یک حالت رویایی پیشرفت می کنید، حتی اگر شما را درگیر کند.

به طور مشابه، بیشتر مردم اخبار خوب را دوست دارند، درست است؟ اما اکنون با شنیدن خبرهای خوب احساس اضطراب می کنید. شما احساس می کنید همیشه به دنبال یک موضوع هستید و در گرفتن اخبار مثبت به صورت واقعی مشکل دارید.

نکته

هنگامی که تسلط افراد منفی بر افکار شما انجام می شود، ممکن است در مورد دشواری آن صحبت کنند. برای مثال، ممکن است به فردی که به تازگی ترفیع گرفته است بگویید که اکنون ساعات کاری طولانی تری دارد. به نظر می رسد که شما بدترین قسمت های هر چیزی را می بینید!

به نظر می رسد که شما نسبه به آن‌ها وسواس دارید

افراد منفی نگر می توانند زمان و تلاش زیادی را از شما بگیرند. اگر شما توسط آن‌ها احاطه شدید، ممکن است کم کم متوجه آن‌ها شوید. این به افراد منفی قدرت زیادی می دهد. نمی توانید بگویید که آیا این اتفاق برای شما می افتد؟ در این‌جا چند نشانه وجود دارد:

شما اغلب در مورد آن‌ها فکر می کنید

حتی زمانی که آن‌ها در اطراف نیستند، به نظر می رسد که شما به این افراد منفی فکر می کنید.

اغلب در مورد آن‌ها صحبت می کنید

به نظر می رسد مدام می خواهید در مورد این افرادی که شما را پایین می آورند صحبت کنید. دیگر افراد زندگی شما از شنیدن در مورد آن‌ها خسته می شوند.

راه هایی برای جلوگیری از تسلط افراد منفی بر افکار شما

افکار ما می توانند تحت تأثیر افرادی قرار بگیرند که اطرافمان را احاطه کردیم. این بدان معناست که وقتی با افراد مثبت احاطه می‌شویم، افکار ما بیشتر مثبت هستند. به همین ترتیب، اگر افراد منفی در زندگی ما وجود داشته باشند، افکار ما نیز می توانند منفی شوند.

“این افراد منفی به طور قابل توجهی بدبین هستند و هر کسی را خسته می کنند. انرژی و درام مخرب همه جا آن‌ها را دنبال می کند. ژاکلین ویتمور، نویسنده و کارشناس آداب معاشرت، می گوید: اگر مراقب نباشید، آن‌ها می توانند شما را به هرج و مرج بکشانند – تمرکز شما را مختل و اهدافتان را به حاشیه برانند. خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد تا اطمینان حاصل کنیم که افکار ما توسط افراد منفی در زندگی‌مان تسخیر نمی‌شوند. در اینجا برخی از بهترین راه‌ها برای مثبت نگه داشتن افکارتان وجود دارد، حتی زمانی که افراد منفی روی زندگی شما تأثیر می‌گذارند.

چند روش هوشمندانه برای پاسخ به افراد منفی

افراد منفی شبیه سیاهچاله‌های فضای بیرونی هستند – از ناکجاآباد ظاهر می‌شوند در حالی که سعی می‌کنند هر چیز دیگری را در اطراف خود ببلعند. به عنوان فردی که ممکن است منفی باشند، حل وضعیت به روشی هوشمندانه و سالم مهم است.

نکته

اول، ممکن است درک اینکه چه چیزی یک فرد بالقوه منفی را تشکیل می دهد مفید باشد. افراد منفی گرا راهی برای تخلیه انرژی از اطرافیان خود دارند. آن‌ها باعث تحقیر، حمله و بدنامی شما خواهند شد. آن‌ها باعث می‌شوند احساس ناامنی، مراقبت یا تنش کنید.

آن‌ها انرژی منفی را از طریق یک جو ناخواسته می فرستند، یا فقط شما را از انسانیت خارج می کنند. بنا به دلایلی، اگر نتوانند «به شما دسترسی پیدا کنند»، به شخص یا چیز دیگری که شما به آن اهمیت می دهید حمله می کنند.

نحوه برخورد با افراد منفی

بنابراین، چگونه می توانید به درستی با چنین افراد منفی برخورد کنید و در عین حال به انسانیت آن‌ها احترام بگذارید؟ مطمئناً آسان نیست. زیرا افراد منفی در میان ما از چیزی جز اینکه شاهد یک طغیان احساسی ناامیدی و نارضایتی هستند لذت نمی برند. مشکل این است که با انجام رفتاری که قبلاً ذکر شد، به سادگی انگیزه آن‌ها را تغذیه می کنید.

نکته

با وجدان خوب، نمی‌توانیم (و نباید) وانمود کنیم که راه‌حل نهایی را در رابطه با منفی‌گرایی در زندگی‌مان داریم. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید (به‌طور سازنده) با افراد منفی‌گرا و شیطنت‌هایشان بدون ایجاد هرگونه آسیبی به خود برخورد کنید. در این‌جا چند راه برای برخورد با افراد منفی وجود دارد:

«با اجازه به افراد منفی باف برای ادامه آشفتگی به شخصیت، شهرت و آرزوهای شما، خود را نابود نکنید. همه رویاها را زنده اما با احتیاط نگه دارید. تا کسانی که زبان ناسالم دارند، چاره ای جز ابتلا به بیماری های خود نداشته باشند.»

مسائل را شخصی نگیرید

“شخصی نگرفتن کارها” بسیار ساده تر از انجام آن است. برخی از افراد منفی‌گرا – گاهی اوقات – تمام رفتارهای سرزنده را روی شما متمرکز می‌کنند. مشکل شخصی کردن مسائل با افراد منفی این است که به جایی نمی رسد.

رفتار افراد منفی را منطقی نکنید

بسیاری از مردم تعارض را دوست ندارند. این چیزی است که به عنوان اجتناب از تعارض شناخته می شود. به این ترتیب، افرادی که رفتار منفی دریافت می کنند، سعی می کنند با یک فرد منفی استدلال کنند. این مهم است که به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد منفی نخواهند با آن‌ها “استدلال” شود. آن‌ها ممکن است در برخی مواقع به گوش دلسوزانه نیاز داشته باشند. اما به احتمال زیاد چنین انگیزه هایی را به شیوه ای سازنده تر نشان خواهند داد.

اجازه دهید صدای شما را بشنوند

هر فرد منفی گرا عمداً منفی عمل نمی کند. به هر دلیلی، آن‌ها به سادگی یک طرز فکر بدبینانه را اتخاذ کردند. گفته می‌شود، وقتی رفتار منفی به طور مکرر ظاهر می‌شود، وقت آن است که صدای خود را به گوش دیگران برسانید.

دلسوز باشید

همانطور که گفته شد، همه کسانی که رفتار منفی دارند، قصد انجام این کار را ندارند. هنگامی که ما آگاهانه اعمال منفی آن‌ها را به شرایط بالقوه کاهش‌دهنده نسبت می‌دهیم چه اتفاقی می افتد؟ راحت‌تر می‌توانیم رفتار آن‌ها را به همان شکلی که واقعاً هستند ببینیم.

در صورت نیاز خود را جدا کنید

قرار گرفتن در معرض رفتار منفی مکرر می تواند از نظر ذهنی و جسمی خسته کننده باشد. ما به طور غریزی متوجه خواهیم شد که چه زمانی فردی ما را از منطقه راحتی عبور می دهد. در این مرحله است که لازم است در صورت امکان دور شوید. همه ما محدودیت هایی داریم.

لبخند بزنید

گاهی اوقات درک گ افراد منفی از دنیای اطرافش نادرست است. این را می توان به هر چیزی نسبت داد، از تجربیات دوران کودکی گرفته تا تجربیات آن‌ها در خانه یا محل کار. عمل ساده لبخند زنی و حفظ روحیه مثبت ممکن است برای به چالش کشیدن این ادراکات به طور غیر مستقیم کافی باشد.

بالغ باشید

هنگامی که یک فرد منفی باف خود را به عنوان یک چالش یا تهدید نشان می دهد، بسیار آسان است که در برابر رفتارهای کودکانه مانند توهین آمیز “بی دفاع” شوید. به نوعی، این یک واکنش طبیعی است. با این حال، این کار معکوس است، و تنها ذهنیت نابالغ (گاهی) آن‌ها را قادر می سازد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا