نشانه هایی که در بهترین رابطه زندگی خود هستید

بهترین رابطه دارای ویژگی هایی است که آن را از بقیه روابط متمایز می کند. همه ما دوست داریم نهایت توانایی خود را در بر بگیریم. یکی از این راه ها غلبه بر نقاط ضعف خودمان است.

در واقع ما در مرحله اول باید بپذیریم که مشکلاتی داریم و آن ها را حل کنیم. حل این مشکلات می تواند با کمک روان شناسان باشد. نکته دیگر این است که ما چگونه در برابر این مشکلات ایستادگی داشته باشیم. یکی از این مشکلات شک کردن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه هایی که در بهترین رابطه زندگی خود هستید چگونه است. در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر روابط افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد.

بهترین شخص زندگی خود و احساس قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها

شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که در بهترین رابطه زندگی خود هستید، صحبت کنیم.

درس‌هایی که قبل از اینکه بهترین رابطه زندگی خود را ایجاد کنید باید یاد بگیرید

همه ما در تلاش خود برای گذر از این داستان آشفتگی که آن را زندگی می نامیم، چیزهای زیادی یاد می گیریم. هدف اکثر مردم این است که بهترین شخص زندگی خود باشند. البته ناگفته نماند که گفتن این کار بسیار ساده تر از انجام آن است. چگونه می‌توانید خودتان را به جایی برسانید که واقعاً احساس خوشبختی کنید؟ چگونه می توانید به آن جایگاه آرزویی در زندگی دست پیدا کنید که با اطمینان می توانید اعلام کنید بهترین است؟ در این‌جا چند درس وجود دارد که برای تبدیل به بهترین شخص زندگی خود باید یاد بگیرید.

اعتماد و اصالت بسیار مهم است

این آسان است که بخواهید دروغ بگویید، پنهان کنید یا ادعا کنید که بهترین خودتان هستید. به هر حال، دروغ‌های کوچک می‌تواند باعث جلب رضایت شما در میان افرادی شود که ملاقات می‌کنید. اما یک درس ارزشمند برای تمرکز بر واقعیت و بهترین رابطه خود تا حد امکان وجود دارد.

اصالت چیزی است که خود را به نفوذ، اطمینان و درجاتی از موقعیت اجتماعی می رساند. وقتی مردم بدانند که می توانند به شما اعتماد کنند، و وقتی احساس کنند که شما صادق هستید، بیشتر اوقات به شما سود می برند. آن‌ها از همیاری در کنار شما خوشحال هستند، در کنار شما احساس امنیت می کنند و از شما قدردانی می کنند.

نکته

اما اعتماد فقط مربوط به افراد دیگر نیست. شما باید یاد بگیرید که به خودتان اعتماد کنید. بدون این اعتماد به وجودتان، نمی‌توانید قدمی جلو بگذارید و به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید. این فقدان عزت نفس می تواند شما را از تبدیل به بهترین شخص زندگی خود برای به کار بردن پتانسیل خود باز دارد.

همچنین حفظ اعتماد و اطمینان به دیگران، به ویژه کسانی که برای شما مهم هستند، بسیار مهم است. این به معنای ایمان کورکورانه به هر کسی نیست که می‌بینید.بلکه به این معناست که به نیت‌هایشان اعتماد کنید و به آن‌ها نشان دهید که به آن‌ها نیز اعتقاد دارید.

شما نیاز به هدف برای ایجاد بهترین رابطه خود دارید

خودسازی در مسیر شما برای داشتن بهترین زندگی واقعی بسیار مهم است. اگر هرگز روی چیزی که هستید کار نکنید، هرگز به جایی که می خواهید برسید نخواهید رسید. بسیاری از مردم معتقد بودند که نقطه ای وجود دارد که در آن به اوج خود رسیدید و نیازی به بالاتر رفتن ندارید. اما چنین چیزی وجود ندارد. شما می توانید به اندازه ای که می خواهید بالا بروید.

نکته

هر زمان که برای مدت طولانی در یک نقطه خاص بودید، سعی کنید برای تبدیل به بهترین شخص زندگی خود تلاش کنید. از عمل یادگیری و گسترش افق های خود استقبال کنید. راه هایی برای بهبود و طراحی برنامه های عملی برای رسیدن به آن پیدا کنید. وقتی فکر می‌کنید بهترین کار را انجام دادید و به خوبی موفق شدید، به پشت خود ضربه بزنید و سپس به هدف بعدی می‌روید. البته خودتان را تحت فشار قرار ندهید. تعادلی وجود دارد که باید ایجاد شود. اما بدانید که مسیر شما یک راه مداوم است و همیشه راه هایی برای تبدیل به بهترین شخص زندگی خود وجود دارد.

برای ایجاد بهترین رابطه خود از کجا شروع کنیم؟

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ با به چالش کشیدن مرتب خود شروع کنید. می دانید که هر از چند گاهی از منطقه راحتی خود خارج شوید، و خود را برای گسترش جهان تحت فشار قرار دهید. مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید؟ در این‌جا چند ایده عالی وجود دارد:

  • کلاس جدید ثبت نام کنید
  • ادامه تحصیل خود را در زمینه خاصی ادامه دهید
  • سالم تر بخورید
  • ورزش کنید
  • در کار خلاقیت به خرج دهید
  • چیز جدیدی را امتحان کن
  • به جایی برو که هرگز نرفتید
  • کاری را انجام دهید که همیشه از آن می ترسیدید
  • سعی کنید به یک درمانگر مراجعه کنید
  • عشق و مهربانی بی نهایت مهم هستند

نکته

بارها دنیا سعی می کند شما را متقاعد کند که مهربانی یک نقطه ضعف است. با این حال، این دور از واقعیت است. شفقت، عشق و همدلی برخی از مهمترین ویژگی هایی هستند که در سفر خود به سوی بهترین زندگی خود خواهید آموخت. در این‌جا چند راه برای تبدیل به بهترین شخص زندگی خود وجود دارد:

به بقیه کمک کنید

مهربانی چیزی است که معمولاً به دیگران تعمیم می‌یابد، و این کاری است که می‌توانید در زندگی روزمره خود انجام دهید. شفقت شما را شادتر می کند، به شما کمک می کند احساس رضایت کنید، و می تواند ذهن شما را به روی بیشتر جهان باز کند. در اصل، این شما را به فرد بهتری تبدیل می کند.

انجام کارهای کوچک برای کمک به دیگران می تواند برای آن افراد معجزه کند. در کنار شخصی باشید که در کنار شما از یک مشکل سخت عبور می کند.

نشانه هایی که در بهترین رابطه زندگی خود هستید

یکی از مضحک‌ترین حرف‌ها در مورد «عشق واقعی» این ایده در مورد هم‌تایی است – اینکه کسی وجود دارد که همتای شماست. کیت فیگس، نویسنده، می‌گوید: «یک رابطه خوب در مورد تفاوت‌های بی‌شمار بین شماست». همه در مورد روابط خود تعجب می کنند، و برخی افراد اغلب رابطه خود را با دیگر افراد مهم خود با روابط افراد اطراف خود مقایسه می کنند. سوالات متداولی که در ذهن افراد می گذرد این است که آیا رابطه آنها شاد و سالم است یا خیر.

نکته

در واقع، آن‌ها می‌توانند چنین احساسی داشته باشند، اما رابطه‌ها می‌توانند در زمانی که در آن‌ها هستند، در مقایسه با پس از پایان آن‌ها، احساس متفاوتی داشته باشند. در حالی که هیچ راه درستی برای داشتن بهترین رابطه وجود ندارد. اما برخی از موارد استاندارد وجود دارد که بیشتر روابط شاد هر روز با آن‌ها روبرو می شوند. افرادی که در روابط شاد و سالم هستند، بسیاری از ویژگی های مشابه را در روابط خود خواهند داشت.

“من فکر می کنم برای موفقیت هر رابطه ای، نیاز به ارتباط عاشقانه، قدردانی و تفاهم وجود دارد.” – میراندا کر. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد در بهترین رابطه زندگی خود قرار دارید:

شما می توانید نظر خود را بیان کنید

روابط سالم تماماً در مورد ارتباطات است و وقتی بتوانید نظر خود را بیان کنید، می دانید که در یک رابطه عالی هستید. لازم نیست از ناراحتی شریک زندگی خود با ابراز عقاید و گفتن حقیقت ترس داشته باشید. به هر حال، ایجاد بهترین رابطه یک خیابان دوطرفه است و یک رابطه شاد و سالم به این معنی است که هر دوی شما آزادانه می‌توانید آن‌چه را که در ذهن دارید بگویید.

برای خودت فضا داری

حتی اگر آنقدر عاشق هستید که دلتان برای همدیگر تنگ است، باز هم فضایی دارید که خودتان باشید و کاری را که می‌خواهید انجام دهید. خصوصا بدون اینکه شریک زندگی‌تان ۲۴ ساعته کنارتان باشد.

امی باگلان، مدیر عامل شرکت MeetMindful، می‌گوید: «یک دوست به من آموخت که مهم نیست چقدر عاشق هستید یا مدت زیادی با هم هستید. بلکه مهم است که در رابطه خود فضای راحتی داشته باشید. آخر هفته برای دیدار با خانواده به سفر بروید، یا مدتی را صرف «انجام فعالیت جدید» کنید.»

نکته

یک رابطه سالم به این معنی است که به یکدیگر فرصت دهید تا دلتنگ یکدیگر شوند. باید بتوانید خودتان بیرون بروید بدون اینکه شریکتان هر چند  دقیقه یکبار برایتان پیامی بفرستد.

رابطه را همانطور که هست دوست دارید

نشانه یک رابطه ناخوشایند نارضایتی است که در نهایت تغییر کند و خودش به نتیجه برسد. وقتی در بهترین رابطه و البته همراه با شادترین فرد هستید، آن را همان طور که هست دوست دارید. هیچ انتظاری در پایان شما یا شریک زندگیتان برای انجام کاری وجود ندارد. شما از طرف شریکتان پذیرفته شدید، و از شما انتظار نمی رود که بخشی از شخصیت خود را مطابق با او تغییر دهید – و از طرف خود نیز چنین انتظاری ندارید.

با هم تصمیم می گیرید

در یک رابطه شاد، شما و همسرتان با هم تصمیم می گیرید. این بدان معناست که وقتی شریک زندگی‌تان تمام تصمیم‌های بزرگ را برای شما می‌گیرد، شگفت‌زده نمی‌شوید. به عنوان ایجاد بهترین رابطه، شما و شریک زندگیتان تصمیمات بزرگ و کوچک می گیرید و یکدیگر را از افکار و نظرات خود مطلع می سازید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همانطور که دکتر سو جانسون اشاره می کند، “روشن است که وقتی می دانیم کسی پشت ماست، اعتماد به نفس بیشتری داریم و بیشتر ماجراجو هستیم. ما راحت‌تر به اهداف خود می‌رسیم و کمتر از مسیر ناامیدی خارج می‌شویم.»

رابطه متعادل است

روابط نامتعادل می تواند استرس و فشار زیادی را برای یک شریک ایجاد کند. رابطه با یک شریک که تمام کارهای خانه را انجام می دهد در حالی که دیگری تمام پول را به دست می آورد به دلایلی می تواند ناراحت کننده باشد. وقتی تعادل برقرار باشد، بهترین رابطه به وجود می‌آید و افراد شادتر و سالم تر می شوند. گاهی اوقات این به معنای تسلیم شدگی و سازش با هم است.

به یکدیگر اعتماد دارید

اگر بین زوجین بی اعتمادی وجود داشته باشد، روابط دوام نمی آورد. اگر بتوانید به شریک زندگی خود اعتماد کنید و همه چیز را به او بگویید و او نیز بتواند همین کار را با شما انجام دهد، احتمالاً رابطه شما عالی است. همچنین می توانید به آن‌ها اعتماد کنید که به شما صدمه نزنند یا کارهایی که باعث ناراحتی شما می شود انجام ندهند. اعتماد تنوعی در احترام است و زمانی که شما و شریک زندگیتان به یکدیگر احترام بگذارید و به یکدیگر اعتماد کنید، رابطه مطمئناً شاد خواهد بود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا