چند روش ساده برای بازگردانی انرژی مثبت به زندگی

بازگردانی انرژی مثبت در زندگی نیاز به استفاده از راه حل های مختلف دارد. هر چه افراد در زندگی بیشتر تلاش کنند طبیعتاً زودتر به موفقیت خواهند رسید. بسیاری از افراد هستند که در زندگی موفق بوده اند.

آن ها به یک باره شکست خورده‌ اند و از این شکست ناامید شدند. در واقع آن ها راه خود را ادامه نداده اند.  این ناامیدی باعث می شود در مسیر زندگی دچار مشکلاتی شوند. از آن سمت هم افرادی هستند که از شکست های خود درس می گیرند. شکست در زندگی به معنای پایان کار نیست. سعی کنید مثبت اندیش باشید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند روش ساده برای بازگردانی انرژی مثبت به  زندگی چگونه است.

احساس شادی و خوشبختی و بازگردانی انرژی مثبت

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند روش ساده برای بازگردانی انرژی مثبت به  زندگی صحبت کنیم.

راه هایی که بازگردانی انرژی مثبت بهتر از یک ذهنیت منفی است

سوال قدیمی برای تعیین اینکه آیا شما دارای یک ذهنیت مثبت هستید یا بدبین این است که آیا لیوان را نیمه خالی می بینید یا نیمه پر. این ضرب المثل چیزی بیش از یک لیوان است، زیرا می تواند دیدگاه شما را نسبت به زندگی نشان دهد. بیشتر مردم ارتباط مستقیم بین طرز ذهنیت مثبت و سلامت کلی شما را درک نمی کنند، اما درک تأثیر افکارتان بر شما ضروری است. برخی از مردم فکر می کنند که برای داشتن ذهنیت مثبت باید چیزهای بدی را که برای شما اتفاق می افتد نادیده بگیرید. هیچ راهی برای دوری آن روزهای بد وجود ندارد. اما همه چیز به نگرش شما و نحوه برخورد با این موقعیت ها بستگی دارد. اولین راه برای مثبت اندیشی استفاده از خودگویی برای مبارزه با فرآیندهای تفکر منفی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

خودگویی منفی به این دلیل اتفاق می‌افتد که تصورات غلط متعددی در ذهن شما وجود دارد و همچنین ممکن است اطلاعات کافی نداشته باشید و زود نتیجه بگیرید. تمام این افکار ناگفته ای که در ذهن شما می چرخد، مثبت یا منفی خواهند بود و اگر افکار بدی بیشتر از خوب داشته باشید، طرز فکر شما را نشان می دهد. افسوس، این بدان معنا نیست که همه امیدها از دست رفته است. شما این قدرت را دارید که طرز فکر و کل زندگی خود را تغییر دهید.

نتایج تحقیقات درباره بازگردانی انرژی مثبت

وقتی این افکار منفی به سراغتان می آیند، می توانید با چیزی مثبت با آن‌ها مقابله کنید. به عنوان مثال، شما در اتاق استراحت نشستید، و یک همکار وارد اتاق می شود، و آن فردی است که با او رابطه خوبی ندارید. شما فوراً شروع به ایجاد افکار نشخوار کننده در مورد اینکه چرا این شخص شما را دوست ندارد به ذهنتان خطور می کند. زیرا شما هیچ کاری برای ایجاد ذهنیت مثبت در او انجام ندادید.

ذهن شما سناریوی کاملی را ساخت که بر اساس اطلاعات غلط درست نبود. ببینید چقدر آسان است که ذهن خود را از مسیر اشتباه خارج کنید؟ اما اگر از دید دیگری به این شخص نگاه کنید چه؟

نکته

آیا احساس شما و پویایی بین شما دو نفر را تغییر می دهد؟ ممکن است یک دوستی قابل توجه را از دست بدهید، زیرا کسی به گونه ای رفتار نمی کند که شما قابل قبول می دانید.

چرا طرز ذهنیت مثبت بهتر است؟

شما می دانید که هم مسیری در ذهنیت مثبت بهترین راه برای زندگی است، اما به دلایلی نیاز دارید که چرا باید ذهنیت خود را تغییر دهید. در این‌جا چند راه وجود دارد که یک طرز فکر مثبت می تواند شما را به فرد بهتری تبدیل کند و کل زندگی شما را بهبود بخشد.

اگر بازگردانی انرژی مثبت داشته باشید، بیشتر زندگی خواهید کرد

این خیلی خوب به نظر می رسد، اما تحقیقات ثابت می کند که اگر کمتر استرس داشته باشید، عمر طولانی تری خواهید داشت. وقتی دائماً در مورد اتفاقات روزمره زندگی خود نگران هستید، در این صورت التهاب بیشتری در بدن خود ایجاد خواهید کرد. طبق مطالعه ای که توسط کلینیک مایو انجام شده است، زمانی که ذهنیت مثبتی دارید، پنجاه درصد کمتر احتمال دارد که زود بمیرید.

مطالعه آن‌ها بیش از 30 سال انجام شد و آن‌ها دریافتند افرادی که مثبت اندیش بودند نسبت به افرادی که بدبین بودند زندگی بسیار بهتر و سلامتی بهتری داشتند.

با بازگردانی انرژی مثبت عزت نفس بهتری خواهید داشت

اگر از خواب بیدار شوید و شروع کنید به این فکر کنید که چقدر سر و کمرتان درد می کند. یا به این فکر کنید که همه چیزهایی که در لیست کارهایتان قرار دارند سخت است، قبل از شروع، خودتان را شکست می دهید.  اگر با ذهنیت مثبت فکر کنید، می توانید عزت نفس خود را افزایش دهید و یاد بگیرید که خود را در یک نور مثبت تر ببینید.

با بازگردانی انرژی مثبت کمتر با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید

افسردگی که تجربه می کنید می تواند شرایطی یا ژنتیکی باشد. برخی از موقعیت‌ها خارج از کنترل شما هستند و وقتی با اخراج از شغل، مرگ یا یک تحول بزرگ دیگر مواجه هستید، خوش‌بینی چالش برانگیز است. با این حال، داشتن ذهنیت منفی می تواند باعث ناراحتی شما شود.

چند روش ساده برای بازگردانی انرژی مثبت به زندگی

آیا تا به حال فکر کردید که انرژی مثبت دقیقا چیست؟ به گفته Annie’s Hallmark، «انرژی مثبت یک انرژی طبیعی است که از زندگی پشتیبانی می کند. قدیمی‌ها معمولاً از این انرژی به عنوان «chi» یا «پرانا» یاد می‌کردند. اما امروزه علم از آن به عنوان «نیروی حیاتی» یاد می‌کند. احساس منفی یک چیز عادی است که با همه فراز و نشیب هایی که زندگی ارائه می دهد اتفاق می افتد. غرق شدگی در این احساسات می تواند آسان باشد. اما همه ما مسئولیت بازگردانی انرژی مثبت خود را از آن احساسات منفی داریم. اغلب، به جای اینکه یاد بگیریم خودمان چگونه مثبت‌اندیشی را وارد زندگی‌مان کنیم، منتظر هستیم تا شرایط مثبت برایمان اتفاق بیفتد.

نکته

دکتر جودیت اورلوف، نویسنده کتاب انرژی مثبت: چند فرآیند فوق العاده برای تبدیل خستگی، استرس و ترس به نشاط، قدرت و عشق می گوید:

ما نمی‌توانیم جلوی شرایط منفی زمان خود را بگیریم – مردم بی‌ادب خواهند بود، فرزندانمان مطالبه‌گر خواهند بود و اتفاقات بدی در دنیا رخ خواهد داد. اما می‌توانیم راه‌هایی برای محافظت از انرژی خود بیاموزیم. این کار باعث می شود تا بتوانیم در مقابله با استرس‌های مختلف متمرکز بمانیم.» بنابراین، مهم است که بدانید چگونه بازگردانی انرژی مثبت را وارد زندگی خود کنید. این کار باعث می شود تا بتوانید به عنوان یک فرد بهتر و باهوش تر به جلو حرکت کنید.

چند دلیل برای بازگردانی انرژی مثبت

“اگر با انرژی مثبت فکر کنید، بدترین زمان ها می توانند بهترین باشند.” – دومنیکو دولچه. چند دلیل برای اینکه امروزه بیشتر از همیشه به انرژی مثبت نیاز داریم. ما در یک زمان پر استرس و ترس آور در تاریخ زندگی می کنیم. زندگی پر از التهابات است، هر روز مسئولیت ها و چالش های زیادی وجود دارد. به همین دلیل، جستجوی راه هایی برای مثبت اندیشی در میان زندگی مهم است. انرژی مثبت شما یکی از بهترین راه حل ها برای مبارزه با استرس و ترس در زندگی شماست. در این‌جا چند راه عملی برای بازگردانی انرژی مثبت به زندگی بیان خواهد شد.

با مثبت اندیشی می توانیم استرس محل کار را (به میزان قابل توجهی) کاهش دهیم

بخش خوبی از روز خود را در محل کار سپری می کنید. به همین دلیل، محل کار شما باید جایی باشد که در آن احساس راحتی کنید. اگر محل کار یا همکارانتان به شما احساس استرس می کنند، بر سلامتی شما تأثیر می گذارد. مطالعات نشان می دهد که منفی نگری در کار احتمال مشکلات قلبی، دیابت و فشار خون بالا را افزایش می دهد. همچنین می تواند باعث فرسودگی شغلی، عدم تمرکز و احساس ناراحتی عمومی در زندگی شخصی و عمومی شما شود. همه این موارد به لزوم کاهش استرس در محل کار اشاره دارد.

انرژی مثبت از موفقیت نهایی شما حمایت می کند

ما به عنوان مردم از تعیین و رسیدن به اهداف خود لذت می بریم. مهم نیست اهداف شما چقدر بزرگ هستند. وقتی در یک هدف موفق می شوید، از رضایت آن لذت می برید و دیدگاه مثبت تری به زندگی خود خواهید داشت. اگر هدفی ندارید، نشانه خود باختگی است زیرا دستیابی به اهداف را تجربه نمی کنید. ممکن است احساس کنید در حال انحراف هستید و این می تواند ذهنیت منفی را وارد زندگی شما کند. منفی نگری به شما یک پیشگویی خودآگاهانه از عذاب یا شکست می دهد. ضرب المثل قدیمی می گوید، “اگر چیزی را هدف نگیرید، هر بار به آن ضربه خواهید زد”، در این‌جا صادق است.

هنر تجسم و بازگردانی انرژی مثبت

ورزشکاران اهمیت تعیین اهداف برای افزایش موفقیت خود را می دانند. در یک مطالعه اخیر، محققان دریافتند که وقتی ورزشکاران یک نتیجه مثبت را تجسم می کنند، می توانند عملکرد بهتری داشته باشند. اگر احساس می‌کردند که به موفقیتی دست می‌یابند، حتی اگر کوچک باشد، و معتقد بودند اجرای بعدی‌شان بهتر خواهد بود، همینطور بود. در واقع، برای بقیه مسیر الهام بخش آن‌ها بود. این یک افزایش اعتماد به نفس بود که باعث بازگردانی انرژی مثبت و بهبود عملکرد آن‌ها شد. اهداف کوچکی برای خود تعیین کنید

مناطقی از زندگی خود را انتخاب کنید که می‌خواهید در آن ورزش، محل کار یا مراقبت در خانه را بهبود ببخشید. از بخش های کوچک شروع کنید. برداشتن گام های کوچک سالم است و شما را رو به جلو نگه می دارد. اهداف خود را برای سال آینده یا پنج سال آینده بنویسید. لیست ها را هر سه ماه یکبار بررسی کنید. این کار باعث می شود تا ببینید آیا در پایه هستید یا نیاز به تنظیم اهداف دارید. اگر راحت هستید، از یک دوست بخواهید که شما را پاسخگو نگه دارد.

نکته ای در ارتباط با بازگردانی انرژی مثبت

فضایی آرام و روی میز کار یا محل کار خود ایجاد کنید. روی میز خود یک گل بچینید، عکس های اعضای خانواده خود را آویزان کنید. این موارد می تواند استرس شما را کاهش دهد. در طول جلسات، تکنیک های تنفس عمیق را امتحان کنید. این کار باعث می شود تا آرام بمانید. قبل از اینکه با یک همکار عصبانی خود صحبت کنید دعاهای آرامش بخش بخوانید. استرس خود را در خانه با انجام مدیتیشن کاهش دهید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا