چند راه برای کمک به کودک برای مقابله با عصبانیت

عصبانیت می تواند در همه ما اتفاق بیفتد. همه افراد در طول زندگی خود حداقال یک بار عصبانیت را تجربه کرده اند. راه های مقابله با عصبانیت در دنیای امروزی توسط روان شناسان بررسی شده است. همان طور که می دانید کودکان به علت این که در دوره حساسی زندگی می کنند. شرایط خاصی دارند. آن ها می توانند هر چیزی را که در بین خانواده خود دیدند یاد بگیرند. عصبانیت انواع مختلفی دارد. علائم خشم و عصبانیت در افراد مختلف متفاوت است.

در واقع در روان شناسی تعاریف متفاوتی از عصبانیت وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشناسید و برخی هم برای شما تازگی دارند. یکی از مواردی که ارتباط مستقیمی با عصبانیت دارد مشکلات عاطفی است. برای مثال اگر می بینید که شخصی در نزدیکی شما از عصبانیت رنج می برد یکی از دلایل آن می تواند مشکلات عاطفی در دوران کودکی باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه برای کمک به کودک برای مقابله با عصبانیت چگونه است؟

حل شدن اختلالات روانی و مقابله با عصبانیت

چند راه برای کمک به کودک برای مقابله با عصبانیت

تمامی اختلالات روانی قابل حل است به شرط این که فرد قبول کند که این مشکل را دارد و راه حل ها و تمرینات را انجام دهد. عصبانیت ها می تواند در فرد به گونه ای مختلفی ایجاد شود. برای مثال در یک فرد عصبانیت فقط در زمان های اتفاقات ناگوار ایجاد می شود. در افراد دیگر ممکن است این عصبانیت به شیوه های دیگری ایجاد شود. برای مثال ممکن است فرد در تمام مدت عصبانیت را داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه برای کمک به کودک برای مقابله با عصبانیت صحبت کنیم.

کنترل خشم و مقابله با عصبانیت شما همیشه آسان نخواهد بود.

کنترل خشم و مقابله با عصبانیت شما همیشه آسان نخواهد بود. برخی از افراد برای کنترل نحوه واکنش به شرایط خاص بسیار سخت هستند. اگر با موقعیتی استرس زا رو به رو شدید، ممکن است احساس کنید که نمی توانید از جوش زدن جلوگیری کنید. این می تواند مشکل ساز باشد، زیرا ممکن است به شما آسیب برساند هم از نظر حرفه ای و هم از نظر شخصی.

مشاوره برای مقابله با عصبانیت و مشکلات عاطفی

مشاوره یکی از بهترین درمان های ممکن برای مقابله با عصبانیت و مشکلات عاطفی خواهد بود. این می تواند به بیماران در رفع علل برخی مسائل کمک کند و در عین حال راههای مقابله را نیز به آن ها آموزش دهد. اگر خشم و مسائل عاطفی به یک مشکل جدی در زندگی شما تبدیل شده است، باید درمان را در نظر بگیرید.

اختلال دوقطبی و مقابله با عصبانیت

اختلال دوقطبی شرایطی است که سالانه زندگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. این شرایطی است که باعث می شود افراد دوره های خلق و خوی پایین و بالا را پشت سر بگذارند.

سختی والدین هنگام مقابله با عصبانیت کودکان

وقتی کودک با عصبانیت دست و پنجه نرم می کند، هم برای والدین و هم برای بچه ها سخت است. برخی از کودکان به راحتی ناامید می شوند. آن ها بر سر اتفاقات به ظاهر جزئی عصبانی می شوند. آن ها فریاد می زنند. کودکان حتی ممکن است پرخاشگر شوند.

اگر کودک شما طغیان های خشمگین دارد و به خصوص اگر عصبانیت فرزندتان در روابط و کیفیت زندگی او اختلال ایجاد می کند، مهم است که مهارت هایی را که برای مقابله با احساساتش به روشی سالم نیاز دارند به او آموزش دهید. راهنمایی یک متخصص سلامت روان نیز می تواند بسیار مفید باشد.

به کودک خود در مورد احساسات و  مقابله با عصبانیت آموزش دهید

بچه‌ها وقتی احساساتشان را درک نمی‌کنند یا نمی‌توانند آن‌ها را به زبان بیاورند، به احتمال زیاد خود را سرزنش می‌کنند. کودکی که نمی‌تواند بگوید “من عصبانی هستم!” ممکن است سعی کند با

داد و بیداد نشان دهد که عصبانی است. یا کودکی که نمی تواند غمگین بودن را درک کند یا توضیح دهد که ممکن است برای جلب توجه شما رفتار نادرست داشته باشد دچار مشکل خواهد شد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چند راه برای کمک به کودک برای مقابله با عصبانیت

برای کمک به فرزندتان در مقابله با عصبانیت و بیان احساسات، با آموزش کلمات احساسی اولیه مانند “دیوانه”، “غمگین”، “شاد” و “ترس” شروع کنید. به احساسات کودک خود نسبت به آن ها توجه کنید و بگویید: “به نظر می رسد در حال حاضر واقعاً عصبانی هستید.” با گذشت زمان، آن ها یاد خواهند گرفت که به بیان احساسات خود کمک کنند.

همانطور که کودک شما درک بهتری از احساسات خود و نحوه توصیف آن ها پیدا می کند، کلمات پیچیده تری مانند احساس ناامیدی، نگرانی و تنهایی را به او آموزش دهید. به کودکان کمک کنید تا احساسات را شناسایی کنند

یک وسیله اندازه گیری برای خشم بسازید

وسیله اندازه گیری خشم ابزاری است که به کودکان کمک می کند علائم افزایش خشم و مقابله با عصبانیت خود را تشخیص دهند. روی یک کاغذ یک دماسنج بزرگ بکشید. از پایین با یک صفر شروع کنید و اعداد را تا 10 در بالای دماسنج پر کنید. در دماسنج خشم، صفر به معنای “بدون عصبانیت” است. عدد 5 به معنای “مقدار متوسط ​​خشم” و 10 به معنای “بیشترین عصبانیت تا کنون” است.

در زمانی که کودک شما احساس ناراحتی یا عصبانیت نمی کند، با هر عدد روی دماسنج در مورد آن چه در بدن او اتفاق می افتد صحبت کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کودک شما ممکن است بگوید وقتی در سطح 0 است لبخند می زند. اما وقتی به سطح 5 می رسد چهره ای نیمه خشن دارد. ممکن است وقتی در 2 سالگی است احساس کند صورتش داغ می شود و ممکن است در این سن دستان خود را مشت کند. زمانی که به 10 سالگی برسند، ممکن است احساس کنند یک فرد کاملا عصبانی هستند.

استفاده از روش های مقابله با عصبانیت به کودکان

استفاده از روش های مقابله با عصبانیت به کودکان کمک می کند تا یاد بگیرند که خشم را در زمان وقوع آن تشخیص دهند. در نهایت، آن ها می توانند ارتباط برقرار کنند که وقتی شدت عصبانیت آن ها شروع به افزایش می کند، استراحت کردن می تواند به آن ها کمک کند تا خود را آرام کنند.

یک برنامه آرام سازی ایجاد کنید

به کودکان بیاموزید وقتی عصبانی می شوند چه کاری انجام دهند. به‌جای پرتاب وسایل در زمانی که ناامید هستند، برای مثال، ممکن است به اتاق خود یا یک «گوشه آرامش‌بخش» مشخص شده بروند.

آن ها را تشویق کنید تا رنگ آمیزی کنند. یا کتاب بخوانند و فعالیت آرام بخش دیگری انجام دهند تا زمانی که احساس بهتری کنند. حتی ممکن است یک بسته آرامش بخش برای آن ها ایجاد کنید. این می تواند شامل کتاب های رنگ آمیزی مورد علاقه فرزند شما و چند مداد رنگی، یک کتاب سرگرم کننده برای خواندن، برچسب ها، یک اسباب بازی مورد علاقه باشد.

وقتی ناراحت هستند، می توانید بگویید: «برو بسته بازی های خود را بیاور». این کار کودک شما را تشویق می کند تا فرآیند مقابله با عصبانیت خود را بر عهده بگیرد.

مهارت های مدیریت خشم را پرورش دهید

چند راه برای کمک به کودک برای مقابله با عصبانیت

یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به کودکی که احساس عصبانیت می‌کند، آموزش تکنیک‌های خاص کنترل خشم است. به عنوان مثال، نفس‌های عمیق می‌تواند ذهن و بدن کودک شما را در هنگام ناراحتی آرام کند. پیاده روی سریع، شمردن تا 10 یا تکرار یک عبارت مفید نیز ممکن است کمک کننده باشد. مهارت‌های دیگری مانند مهارت‌های کنترل تکانه و انضباط شخصی را نیز آموزش دهید. برخی از بچه ها به مقدار مناسبی از مربیگری نیاز دارند تا به تمرین این مهارت ها در هنگام ناراحتی کمک کند.

تسلیم عصبانیت ها نشوید

گاهی اوقات بچه ها متوجه می شوند که طغیان خشم راهی موثر برای برآوردن نیازهایشان است. اگر کودک احساس عصبانیت کند و والدینش اسباب بازی به او بدهند تا او را ساکت نگه دارد، او می‌آموزد که کج خلقی مؤثر است. برای جلوگیری از فروپاشی، تسلیم فرزند خود نشوید. اگر چه ممکن است در کوتاه مدت آسان تر باشد. اما در بلندمدت تسلیم شدن فقط مشکلات رفتاری و پرخاشگری را بدتر می کند. در عوض، روی برقراری ارتباط با فرزندتان کار کنید تا او احساس اطمینان بیشتری کند که نیازهایش برآورده خواهد شد.

دنبال کردن راه های مقابله با عصبانیت از طریق انضباط

نظم و انضباط مداوم لازم است تا به کودک شما کمک کند که پرخاشگری یا رفتار بی احترامی قابل قبول نیست. اگر کودک شما قوانین را زیر پا می گذارد، هر بار تنبیهی  را در نظر بگیرید. عدم بازی کردن یا هدیه نخریدن می تواند استراتژی های انضباطی موثری باشد. اگر فرزندتان هنگام عصبانیت چیزی را شکست، از او بخواهید آن را تعمیر کند یا کارهایی را انجام دهد تا پولی برای تعمیر جمع آوری کند.

رفتار پرخاشگرانه کودک و حل آن

چند راه برای کمک به کودک برای مقابله با عصبانیت

اگر کودک شما رفتار پرخاشگرانه ای از خود نشان می دهد، قرار دادن او در معرض نمایش های تلویزیونی خشونت آمیز یا بازی های ویدیویی ممکن است مشکل را تشدید کند. برنامه های خشونت آمیز نشان می دهد که مهارت های مقابله با عصبانیت را نابود می کند.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا