نحوه رفع مشکلات خواب کودکان

مشکلات خواب کودکان یکی از مواردی است که باعث آسیب های روانی مختلفی می شود. تربیت کودکان مهم است. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. مشکلات خواب می تواند از دوران کودکی تا بزرگسالی ایجاد شود. برای رفع مشکلات خواب بهتر است با مشاور صحبت کنیم. برخی از افراد هستند که در طول زندگی خود دارای خواب کم یا خواب بیش از حد هستند اما باید این نکته را در نظر داشت که خواب کافی چگونه می تواند به سلامتی بدن کمک کند.

در روان شناسی این گزینه مهم است که افراد بتوانند خواب مورد نیاز خود را داشته باشند. در دنیای روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. درباره این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر.

پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. این نکته را باید بدانید که خواب کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نحوه رفع مشکلات خواب کودکان برای شما صحبت کنیم.

استراتژی های خواب و نحوه رفع مشکلات خواب کودکان

نحوه رفع مشکلات خواب کودکان

به عنوان والدین، ​​احتمالاً از روزی که اولین فرزند شما متولد شده است، چیزهای زیادی درباره استراتژی های خواب شنیده اید. از برنامه خواب نوزادان تا نکاتی درباره نحوه خواب بیشتر بچه ها، احتمالاً همه آن را خوانده اید. حتی ممکن است باور کنید که حالا که بچه های شما بزرگتر شده اند، دیگر نگران خواب نباشید. اما این نمی تواند بیشتر از حقیقت باشد.

در واقع، برای بچه های بزرگتر غیر معمول نیست که انواع مختلفی از چالش های خواب مانند بی خوابی، کمبود خواب و حتی آپنه خواب را تجربه کنند. و از آن جا که کم خوابی می تواند بر همه چیز از موفقیت تحصیلی آن ها تا سلامت جسمی آن ها تأثیر بگذارد. القای عادات خواب سالم برای بچه های بزرگتر بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن ها نه تنها در حال حاضر باید شیوه های خواب سالم را ایجاد کنند، بلکه باید بیاموزند که چگونه نیازهای خواب خود را به تنهایی مدیریت کنند. به ویژه هنگامی که به سال های دانشگاه و بزرگسالی نزدیک می شوند. در این جا آن چه شما باید در مورد مشکلات خواب بین نوجوانان بدانید، از جمله نحوه اطمینان از این که آن ها به خواب خوب با کیفیت بدن خود نیاز دارند آورده شده است.

نیازهای خواب کودکان و رفع مشکلات خواب کودکان

این درست است که بچه های بزرگتر نسبت به بچه های کوچکتر به خواب کمتری احتیاج دارند. اما هنوز به خواب کامل نیاز دارند. در واقع، متخصصان خواب کودکان توصیه می کنند که کودکان نوپا بین 9 تا 12 ساعت در شب و نوجوانان بین 8 تا 10 ساعت به خواب نیاز دارند. به خاطر داشته باشید که میزان خاص استراحت هر کودک ممکن است یک ساعت یا بیشتر متفاوت باشد.  خواب کافی برای رشد مناسب، هوشیاری روز و عملکرد مطلوب بسیار مهم است در حالی که کمبود مزمن خواب می تواند پیامدهای قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد. شالینی پاروتی، پزشک متخصص خواب در میسوری می گوید، در واقع، از دست دادن مرتب ساعات مطلوب خواب با توجه، رفتار و مشکلات یادگیری ارتباط دارد.

خواب ناکافی

خواب ناکافی یا نامناسب، ممکن است در خطر چندین اپیدمی بهداشت عمومی امروز، از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت و چاقی موثر باشد. نحوه رفع مشکلات خواب کودکان در این زمان مهم است.

نگرانی های رایج خواب

با این وجود، علیرغم نیاز به خواب با کیفیت، تحقیقات هنوز نشان می دهد که اکثر بزرگترها خواب کافی را ندارند. مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در سال 2018 نتیجه ای را نشان داد. این که حدود 60 درصد از دانش آموزان راهنمایی و 70 درصد از دانش آموزان دبیرستانی به طور منظم کمتر از حد توصیه شده می خوابند.

دسترسی آسان به گوشی موبایل در لیست دلایلی قرار دارد که بسیاری برای رفع مشکلات خواب کودکان

مورد نیاز خود تلاش می کنند. بهتر است گوشی خاموش یا در کنار تخت خواب قرار داده نشود. آن ها می توانند تمام شب روشن مانده و خواب کودک شما را مختل کنند. حتی به طور بالقوه آن ها را وادار به استفاده از وسایل خود در مواقعی که باید خواب باشد، کنند.

نظر کارول روزن درباره رفع مشکلات خواب کودکان

نحوه رفع مشکلات خواب کودکان

کارول روزن، MD، متخصص طب خواب کودکان و پروفسور اطفال، آمریتای Case Western Reserve می گوید: “متأسفانه، این دستگاه ها [همچنین] نور شب را تولید می کنند که می تواند عملکرد ملاتونین نوجوان را از بین ببرد، هورمون طبیعی که باعث خواب می شود.”

آپنه خواب یکی از مشکلات خواب کودکان

شلبی هریس، PsyD، روانشناس بالینی نیویورک، که دارای مجوز پزشکی در زمینه خواب رفتاری است، می گوید: یکی دیگر از نگرانی های شایع خواب کودکان بزرگتر، آپنه خواب است که شامل خروپف شدید و مکث در تنفس می شود.

دکتر هریس توضیح می دهد: “آپنه خواب بیشتر رایج می شود زیرا بچه ها وزن بیشتری می گیرند و اضافه وزن پیدا می کنند.” “بی خوابی [همچنین] یک مسئله رو به رشد است و همچنین با افزایش استرس، اضطراب و افسردگی همراه است.”

سندرم مرحله تاخیری خواب

دکتر روزن می گوید کودکان بزرگتر نیز می توانند با سندرم تاخیر مرحله خواب دست و پنجه نرم کنند. این سندرم زمانی اتفاق می افتد که ساعت داخلی بدن یک فرد یا ریتم شبانه روزی آن با هم هماهنگ نیست. بنابراین باعث می شود کودک شما دیرتر بخوابد و بعد بخواهد صبح بیشتر بخوابد. دکتر روزن می گوید: “در دوران بلوغ، نوجوانان تمایل بیولوژیکی دارند که دیرتر بخوابند و دیرتر از خواب بیدار شوند، که این امر باعث می شود خواب کافی نباشد. به ویژه هنگامی که با اوایل شروع مدرسه مواجه می شویم.”

سایر شرایط خواب و رفع مشکلات خواب کودکان

علاوه بر این، دکتر هریس می گوید، کودکان بزرگتر ممکن است با انواع دیگر اختلالات خواب مانند راه رفتن در خواب، خوابیدن و ترس شبانه رو به رو شوند. این اختلالات خواب ممکن است ارثی باشد. همچنین بی سابقه نیست که کودکان بزرگتر تحت تأثیر اختلالات خواب مانند خروپف و سندرم پای بی قرار قرار بگیرند. خروپف مداوم می تواند سلامت طولانی مدت کودک شما را تحت تاثیر قرار دهد.

علائم کم خوابی

نحوه رفع مشکلات خواب کودکان

اگر فرزند شما به راحتی از خواب بیدار می شود و تمایل به کشیدن در بعد از ظهر ندارد، احتمالاً خواب کافی دارد. از سوی دیگر، نگران کننده است اگر نوجوان یا نوجوان شما نیاز به چرت زدن داشته باشد یا تمایل به دیر خوابیدن داشته باشد. در روز، عواملی مانند تماشای تلویزیون می توانند. خواب را مختل کنند و باعث ایجاد مشکلات خواب کودکان شوند. مسائل مربوط به توجه، تمرکز، واکنش پذیری و تحریک پذیری نیز نشانه هایی است که ممکن است کودک شما را از خواب بیدار کند.

نظر دکتر هریس در ارتباط با این زمینه

دکتر هریس توصیه می کند: “اگر خروپف با صدای بلند، مکث در تنفس، یا مشکل در ضرب و شتم یا حرکت زیاد در خواب وجود داشته باشد، این نشانه دیگری است که ممکن است کیفیت خواب را مختل کند. بنابراین بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.” دکتر پاروتی می گوید کودک شما باید در کمتر از 30 دقیقه به خواب برود و در طول نیمه شب بیدار نباشد. علاوه بر این، به غریزه خود اعتماد کنید. اگر احساس می کنید چیزی در عادات خواب فرزند شما اشتباه است، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی او صحبت کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دکتر پاروتی می گوید: “بر اساس تجربه من، وقتی والدین احساس می کنند چیزی در مورد خواب یا عملکرد روز کودک آن ها درست نیست دست پاچه می شوند. اما همه این ها دلایلی است که به پزشک متخصص اطفال مراجعه کرده یا به دنبال یک متخصص خواب با مجوز باشید.” به خاطر داشته باشید که عدم درمان مشکلات خواب باعث آسیب های روانی جدی می شود.

علل مشکلات خواب و نحوه رفع مشکلات خواب کودکان

نگرانی از خواب در کودکان بزرگتر اغلب ترکیبی از عوامل ارثی و محیطی است. مسائل محیطی که بر خواب تأثیر می گذارد ممکن است خطرناک باشد. این ها شامل سر و صدا، درجه حرارت بالا، کمبود نور، فعالیت بدنی ناکافی، استرس یا فشار زیاد، برنامه ریزی بیش از حد، استفاده بیش از حد از صفحه نمایش (به ویژه خیلی دیر هنگام شب) و قند یا کافئین زیاد باشد.

نکته دوم در ارتباط با این زمینه

نحوه رفع مشکلات خواب کودکان

مشکلات خواب اغلب در خانواده ها نیز وجود دارد. نگرانی های مربوط به سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب نیز ممکن است به مشکلات خواب در کودکان بزرگتر کمک کند. دردهای در حال رشد و سایر ناراحتی ها یا شرایط جسمانی نیز می تواند خوابیدن را دشوارتر کند.

https://www.verywellfamily.com/how-to-address-sleep-issues-for-older-kids-5186951

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا