ویژگی های فردی با صداقت واقعی

صداقت واقعی در یک فرد باعث می شود دیگران بیشتر به او اعتماد کنند. ما در ادامه می خواهیم ویژگی های صداقت در افراد را بررسی کنیم. هنگامی که زن و شوهر نتوانند حرفای خودشان را به هم بزنند رابطه دچار مشکل می شود. آن ها دارای یک نوع غرور کاذب هستند که باعث ایجاد آسیب به روابط آن ها می شود. در واقع خانواده باید آمادگی این را داشته باشند که نیاز های کودک خود را فراهم کنند.

حال این که کدام نیلز ها اولویت دارند و کدام نیاز ها واجب نیستند بستگی به تصمیم خانواده دارد. به طور کلی روان شناسان کودک و مشاوره خانواده می تواند در این زمینه کمک کند. اما متاسفانه در جامعه امروزی بحث مشاوره و روان شناسی برای خیلی از خانواده ها مانند یک توهین محسوب می شود. شما حتی وقتی وسیله ای می خرید به دفترچه راهنما نیاز دارید. اما برای تربیت فرزندان خود به راهنمایی کسی گوش نمی دهید. در ادامه می خواهیم ببینیم که ویژگی های فردی با صداقت واقعی چگونه است؟ این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید.

مدیریت رفتار ها و صداقت واقعی و عاطفی

این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ویژگی های فردی با صداقت واقعی، صحبت کنیم.

چرا صداقت واقعی و عاطفی در یک رابطه بسیار مهم است؟

آیا موقعیتی را به خاطر می آورید که یکپارچگی عاطفی شما در طول یک رابطه به چالش کشیده شود؟ این لحظات اغلب زمانی اتفاق می‌افتند که انتظارش را ندارید، اما به تعریف شخصیت شما کمک می‌کنند. متأسفانه، مواقعی وجود دارد که آسیب پذیری و شفافیت می تواند برای شما بسیار گران تمام شود و ممکن است به آن‌چه فکر می کردید چیز خوبی بود پایان دهد.

تعریف یکپارچگی و صداقت واقعی

بسیاری از مردم می دانند که صداقت به شخصیت  شما مربوط می شود، اما این کار را یک قدم جلوتر می برد. شجاعت کافی برای درک احساسات، خواسته ها و آرزوهای خود بدون اهمیت به قضاوت دیگران است. به عبارت ساده، به معنای صداقت با خود است. آیا می دانستید که بسیاری از مردم جرات دروغ به یک دوست را ندارند، اما هر روز به خودشان دروغ می گویند؟ وقتی شما این شفافیت را در زندگی خود داشته باشید، در مورد خواسته ها یا باورهای خود به گونه ای که مناسب شخص دیگری باشد، سازش نمی کنید. این صداقت در روابط چه عاشقانه و چه افلاطونی بسیار مهم است.

ایستادگی برای خود

صداقت واقعی و عاطفی به این معناست که شما باید خودتان را به خوبی بشناسید. در حالی که ممکن است احساس کنید با وجود درونی خود در ارتباط هستید، اغلب، خودتان را به طور کامل درک نمی کنید. شما باید سفری برای کشف خود داشته باشید و چیزهایی را بشناسید که باعث می شود شما با خوشحالی کار کنید.

شما درک می کنید که اصول شما برای خودتان ضروری است، و مهم نیست که بقیه افراد چه می کنند، باید به این اعتقادات پایبند باشید. مقاومت در برابر آن‌چه به آن اعتقاد دارید چالش برانگیز است، به خصوص زمانی که دیگران شما را برای انجام کار دیگری تحت فشار قرار می دهند.

مثال در مورد مصرف نوشیدنی های الکلی و تاثیرات آن بر ‏ صداقت واقعی و عاطفی

همه به جز شما یک نوشیدنی الکلی سفارش می دهند و این باعث می شود احساس کنید که یک فرد عجیب و غریب هستید. همکاران شما از انتخاب نوشیدنی شما سخن می گویند و سعی می کنند شما را متقاعد کنند که بنوشید. با این حال، شما قول طولانی دادید که هرگز به الکل دست نزنید، که برای شما مهم است زیرا با پدری الکلی بزرگ شدید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما هرگز نمی خواهید باورهای خود را به خطر بیندازید و در خطر تبدیل شدن به چیزی باشید که از آن متنفرید. بعد از تمسخر زیاد در مورد مصرف نوشیدنی خود، عصبی می شوید و به آن‌ها می گویید که نوشیدنی را نمی‌خورید. همکاران شما به مرزهای شما احترام نمی‌گذاشتند، و گفتن چیزهایی که باعث شود احساس کمتری داشته باشید چیزی جز قلدری نیست. خوشبختانه، شما به خود افتخار کردید، زیرا بدون توجه به آنچه بقیه جمعیت انجام می دادند، به ارزش های خود پایبند بودید. جامعه باید بیاموزد که چگونه صداقت عاطفی را ایجاد کند.

ترس از کمک دیگران در زمینه اضطراب به خاطر عدم صداقت واقعی و عاطفی

این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود بسیاری از مردم هنگام ابتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی یا اضطراب از کمک گیری می‌ترسند. آن‌ها می ترسند که اگر در مورد بیماری خود صادق باشند، مردم آن‌ها را قضاوت کنند. بنابراین، این افراد ترجیح می دهند به جای دریافت کمک مورد نیاز خود رنج بکشند. طبق گزارش انجمن اضطراب و افسردگی، بیش از 40 میلیون نفر از این شرایط رنج می برند. با این حال، تنها حدود 36 درصد از این افراد به دنبال درمان هستند. این بدان معناست که چهار درصد از جمعیت در حال مبارزه با عدم صداقت واقعی و عاطفی هستند و از دریافت کمک خودداری می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مردم هرگز نباید از پرداختن به احساسات خود بترسند.آن ها در مورد احساسات خود صادق باشند زیرا فکر می کنند دیگران آن‌ها را قضاوت می کنند یا پشت می کنند. اگر نیازی به سلامت روان دارید که به دلیل ترس از قضاوت درمان نشده است، ممکن است کمکی که به شدت مورد نیاز خود هستید را دریافت نکنید.

دلایلی که چرا صداقت واقعی و عاطفی بسیار مهم است

سنگ بنای اساسی هر رابطه صداقت و ارتباط خوب است. شما باید به یکدیگر اعتماد کنید و باید در مورد همه چیز ارتباط برقرار کنید و صحبت کنید. فراتر از چیزهای اساسی مانند صداقت، در این‌جا دلایلی وجود دارد که چرا این شفافیت احساسی در روابط شما بسیار ضروری است.

نیازی نیست احساسات واقعی خود را پنهان کنید

اگر در یک رابطه همیشه در حال جنگ و جدل هستید، پس آزاد نیستید که صداقت عاطفی را بیان کنید. اگر غمگین، عصبانی یا افسرده هستید، باید بتوانید این موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید.

ویژگی های فردی با صداقت واقعی

درستکاری، همانطور که در فرهنگ لغت تعریف شد، “کیفیت صداقت واقعی یا داشتن اصول اخلاقی قوی” است. افراد با صداقت عموماً قابل اعتماد، صادق و مهربان هستند. این کیفیتی است که همه باید برای آن تلاش کنند. علاوه بر این، همه باید تلاش کنند تا اطراف خود را با افرادی احاطه کنند که صداقت واقعی دارند. چگونه می توانید بگویید که شخصی دارای صداقت واقعی است؟ این چیزی نیست که بتوان آن را با دروغ ایجاد کرد. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها گفت که یک شخص با صداقت واقعی دارد.

چند رفتاری که نشان دهنده صداقت واقعی است

در این‌جا رفتارهای اصلی وجود دارد که نشان می‌دهد آیا فردی از صداقتی که شما می‌خواهید در دوست یا همکار خود دارد یا خیر.

مسئولیت اعمال خود را بپذیرند

صداقت واقعی یعنی داشتن سطح بالایی از راستگویی. وقتی کسی مسئولیت اعمال خود را بر عهده می گیرد، می دانید که او فردی صادق است. مسئولیت پذیری در قبال چیزهایی که اتفاق می افتد همیشه آسان نیست، اما این کار درستی است. افراد با صداقت انتخاب می کنند که کار درست را انجام دهند، حتی زمانی که سخت است.

قرار گیری نیازهای دیگران بر نیازهای خودشان

در دنیایی که بر فردگرایی متمرکز است، به ندرت می‌توان کسی را یافت که بر آنچه برای جامعه جمعی خوب است تمرکز کند. افرادی که نیازهای دیگران را بالاتر از نیازها یا خواسته های خود قرار می دهند، صداقت واقعی را نشان می دهند. البته، آن‌ها این کار را صرفاً برای کسب تمجید و شناخت انجام نمی دهند. کسی با صداقت واقعی فقط به انجام کار درست علاقه دارد.

پیشنهاد کمک به افراد نیازمند

Seth Meyers، می‌گوید که کار داوطلبانه راهی عالی برای یافتن افرادی است که درستکاری دارند. این به این دلیل است که افراد با صداقت واقعی از ایجاد وقت خود برای کمک به افراد نیازمند هیچ ابایی ندارند. آن‌ها می خواهند به کسانی کمک کنند که کمتر از خودشان خوش شانس هستند. علاوه بر این، آن‌ها این کار را با خوشحالی انجام می دهند.

چه کار با دیگران برای ساختن خانه باشد، چه کمک در آشپزی با مواد غذایی، فردی با صداقت واقعی پیدا می شود که به نیازمندان کمک می کند.

بهره برداری از شک و تردید به دیگران

ست مایرز همچنین می‌گوید که کسی که صداقت واقعی دارد زود قضاوت نمی‌کند. آن‌ها همیشه به دیگران این فرصت را می دهند که توضیح دهند و با در نظر گیری سایر دیدگاه ها به جلو حرکت می کنند. فردی با صداقت می داند که همه چیز همیشه آنطور که به نظر می رسد نیست و هر فردی دیدگاه منحصر به فردی دارد که شایسته شنیدن است. به این ترتیب، آن‌ها ترجیح می دهند به جای شک و تردید، از شک بهره مند شوند.

انتخاب صداقت واقعی در همه چیز

دروغ های کوچک می تواند وسوسه انگیز باشد. اما کسی که صداقت واقعی دارد تسلیم این انگیزه خاص نمی شود. صداقت به معنای راستگویی است و کسی که صداقت واقعی داشته باشد هر روز با این کیفیت زندگی می کند.

شما همیشه می توانید به این نوع افراد اعتماد کنید تا نظر صادقانه خود را به شما ارائه دهند و این دیدگاهی خواهد بود که می توانید برای آن ارزش قائل شوید.

احترام گذاشتن به همه

احترام اغلب چیزی است که باید آن را به دست آورد. اما فردی با صداقت با هر کسی که ملاقات می کند احترام می گذارد. کسی با صداقت واقعی می داند که همه سزاوار احترام هستند و سزاوار این هستند که مانند یک انسان با او رفتار شود. افرادی که صداقت واقعی دارند هرگز در برخورد با پیشخدمت ها یا کارکنان بی ادبی نمی شوند.

بروز تواضع

ویژگی های فردی با صداقت واقعی

شخص با صداقت واقعی به دستاوردهای خود افتخار می کند. اما در عین حال متواضع نیز خواهد بود. به عبارت دیگر آن‌ها تفاوت بین اعتماد به نفس و تکبر را می دانند. فردی با صداقت واقعی نقاط قوت و همچنین کاستی های خود را می شناسد. آن‌ها نقاط قوت خود را می شناسند، با این حال همیشه در تلاش هستند تا خود را به نحوی بهتر کنند.

اینکه بتوانید اعتراف کنید که اشتباه می کنید

چه کسی دوست دارد اعتراف کند که اشتباه می کند؟ این سرگرم کننده نیست، و می تواند یک تجربه فروتنانه باشد. اما فردی با صداقت واقعی هیچ مشکلی برای اعتراف به اشتباه ندارد. خواهید دید که آن‌ها همیشه اولین کسانی هستند که پذیرش اشتباه را انجام می دهند. همچنین در صورت لزوم عذرخواهی می کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا