روانشناسی چند دلیلی را توضیح می دهد که مردم در روابط نامناسب می مانند

روابط نامناسب را روانشناسان به گونه های مختلفی تعریف می کنند. برای هر زوجی هم پذیرش این که در رابطه نامناسبی قرار دارد سخت است. متاسفانه در جوامع امروزی بسیاری از افراد برای برقراری رابطه عجولانه تصمیم می گیرند. آن ها عوامل مختلف را بررسی نمی کنند. در واقع برای یک سری افراد خصوصا نوجوانان داشتن یک رابطه کافی است. حتی اگر این رابطه به صورت یک طرفه باشد. خیلی از آن ها نیز روابط را به چشم نیاز های جنسی می بینند.

نیاز های جنسی صد در صد برای مرد و زن لازم است. اما آیا قبل از زمان معین آن انجام این کار درست است یا خیر؟ رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند.  در ادامه می خواهیم ببینیم که روانشناسی چند دلیلی را توضیح می دهد که مردم در روابط نامناسب می مانند چگونه است؟

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روانشناسی چند دلیلی را توضیح می دهد که مردم در روابط نامناسب می مانند، صحبت کنیم.

نوجوانان سزاوار این هستند که روابط نامناسب داشته باشند؟

هر نوجوان سزاوار این است که با افرادی سالم، حامی و مهم تر از همه ایمن احاطه شود. اگر نوجوان شما با فردی در ارتباط است که از نظر روحی و جسمی به او صدمه می زند، مهم است که بداند او شایسته چنین رفتاری نیست و او مقصر نیست.

به همین ترتیب، نوجوان شما باید بفهمد که هر چقدر هم که تلاش کنند شریک خوبی باشند، نمی توانند جلوی رابطه نامناسب را بگیرند. اما، آن ها می توانند اقداماتی را برای حفظ امنیت خود تا حد ممکن بدون در نظر گرفتن حرف ها و انتخاب های شریک زندگی خود انجام دهند.

نکته ای در ارتباط با روابط نامناسب

اغلب، اولین قدم برای انجام آن وظیفه این است که چگونه آن ها می توانند کنترل رابطه را  پس بگیرند. و ایمن بمانند و سپس آن ها را در یک برنامه ایمنی قرار دهند. اگر نوجوان شما در رابطه نامناسب است، ممکن است بخواهید در مورد تنظیم یک طرح ایمنی با او صحبت کنید. در این جا همه چیزهایی که باید درباره برنامه ریزی ایمنی با نوجوان خود بدانید آورده شده است.

برنامه ایمنی چیست؟

یک طرح ایمنی یک برنامه فردی است که شامل استراتژی ها و اقداماتی مهم است. در آن یک نوجوان می تواند برای اطمینان از ایمنی خود در هنگام رابطه نامناسب دوستیابی و همچنین زمانی که قصد جدایی دارد و پس از پایان رابطه انجام دهد. یک برنامه ایمنی می تواند در هر زمان در رابطه دوستیابی تدوین شود. و باید به طور منظم با تغییر یا تشدید عوامل خطر در  رابطه نامناسب  مورد تجدید نظر قرار گیرد.

به طور کلی، یک طرح ایمنی طوری طراحی شده است که نوجوان شما را تا آن جا که ممکن است ایمن نگه دارد . در حالی که برای پایان دادن به رابطه با فردی که با او در ارتباط هستند گام برمی دارد. وقتی برای اولین بار ایده طرح ایمنی را برای نوجوان خود ذکر می کنید، ممکن است آن ها حتی متوجه نشوند که در یک رابطه نامناسب قرار دارند.

علائم سوء استفاده از دوستیابی در روابط نامناسب

بنابراین، ممکن است لازم باشد ابتدا در مورد علائم سوء استفاده از دوستیابی و همچنین آن چه یک رابطه سالم را تشکیل می دهد با آن ها صحبت کنید. سعی کنید احساسات خود را از گفتگو دور نگه دارید. مخصوصاً اگر دوست ندارید آن ها رابطه نامناسب داشته باشند. قضاوت یا نداشتن همدلی می تواند باعث آسیب به نوجوان شما شود. در نهایت، تصمیم برای قطع رابطه با یک فرد بدسرپرست باید انتخاب نوجوان شما باشد.

اما مطمئناً می توانید محدودیت هایی را در مورد آن‌ چه آن ها می توانند انجام دهند و چه زمانی می توانند شخصی را که با او ملاقات می کنند، ببینند. با این حال، به خاطر داشته باشید که تعیین بیش از حد محدودیت ها می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. حتی ممکن است باعث شود نوجوان شما بسیار بیشتر بخواهد در رابطه باقی بماند. در عوض، به آن ها کمک کنید تا ببینند چرا رابطه ای که در آن قرار دارند سالم نیست.

چرا نوجوان شما به برنامه ایمنی نیاز دارد

وقتی نوبت به برنامه ریزی ایمنی برای نوجوانان می رسد، آن ها در موقعیت منحصر به فردی قرار دارند. زیرا ممکن است در همان مدرسه ای که شخصی از آن ها سوء استفاده می کند، شرکت کنند. آن ها همچنین ممکن است حلقه دوستان یکسانی داشته باشند و در فعالیت های مشابه شرکت کنند. بنابراین، پایان دادن به رابطه با شخصی که از او سوء استفاده می کند می تواند کمی پیچیده تر باشد زیرا ممکن است نتواند تمام روابط خود را با آن شخص به طور کامل قطع کند.

نکته ای در ارتباط با روابط نامناسب

علاوه بر این، نوجوانان اغلب تکانشی و احساسی هستند و ممکن است در اوج لحظه تصمیم بگیرند. داشتن یک برنامه ایمنی آن ها را تشویق می کند تا سرعت خود را کاهش دهند. و در مورد راه هایی که می توانند ایمن بمانند فکر کنند. به این ترتیب، هنگامی که یک رابطه نامناسب ایجاد می شود، آن ها می دانند که باید چه کار کنند. یک طرح ایمنی همچنین به آن ها این قدرت را می دهد که بیندیشند که برای بازگرداندن کنترل در زندگی خود چه کاری می توانند انجام دهند.

به یاد داشته باشید، سوءاستفاده در مورد قدرت و کنترل است.

کمک به نوجوان از طریق جلوگیری از روابط نامناسب

در حالی که نمی توانید اقدامات نوجوان خود را کنترل کنید، کمک به نوجوان از طریق جلوگیری از رابطه نامناسب مهم است. این می تواند ایده خوبی باشد که به نوجوان خود پیشنهاد دهید به یک متخصص مراقبت از سلامت روان مراجعه کند. با صحبت با یک درمانگر، آن ها ممکن است متوجه شوند که وضعیتی که در آن قرار دارند مضر است. شما، به عنوان سرپرست آن ها، همچنین ممکن است به یک درمانگر فکر کنید تا بتوانید با فرایند تلاش برای رساندن نوجوان خود به مکان امن تری کنار بیایید.

روانشناسی چند دلیلی را توضیح می دهد که مردم در روابط نامناسب می مانند

روابط اغلب پیچیده هستند و بیشتر زوج ها در تعاملات خود دارای پستی و بلندی هستند. این برای همه اتفاق می افتد – همه چیز همیشه عالی نیست. اما گاهی اوقات، افراد در روابط نامناسب باقی می مانند. رابطه از داشتن پستی و بلندی ها به داشتن همه آسیب های مختلف می رسد. این در مورد زمانی است که افرادی که درک سالمی از روابط دارند تصمیم می‌گیرند روابط خود را قطع کنند و رابطه را رها کنند. گاهی اوقات، حتی دوستانه، حتی اگر پایان رابطه غم‌انگیز باشد.

نکته

با این حال، مواقعی وجود دارد که کسی نمی داند زمان پایان به روابط نامناسب چه زمانی است. حتی تا مدت ها پس از تاریخ انقضا به ماندگاری ادامه می دهد. آن‌ها از رابطه خود ناراضی هستند، اما به هر حال می مانند. دقیقاً چه روانشناسی پشت این است که چرا مردم در روابط نامناسب می مانند که دیگر برایشان کار نمی کند؟

چند دلیل برای ماندگاری افراد در روابطی که نباید داشته باشند

“نابودی چیزی همیشه به معنای باخت نیست، گاهی اوقات باید آن روابط سمی و عادت های بد را از دست بدهید تا فضایی برای چیزهای بهتر ایجاد کنید.” – گوگو مونا

عزت نفس پایین

یکی از دلایلی که ممکن است کسی در رابطه ای باقی بماند که دیگر شاد یا سالم نیست، ممکن است اعتماد به نفس پایینی باشد. کسی که عزت نفس بالایی دارد می تواند ببیند که ارزشش بیشتر از رابطه ای است که دائماً او را ازار دهد.

آن‌ها می‌توانند بفهمند چه زمانی برای سلامت روانی خود باید ترک کنند. از سوی دیگر، فردی که عزت نفس پایینی دارد ممکن است احساس کند که اگر در مورد ناراحتی خود در یک رابطه صحبت کند، با طرد شدگی مواجه خواهد شد.

ترس از تنهایی در روابط نامناسب

افرادی که از تنهایی می ترسند به احتمال زیاد در رابطه ای باقی می مانند که کار نمی کند یا رابطه ای که فعالانه آن‌ها را ناراضی می کند. این ترس آنقدر قوی است که بر هر احساس دیگری که ممکن است نسبت به شریک زندگی خود داشته باشند، غلبه کند. از نظر آن‌ها، همراهی با هم و غمگینی بر تنهایی و ناراحتی ارجحیت دارد.

درمان احساسات آسیب زا در روابط نامناسب

تنها راهی که آن‌ها می توانند این احساس خاص را درمان کنند این است که یاد بگیرند شادی را از درون پیدا کنند. یادگیری اینکه چگونه تنها باشید و بدون توجه به خودتان عشق بورزید، کلیدی برای غلبه بر ترس از تنهایی است که افراد را در روابط ناراضی نگه می دارد.

آن‌ها معتقدند که شریک زندگی آن‌ها می تواند تغییر کند

این خیلی اوقات با روابط ناراضی اتفاق می افتد. بسیاری از افراد در روابط ناسالم باقی می مانند. زیرا معتقدند که عیب های شریک زندگی خود در نهایت برطرف می شود. اغلب اوقات، انتظار ارزش بدبختی را ندارد.

نکته

مردم دائما در حال تغییر و رشد هستند و با زندگی سازگار می شوند. متأسفانه، کار شخص دیگری نیست که منتظر باشد تا آن تغییر رخ دهد. این فقط باعث رنجش و ناراحتی هر دو طرف خواهد شد. بهترین کار این است که اجازه دهید همسرتان این تغییر را خودش پیدا کند.

ترس از بی ثباتی مالی در روابط نامناسب

این اغلب در مورد زنانی اتفاق می افتد که شریک زندگی آن‌ها تنها یا اصلی ترین تامین کننده خانواده برای آنهاست. ترس از بی ثباتی مالی در این عصر و عصر کاملاً بی اساس نیست. با این حال، این ترس می تواند بسیاری از افراد را به ماندگاری در رابطه ای سوق دهد که مدت هاست بیهوده است.

نکته

بهترین راه برای غلبه بر این ترس، داشتن منابع و یک سیستم پشتیبانی است. خانواده و دوستان اغلب مایلند و قادر به کمک به کسی هستند که نیاز به ترک روابط نامناسب دارد و ثبات مالی تنها چیزی است که مانع از آن می شود. برنامه ریزان مالی نیز برای کمک به برنامه ریزی برای آینده مالی پایدار در دسترس هستند.

آن‌ها برای کودکان می مانند

بچه ها یک رابطه بد را حتی پیچیده تر می کنند. گاهی اوقات، تلاش جهت ماندگاری برای بچه‌ها بهترین چیز برای آن‌ها نیست، و قطعاً برای هر یک از شریک‌ها بهترین چیز نیست. احساس بد بین والدین اغلب به همان اندازه که بر والدین تأثیر می گذارد، بر فرزندان نیز تأثیر می گذارد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا