زندگی با ترس پیش بینی کننده

ترس پیش بینی کننده یکی از انواع ترس ها در دنیای امروزی است. زندگی به طور کلی با چالش های زیادی رو به رو است. برای این که در مقابل این چالش ها مقاومت کنیم باید راه حل های مختلفی از امتحان کنیم. ترس از موارد مختلف در زندگی از یک سمت می تواند مفید و از سمت دیگر می تواند مضر باشد. اگر این ترس ها در ذهن ما باقی بماند و ما آن ها را کنار نکنیم دچار مشکلاتی خواهیم شد. از زمانی که ما به دنیای می آییم ممکن است ترس های داشته باشیم. برخی از ترس ها طبیعی هستند.

در آن سمت هم برخی از ترس ها هستند که اگر درمان نشوند و فرد نتواند آن ها را کنترل کند تبدیل به فوبیا خواهد شد. این گونه ترس ها ممکن است زندگی فرد را مختل کند. همه ما ترس های مختلفی داریم اما بیشتر اوقات می توانیم آن را کنترل کنیم. یکی از ترس های عمومی ترس از ارتفاع است. ترس و فوبیا حتی برای افراد بزرگسال هم وجود دارد و ممکن است ریشه در کودکی داشته باشد.

فوبیا ها و با ترس پیش بینی کننده

زندگی با ترس پیش بینی کننده

ترس ها و فوبیا ها می تواند در طول زندگی اگر کنترل نشود همراه فرد بماند. بهتر است برای درمان آن ها با مشاور یا درمانگر مشورت کنید. ما در ارتباط با فوبیاهای ارتفاع یا ترس از پرواز برای شما صحبت کردیم و گفتیم که این گونه افراد چه ویژگی های دارند. یا ما در ارتباط با ترس برخی از افراد حتی از دندان پزشکی هم صحبت کردیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با زندگی با ترس پیش بینی کننده، صحبت کنیم.

ترس پیش بینی کننده  در دنیا یک “هراس خاص” است

ترس پیش بینی کننده  در دنیا یک “هراس خاص” است و به ترس از آینده، اشاره دارد.

تلاش جهان برای خروج از بیماری همه گیری و ترس پیش بینی کننده

از آن جایی که جهان برای خروج از یک بیماری همه گیر جهانی تلاش می کند، اگر ترس شما از آینده به اوج خود رسیده باشد، قابل درک است. گفته می‌شود، اگر شروع به دریافت این موضوع کرده‌اید که بر توانایی شما در تصمیم‌گیری یا تأثیر روزانه تأثیر می‌گذارد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال کمک باشید.

نظر پزشکان در ارتباط با این زمینه

اندرسون می گوید: «ترس از آینده، یا بیشتر به عنوان ترس پیش بینی شناخته می شود، بسیار رایج است و در موارد شدید می تواند کاملاً ناتوان کننده باشد. زمانی که مردم نگران نتیجه یک رویداد آینده هستند که قبلاً هرگز تجربه نکرده اند، با ترس پیش بینی دست و پنجه نرم می کنند.

ترس پیش بینی کننده نیز می‌تواند به عدم تحمل عدم اطمینان مرتبط باشد. این  می‌تواند منجر به عدم تصمیم‌گیری در تصمیم‌های بزرگ و کوچک و همچنین افزایش احتمال مقایسه مداوم شود. عدم تحمل عدم اطمینان می تواند منجر به ترس پیش بینی شود، زیرا باعث می شود افراد به طور مداوم در مورد نتایج احتمالی تصمیمات خود فکر کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این مقاله به این می‌پردازد که چگونه ترس پیش‌بینی‌کننده ممکن است از طریق عادات و اعمال یک فرد ظاهر شود. همچنین روش‌های مقابله و نکاتی را برای جستجوی درمانگرانی که می‌توانند به این موضوع کمک کنند، تشریح می‌کند.

ترس پیش‌بینی‌کننده چگونه ممکن است به نظر برسد؟

اندرسون سه راه را توضیح داد که افراد ممکن است ترس پیش بینی را تجربه کنند. به نظر می رسد این روش مغز برای کمک به مدیریت هرگونه پیامد منفی در رویدادهای آینده است.

اجتناب از تجربیات دردناک قبلی

این یک دلیل رایج است که چرا افراد ممکن است ترس پیش بینی کننده را تجربه کنند. تجربیات منفی گذشته می تواند باعث شود مردم احساس نگرانی کنند که مجموعه ای از رویدادها در کنار هم قرار می گیرند و به گذشته اجازه می دهند خود را بازسازی کند. وقتی ترس از آینده ریشه در یک رویداد یا تجربه گذشته دارد، اغلب با ترس همراه است، که می‌تواند از نظر فیزیولوژیکی شدید باشد و اغلب با چیزی شوم یا آسیب‌زا همراه باشد. برخی از انواع تروما اغلب در ریشه یک واکنش ترسناک است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که یادگیری از تجربیات گذشته تا حدی مهم است. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که موقعیت ها می توانند برای بهتر شدن تغییر کنند.

پاسخ های حفاظتی

البته، اعصاب و انتظاری که از تجربیات گذشته نشات می‌گیرد، در واقع تنها راهی است که مغز شما برای محافظت از شما تلاش می‌کند. یک مطالعه  بر روی دانشجویان کشور های مختلف در طول ترم اول تحصیلی آن ها در خارج از کشور انجام شد، نشان داد که سطوح متوسط ​​ترس پیش بینی شده با سطوح بالاتری از نتایج انطباقی در دانشجویان مرتبط است. گفته می‌شود، اگر سطوح بالایی از ترس پیش بینی کننده را تجربه می‌کنید، پاسخ‌های محافظتی می‌تواند منجر به ناتوانی در فکر کردن واضح، ترس از خروج از خانه یا حتی ترس از بیشتر تعاملات اجتماعی شود. این زمانی است که وقت آن است که از یک درمانگر مجاز کمک بگیرید.

مشغله پیشگیرانه

اندرسون از مشغله های پیشگیرانه به عنوان دلیلی نام می برد که چرا بسیاری از مردم ترس پیش بینی کننده را تجربه می کنند. این زمانی است که مردم شروع به وسواس در مورد خطرات بالقوه در نتیجه اتفاقاتی می کنند که در گذشته اتفاق افتاده است. اغلب افرادی که با بی اشتهایی عصبی یا سایر اختلالات خوردن دست و پنجه نرم کرده اند تجربه می شود، زیرا روانشناسان دریافتند.  در واقع بسیاری از بازماندگان بیش از حد درگیر ترس از عود یا افزایش وزن هستند.

راه های مبارزه با ترس پیش بینی کننده

در زیر چند راه وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با ترس پیش بینی کمک کند.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

تحقیقات اثبات می کند که ذهن آگاهی می تواند تنظیم هیجان را بهبود بخشد، که در کاهش استرس فوق العاده مفید است. همچنین اثبات می کند که آگاهی از لحظه حال را بهبود می بخشد، که به ویژه برای افرادی که نگران رویدادهای آینده هستند مهم است. تحقیقات حتی نشان داد که ذهن آگاهی می تواند به طور بالقوه بخش هایی از مغز را تغییر دهد تا به بهبود خودآگاهی در طول زمان کمک کند.گ

جملات مثبت را تکرار کنید

در حالی که اندرسون خاطرنشان می کند که جملات مثبت راه حل های کوتاه مدتی هستند که با تسکین دائمی مرتبط نیستند، او می گوید که آن ها می توانند “به کاهش پاسخ ترس پیش بینی شده کمک کنند.” می توانید از مواردی مانند جملات زیر استفاده کنید:

  • “من در امان هستم.”
  • هیچ اتفاق بدی برای من نخواهد افتاد.
  • “همه چیز درست میشه.”

اندرسون خاطرنشان می کند که گفتن چنین چیزهایی به خود می تواند در جستجوی راه حل بلندمدت مفید باشد.

ورزش

ورزش، به ویژه امتحان کردن اشکال جدید ورزش یا تمریناتی که شامل تمرکز حواس مانند یوگا نیز می شود، می تواند به شما کمک کند تا در لحظه حال بمانید. به این ترتیب شما مجبور می شوید به جای نگرانی در مورد آینده، به کار در دستتان فکر کنید.

نگه داشتن یک دفتر خاطرات

نگه داشتن یک دفتر خاطرات می تواند به شما کمک کند تا با تعصبات گذشته مبارزه کنید، یعنی زمانی که فکر می کنید کنترل بهتری بر رویدادهای گذشته دارید. روزنامه نگاری همچنین می تواند به شما کمک کند این افکار را که گذشته بسیار ایده آل تر بوده است، از خود دور کنید. در نهایت، نگه داشتن یک دفترچه یادداشت می تواند به تمرکز در لحظه حال و همچنین جلوگیری از ترس پیش بینی کننده کمک کند.

به دنبال درمانگر مناسب باشید

چه به دلیل آسیب های گذشته یا به دلیل دیگری ترس پیش بینی کننده را تجربه کرده باشید، مهم است که یک درمانگر را پیدا کنید. این کار باعث می شود تا او بتواند به شما کمک کند. به طور خاص، جستجوی یک درمانگر متخصص در درمان اضطراب، تروما و PTSD مفید خواهد بود. در زیر، می‌توانید نکاتی در مورد جستوجوی درمانگر بیابید که می‌تواند به شما در مدیریت ترس پیش‌بینی کمک کند:

  • هنگامی که به دنبال یک درمانگر هستید، مطمئن شوید که توسط انجمن روانشناسی  تایید شده است.
  • عواملی مانند سن، جنسیت و مذهب را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که درمانگر مناسبی را پیدا می کنید.
  • مطمئن شوید که وب سایت آن ها را بررسی کرده اید تا ببینید آیا بیمه شما را قبول می کنند یا خیر.
  • در جلسه اول، با سؤالاتی برای درمانگر خود آماده شوید که به شما کمک می کند تا تاریخچه درمان افراد با نگرانی های مشابه را بهتر درک کنید.

سخن آخر

ترس از آینده کاملاً طبیعی است. اما اگر ترس های شما شروع به اشغال فضای ذهنی شما کرده است، حتماً احساس خطر داشته باشید. همچنین مهم است که بدانید آیا اقدامات شما تحت تأثیر نگرانی های شما قرار گرفته است یا خیر. با این حال، امیدواریم با دانش این که راه‌هایی برای کمک گیری و عبور از این ترس‌ها وجود دارد، کمی راحت‌تر زندگی کنید.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا