علایم حمله وحشت

علایم حمله وحشت همیشه ترسناک هستند. با این حال، اگر آن ها را درک نکنید حتی ترسناک تر هستند. علت حملات هراس می تواند بسیار شخصی باشد. یکی از مواردی که بعد از استرس های زیاد ایجاد خواهد شد مشکلات قلبی است. حتی ممکن است استرس و اضطراب شدید با هم ایجاد شوند و حملات وحشت را به وجود بیاورند. حملات وحشت برای بسیاری از افراد ممکن است ایجاد شده باشد و مدت زمان خاصی دارد. در ادامه می خواهیم ببینیم که آن چه در طول حمله وحشت رخ می دهد چگونه است.

همه ما می دانیم که استرس یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برا همه افراد به وجود آمده است. استرس در زندگی تا حدودی باعث پیشرفت است. حال اگر این استرس بیشتر از حد معمول باشد آسیب زا خواهد بود. در واقع شما در هر کاری اگر بیش از حد بخواهید آن را تکرار کنید روزی شما را آزار می دهد. استرس انواع مختلفی دارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آن چه در طول حمله وحشت رخ می دهد صحبت کنیم.

حملات وحشت همیشه ترسناک هستند

حملات وحشت همیشه ترسناک هستند. با این حال، اگر آن ها را درک نکنید حتی ترسناک تر هستند. علت حملات هراس می تواند بسیار شخصی باشد. با این حال، زیست شناسی پشت آن ها یکسان است. در این جا، ما آن چه را که در طول حمله وحشت رخ می دهد و آن چه می توانید برای حملات پانیک کوتاه مدت و قابل کنترل تر انجام دهید، بررسی می کنیم.

علل روانی حمله وحشت

آن چه در طول حمله وحشت رخ می دهد

ما معمولاً حملات پانیک را با اضطراب مرتبط می کنیم. در حالی که افراد مبتلا به اضطراب می توانند – و اغلب نیز تجربه می کنند – حملات پانیک را تجربه کنند ، حملات هراس می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. یک موضوع مکرر در این مقاله این است که عوامل روانشناختی حملات وحشت برای همه می تواند بسیار متفاوت باشد. با این حال ، چند علت عمده وجود دارد. یکی از آن ها اضطراب است.  بله، اضطراب می تواند باعث حملات وحشت شود.

اختلالات اضطرابی و حملات وحشت

افرادی که دارای اختلالات اضطرابی هستند ممکن است در موقعیتی خاص بیش از دیگران دچار استرس شوند. هر موقعیت استرس زایی ممکن است باعث ایجاد حمله پانیک شود، یا ممکن است به دلیل چیزی که در مورد آن فکر می کردند دچار حمله پانیک شوند – حتی اگر این اتفاق نیفتاده یا به احتمال زیاد رخ ندهد. در حقیقت، یک اختلال اضطرابی خاص با تجربه اضطراب ناشی از ترس از حملات پانیک مرتبط است.

اختلالات طیف اوتیسم

بسیاری از مردم اختلالات طیف اوتیسم را با حملات وحشت ارتباط نمی دهند. با این حال، افراد مبتلا به ASD اغلب در شرایطی که برخی افراد آن را طبیعی می دانند دچار مشکل می شوند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد مبتلا به ASD با موقعیت های اجتماعی مشکل دارند. با این حال، محرک های دیگری نیز وجود دارد. برخی از افراد مبتلا به ASD با صداهای بلند مشکل دارند، یا هنگامی که صداها یا بوهای مختلف در یک مکان وجود دارد، یا حتی زمانی که با احساس لمس یا فشار متفاوتی روبرو می شوند.

فوبیا و حملات وحشت

فوبیا ترس شدید و غیرمنطقی از یک موقعیت یا ایده خاص است. در بیشتر موارد، محققان نمی دانند چه چیزی باعث ایجاد فوبیا شده است. قبلاً تصور می شد که هراس ها ناشی از آسیب های دوران کودکی هستند، اما این امر مرز بین فوبیاها و اختلال استرس پس از سانحه-وضعیتی که مربوط به اضطراب است-را بسیار نازک می کند. بعلاوه، به نظر نمی رسد برخی از افراد مبتلا به فوبیا با چیزی که از آن می ترسند برخورد آسیب زا – یا هرگونه برخورد – داشته باشند. افراد مبتلا به فوبیا ممکن است در پاسخ به مواجهه – یا حتی تصور – ترس خاص خود حملات وحشت داشته باشند.

فشار روانی در ارتباط با این زمینه

در حالی که افرادی که شرایط روانی فوق را دارند در معرض خطر بیشتری برای حملات پانیک هستند، هر فردی در صورت تجربه استرس کافی می تواند دچار حمله پانیک شود. برخی از موقعیت ها برای هر فردی بسیار استرس زا است، مانند قربانی شدن یا مشاهده یک جنایت خشن یا تصادف رانندگی. تمایل به فرض این که حملات پانیک فقط برای افرادی با شرایط روانی اتفاق می افتد، بیشتر به این دلیل است که برخی از افراد بدون شرایط روانی تشخیص داده شده، حملات وحشت را با حملات قلبی و سایر مشکلات اشتباه می گیرند.

پاسخ های روانشناختی به علایم حمله وحشت

آن چه در طول حمله وحشت رخ می دهد

وقتی دچار حمله پانیک می شوید، ممکن است احساس سبکی سر کنید. ممکن است نتوانید مستقیم فکر کنید، یا افکار و ایده هایی که دارید ممکن است منطقی نباشند. تقریباً می ترسید. در حالی که حملات پانیک ترسناک هستند، از هیچ چیز نباید ترسید. همان طور که بعداً در مقاله خواهیم دید، حملات پانیک ترسناک و ناراحت کننده هستند، اما خطرات یا عوارضی برای سلامتی ندارند. در حین حمله پانیک، این سخت است که به خودتان یادآوری کنید که هیچکس در طول حمله پانیک جان خود را از دست نداده است و حمله پانیک در نهایت، هرچقدر هم که بد به نظر برسد، برطرف می شود. اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید، می تواند وحشت حمله پانیک را از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کند.

واکنش های فیزیکی به علایم حمله وحشت

علل روانشناختی حملات پانیک – رویدادها یا احساسات خاص – برای همه متفاوت است. با این حال، موضوع مشترک این است که برخی از محرک ها ذهن را متقاعد می کند که بدن در خطر است. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن “پاسخ به استرس” را فعال می کند. این فرایند فیزیولوژیکی است که معمولاً “جنگ یا گریز” نامیده می شود و بدن را برای فرار یا مقابله با تهدیدها آماده می کند. واکنش استرس کمی انتقال تکاملی است. در اجداد قدیمی ما، عوامل استرس زا چیزهایی بودند که می توانستند آن ها را بکشند  و واکنش استرس به آن ها کمک کرد تا خود را از طریق اعمال بدنی نجات دهند. با این حال، به احتمال زیاد استرس های ما بیشتر استرس های اجتماعی یا روانی هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هیچ کس تا به حال با شرایط عادی خودش خود مبارزه نکرده و از کارفرمایان خود فراتر نرفته است. در نتیجه، پاسخ استرس باعث می شود که ما جایی برای دویدن و هیچکس برای مبارزه نداشته باشیم. اما بگذارید آن را به قسمت ها تقسیم کنیم.

ضربان قلب و فشار خون و حملات وحشت

آن چه در طول حمله وحشت رخ می دهد

وقتی ما خودمان را تحت فشار قرار می دهیم، ماهیچه های ما انرژی بیشتری می سوزانند، به این معنی که آن ها به اکسیژن بیشتری نیاز دارند. این بدان معناست که آن ها به خون بیشتری احتیاج دارند. قلب شما همیشه در حال پمپاژ است، اما چند مورد وجود دارد که بدن شما می تواند خون را به سمت ماهیچه های شما هدایت کند. یکی از این موارد افزایش ضربان قلب شما و قدرت ضربان قلب است. ضرب و شتم  خون بیشتری را به صورت سریعتر پمپ می کند. اگر در حال دویدن باشید ممکن است متوجه نشوید، اما اگر ایستاده یا نشسته باشید، این می تواند ناراحت کننده و ترسناک باشد. در واقع، برخی افراد حملات پانیک را با سکته قلبی اشتباه می گیرند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یکی دیگر از راه هایی که بدن می تواند خون را به ماهیچه های شما هدایت کند این است که آن را از اعضای داخلی خود دور کنید. این می تواند منجر به سرخ شدن پوست، احساس گرما و سایر علائم ناراحت کننده مانند سرگیجه و سبکی سر شود.

میزان تنفس و عمیق بودن آن

در تلاش دیگری برای دریافت اکسیژن بیشتر، مغز شما باعث می شود ریه های شما سریعتر و عمیق تر نفس بکشند. این می تواند ناراحت کننده باشد، اما همچنین می تواند تعادل گازها را در خون شما تغییر دهد، که همچنین می تواند منجر به سبکی سر شود. در حالی که نمی توانید ضربان قلب خود را کنترل کنید، اما کنترل نفس خود را بیش از آن چه تصور می کنید دارید. همانطور که بعداً در مقاله خواهیم دید، این یکی از راه هایی است که می توانید با حمله وحشتزدگی مبارزه کنید.

وقتی دچار حمله پانیک می شوید چه باید بکنید؟

مواردی از حملات وحشت وجود دارد که نمی توانید آن ها را کنترل کنید. با این حال، هنگامی که متوجه شدید که دچار حمله پانیک شده اید، مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که حملات پانیک شما کوتاه و قابل کنترل هستند.

موقعیت را به رسمیت بشناسید

موضوعی که در این مقاله تکرار می شود این است که حملات وحشت در حالی که ترسناک و ناراحت کننده نیستند، خطرناک نیستند. تشخیص این که دچار حمله پانیک شده اید می تواند به مدیریت بیشتر آن کمک کند و می تواند اولین قدم عالی برای آرامش خود باشد.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا