علائم و نشانه های سقط جنین

سقط جنین یک اصل بسیار مهم در دوران بارداری است. متاسفانه در جوامع امروزی سقط جنین به یک چیز عادی تبدیل شده است. بدون این که تاثیرات آن را افراد بدانند دست به انجام این کار می زنند. در مقاله های قبل در ارتباط با سقط جنین با شما صحبت کردیم. ما گفتیم که مردان باید چه خصلتی داشته باشند تا زنان احساس رنجش نکنند. گاهی اوقات شاید برایتان جالب باشد که سقط جنین ممکن است به علت اختلالات روانی باشد. اما اگر همسر شما مجبور به این کار باشد شما باید همراه او باشید.

بنابراین برقراری ارتباط چه برای زندگی شخصی و چه موفقیت کاری مهم است. اما آیا ارتباطات در با همسرتان بعد ازدواج نیز همین گونه است؟ آیا می توان در ازدواج هم ارتباط درستی ایجاد کرد؟ خیلی از افراد فکر می کنند همین که یک نفر را دوست دارند یعنی می توانند با تو ارتباط برقرار کنند. این گونه افراد معمولاً ازدواج را آسان می گیرند. روان شناسان می گویند که ازدواج مهم ترین و حساس ترین اتفاق زندگی هر فردی است. در ادامه می خواهیم ببینیم که علائم و نشانه های سقط جنین چگونه است؟

روابط افراد بعد از ازدواج با همسرشان و سقط جنین

علائم و نشانه های سقط جنین

افراد ممکن است در روابط خود چه دوستانه و چه کاری شکست  بخورند. نکته مهم اما کنار آمدن با این گونه شکست ها است. وقتی که فردی در این گونه روابط شکست بخورد با میزان کم و زیاد ممکن است دچار آسیب های روانی شود. دقیقا در این جا است که فرد برای صحبت کردن با شخصی دیگر نیازمند برقراری ارتباط است. حال این ارتباط می تواند با دوست آن فرد باشد یا این که او با همسر خود صحبت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با علائم و نشانه های سقط جنین صحبت کنیم.

تغییر بدن در اوایل بارداری

بدن شما در اوایل بارداری به سرعت تغییر می کند. بسیاری از این تغییرات کاملاً طبیعی هستند و نشانه ای از این نیست که مشکلی برای شما یا کودکتان وجود دارد. با این حال، برخی از علائم می تواند نشانه های یک عارضه بارداری یا حتی سقط جنین احتمالی باشد.

شایع ترین علائم سقط جنین

دانستن شایع ترین علائم و نشانه های سقط جنین  مفید است. با این حال، به یاد داشته باشید که تجربه بیشتر یا دانستن در مورد آن ها لزوماً به این معنی نیست که حاملگی خود را از دست می دهید. در واقع، در حالی که خونریزی واژینال نشانه بالقوه سقط جنین است، در بارداری هایی که با موفقیت انجام شده اند نیز غیرعادی نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، اگر علائم نگران کننده ای در اوایل بارداری دارید، به ویژه درد یا خونریزی واژینال، با پزشک خود صحبت کنید. همچنین توجه داشته باشید که درد لگن و خونریزی واژینال نیز می تواند نشان دهنده سایر عوارض جدی اوایل بارداری، مانند حاملگی خارج از رحم باشد.

اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، بلافاصله با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. این کار باعث می شود تا نظر یک متخصص را در مورد وضعیت خاص خود دریافت کنید. سعی کنید خوددرمانی را انجام ندهید. زیرا ممکن است منجر به نگرانی غیر ضروری شود.

خونریزی واژینال

علائم و نشانه های سقط جنین

اگر سقط جنین دارید، در مرحله ای از این پروسه خونریزی واژینال خواهید داشت. خونریزی ممکن است به صورت لکه های خفیف شروع شود، اما پس از آن بسیار شدید می شود. خونریزی شدید هنگام سقط جنین به این دلیل اتفاق می افتد که بارداری از دیواره رحم شما جدا می شود. بافت حاملگی و خونریزی از پوشش داخلی رحم از طریق دهانه رحم و واژن شما خارج می شود.

خونریزی یا لکه خونی خفیف واژینال می تواند یک علامت هشدار دهنده اولیه سقط جنین باشد. گاهی اوقات، این اولین و تنها علامتی است که ممکن است داشته باشید. اما به یاد داشته باشید، تمام خونریزی های واژن در بارداری به دلیل سقط جنین نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای برخی از زنان، سقط جنین را می توان قبل از هر گونه خونریزی واژینال تشخیص داد. این می تواند بسیار گیج کننده باشد. زمانی اتفاق می‌افتد که رشد جنین متوقف شده باشد اما قبل از شروع هر گونه خونریزی به پزشک مراجعه کنید. همچنین، برخی از زنان ممکن است خونریزی غیرمرتبط با سقط جنین را تجربه کنند.

به طور معمول، سقط جنینی که با خونریزی واژینال شروع نمی شود، پس از هفته 10 بارداری که پزشک بررسی ضربان قلب جنین را آغاز کرده است، تشخیص داده می‌شود.

درد لگن و سقط جنین

درد لگن مرتبط با سقط جنین مشابه دردهای قاعدگی است. با این حال، معمولاً بسیار شدیدتر از درد پریود معمولی شما است. معمولاً، درد همراه با سقط جنین در زمان شدیدترین خونریزی واژینال شما بدترین است.

گرفتگی خفیف در اوایل بارداری می تواند طبیعی باشد زیرا رحم شما در حال افزایش است. اما همچنین می تواند نشانه ای از مشکل در بارداری شما باشد. به خصوص اگر مقداری خونریزی واژینال نیز دارید.

کاهش علائم اولیه بارداری

بسیاری از افراد باردار در چند ماه اول بارداری علائم رایجی را تجربه خواهند کرد. بیشتر این علائم – به ویژه تهوع صبحگاهی، خستگی و حساسیت سینه ها – ناشی از تغییرات هورمونی است. همه زنان آن ها را تجربه نخواهند کرد. اگر این کار را انجام می دهید، معمولاً می توانید انتظار داشته باشید که در طول سه ماهه دوم بارداری به طور ناگهانی از بین بروند زیرا تغییرات هورمونی شما کاهش می یابد.

با این حال، اگر هنوز در سه ماهه اول بارداری خود هستید (کمتر از هفته 12 بارداری)، سطح هورمونی که باعث ایجاد این علائم می شود هنوز باید نسبتاً بالا باشد. بنابراین، اگر به طور ناگهانی علائم ناخوشایند اوایل بارداری را از دست بدهید، می تواند نشانه ای از سقط جنین باشد.

علائم کمتر شایع سقط جنین

این علائم ممکن است بیشتر با سقط جنین بعد از 13 هفته همراه باشد، که بسیار کمتر از سقط جنین های قبلی است.

درد کمر

این امکان وجود دارد که درد گرفتگی رحم را به جای این که در قسمت پایین شکم یا لگن احساس کنید، در قسمت پایین کمر خود احساس کنید. این امر به ویژه در صورتی که رحم به عقب برگشته باشد صادق است. اگر در ناحیه کمر درد دارید، می تواند نشانه ای طبیعی از بارداری اولیه باشد. اما همچنین می تواند نشانه سقط جنین باشد، به خصوص اگر مقداری خونریزی واژینال نیز دارید.

افزایش ترشحات واژن

علائم و نشانه های سقط جنین

افزایش ترشحات واژن در اوایل بارداری معمولاً با سقط جنین همراه نیست. با این حال، اگر ترشحات واژن شما مخاط مانند و خونی باشد، نگران کننده تر است.

تغییرات هورمونی باعث افزایش ترشحات واژن و دهانه رحم می شود و این در دوران بارداری کاملا طبیعی است. با این حال، مهم است که اطمینان حاصل کنید که علائم دیگری مانند خارش واژن، درد یا بوی بد، مرتبط با ترشحات ندارید. این علائم می تواند نشان دهنده عفونت واژن یا عدم تعادل باکتریایی باشد.

نشت مایع آمنیوتیک و سقط جنین

نشت مایع آمنیوتیک نشانه رایج سقط جنین نیست، اما قطعی است. پارگی پرده ها با سقط کودک بعدی در شما همراه است.  این معمولاً نشانه ناتوانی دهانه رحم است که یکی از علل سقط جنین در سه ماهه دوم است.

سایر شرایط

بسیاری از علائم و نشانه های سقط جنین با سایر یافته های رایج یا عوارض اوایل بارداری مشترک است. برخی از این شرایط مانند سقط جنین به سایر شرایط مربوط می شوند.

خونریزی مرتبط با بارداری طبیعی

برخی از انواع خونریزی در بارداری طبیعی است. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند در تعیین این که آیا یکی از این مسائل طبیعی باعث خونریزی شما می شود یا خیر کمک کند.

خونریزی لانه گزینی

خونریزی واژینال در اوایل بارداری می تواند ناشی از چسبیدن جنین به دیواره رحم شما باشد. این خونریزی لانه گزینی نامیده می شود و معمولاً با لکه بینی خفیف مشخص می شود و باعث نگرانی نیست.

خونریزی پس از مقاربت و سقط جنین

تغییرات هورمونی بارداری باعث تغییراتی در دهانه رحم شما می شود که باعث می شود سطح آن در هنگام لمس خونریزی بیشتر شود. این معمولا بعد از رابطه جنسی اتفاق می افتد. با این حال، معاینه لگن یا پروب سونوگرافی ترانس واژینال می تواند به همین دلیل باعث خونریزی شود.

هماتوم ساب کوریونیک

گاهی اوقات ممکن است در اوایل سه ماهه اول بین رحم و جفت مقداری خونریزی وجود داشته باشد. ممکن است لخته ای به نام هماتوم ساب کوریونی تشکیل شود. این معمولاً خود به خود از بین می رود و در بارداری شما اختلال ایجاد نمی کند.

بارداری غیر طبیعی

علائم و نشانه های سقط جنین

برخی از مسائل مربوط به بارداری غیرطبیعی می تواند باعث خونریزی یا درد شود. حاملگی خارج رحمی و حاملگی مولار از جمله این موارد است. حاملگی خارج از رحم زمانی است که جنین در خارج از رحم لانه گزینی می کند و آن را غیرقابل دوام می کند. خونریزی در بارداری و نشنیدن ضربان قلب جنین می تواند از نشانه های حاملگی مولار باشد. درد لگن در اوایل بارداری می تواند نشانه عفونت ادراری باشد.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا