رفتارهای پنهانی که یک فرد بی ادب قبل از افشای خود نشان می دهد

فرد بی ادب رفتارهایی دارد که به دوستان و اطرافیان خود آسیب می زند. امروزه نمی توان گفت که هیچ کس نباید از گوشی های هوشمند استفاده کند. هیچ کس نمی تواند بدون این گوشی های هوشمند زندگی کند. البته استفاده درست از آن ها برای موفقیت شما بهتر است. اما استفاده بیش از حد باعث ایجاد اضطراب‌ و افسردگی می شود. گاهی اوقات دانش آموزان با کوچک ترین چیزی دچار حواس پرتی می شوند. معلمان و همچنین روان شناسان راه حل های مختلفی را برای برنامه ریزی درسی ارائه داده اند. در جهانی که زندگی می کنیم باید برای زندگی خود تلاش کنیم. گاهی اوقات ممکن است شکست بخوریم. شکست خوردن نباید به این معنا باشد که شما در طول زندگی ناامید باشید.

در سال تحصیلی جدید که احتمال برداشته شدن محدودیت ها وجود دارد برنامه ریزی و تعیین اهداف مهم است. خانواده ها باید بتوانند با مدیریت و برنامه ریزی امروزه روان شناسی می گوید که هر کس اهداف دقیق تری داشته باشد و برای آن تلاش کند موفق تر خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که رفتارهای پنهانی که یک فرد بی ادب قبل از افشای خود نشان می دهد، چگونه است.

اعتیاد به گوشی های هوشمند و تأثیرگذاری برای ایجاد فرد بی ادب

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر این نکته را باید بدانید که تلاش کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتارهای پنهانی که یک فرد بی ادب قبل از افشای خود نشان می دهد، صحبت کنیم.

علم توضیح می‌دهد که چگونه اعتیاد به گوشی های هوشمند فرد بی ادب و افسرده ایجاد می‌کند

گوشی های هوشمند در جامعه نفوذ و آنقدر در فرهنگ ما هست که واقعاً دیگر به آن فکر نمی کنیم. بسیاری از ما بیدار می شویم، فورا پیام های خود را بررسی می کنیم و هر جا که می رویم گوشی هوشمند خود را با خود می آوریم. “تفاوت بین تکنولوژی و برده داری در این است که بردگان کاملاً آگاه هستند که آزاد نیستند.”

بررسی مداوم تلفن‌هایمان با مشکلات سلامتی و روانی همراه است. همه این‌ها از خیره شدن به یک دستگاه کوچک است. درک اینکه چگونه کل جامعه می تواند در برابر اعتیاد به گوشی های هوشمند تسلیم شود، دشوار است. اما باز هم، تعجبی ندارد که ببینیم چگونه به بسیاری از عادات یک فرد بی ادب و رفتارهای سمی دیگر معتاد شدیم.

در زیر، به اثرات اعتیاد به گوشی های هوشمند و چند راه حل برای این مشکل رو به رشد خواهیم پرداخت. علم توضیح می دهد که چگونه اعتیاد به گوشی های هوشمند باعث ایجاد افراد بی ادب و افسرده می شود:

مشکلات سلامتی در فرد بی ادب با گوشی های هوشمند

ابتدا در مورد اینکه چگونه گوشی های هوشمند ما را از نظر جسمی ناسالم می کنند صحبت خواهیم کرد. به این فکر کنید که چند بار به تلفن خود خیره می شوید و سر و گردن خود را در چه وضعیتی قرار می دهید تا این کار را انجام دهید. وزن سر شما بین 10 تا 12 کیلو است و خم کردن آن برای ساعت ها در روز برای نگاه به گوشی هوشمند می تواند تا 60 کیلو به سر و گردن شما فشار وارد کند. نگهداری این وضعیت برای مدت طولانی می تواند منجر به آسیب انحنای ستون فقرات شود که می تواند باعث چیزی به نام “آسیب گردنی” شود که سالانه افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

نکته

ناگفته نماند که این وضعیت حتی می تواند باعث مشکلات خلقی، رفتاری و حافظه شود. به گفته مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، اعتیاد به گوشی های هوشمند می تواند ما را تبدیل به فرد بی ادب کند. همچنین بر میزان اکسیژنی که ریه های ما می توانند دریافت کنند، تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، استفاده از تلفن همراه ما در طول روز می تواند بر ریتم شبانه روزی ما تأثیر بگذارد و خواب در شب را دشوار کند. بسیاری از مردم حتی در نیمه های شب از خواب بیدار می شوند تا گوشی های هوشمند خود را چک کنند.

اعتیاد به گوشی های هوشمند یعنی آن ها چه چیزی از ما می خواهند؟

همچنین، گوشی‌های هوشمند از ما می‌خواهند که برای مدت طولانی به یک چیز خیره شویم، که فاجعه‌ای برای سلامت چشم‌های ما به همراه دارد. “خستگی چشم” در حال تبدیل به یک بیماری همه گیر هستند، زیرا هرگز قرار نبود به این مدت طولانی به یک جسم خیره شویم.

چگونه اعتیاد به گوشی های هوشمند بر فرد بی ادب تأثیر می گذارد؟

بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، ما به شدت ضداجتماعی و بی‌تفاوت با محیط خود شدیم. ۷۵ درصد از مردم کشورهای مختلف  فکر نمی‌کنند استفاده از گوشی‌های هوشمند بر توانایی آنها برای توجه در یک محیط گروهی تأثیر می‌گذارد. همچنین حدود یک سوم مردم کشورهای اروپایی معتقدند که استفاد از تلفن در واقع به نفع مکالمه است. ما کاملاً انکار می کنیم که چقدر عمیقاً به دستگاه های خود معتاد شدیم و این اعتیاد چگونه بر ما و اطرافیانمان تأثیر می گذارد.

رفتار والدین و فرد بی ادب در زمینه اعتیاد به گوشی های هوشمند

متأسفانه، بسیاری از والدین حتی تلفن یا آی پد را به فرزندان خود می دهند تا آن‌ها را مشغول نگه دارند یا در هنگام عصبانیت آن‌ها را آرام کنند. با این حال، این به آن‌ها هیچ مهارت ارزشمندی نمی آموزد. همچنین می تواند منجر به نابودی نشانه های غیرکلامی شود که رشد عاطفی و ذهنی آن‌ها را بیشتر متوقف می کند.

اگر به اطراف خود نگاه کنید، خواهید دید که شوق گوشی های هوشمند بر افراد در هر سنی تاثیر می گذارد. در واقع، در سال 2015، مرکز تحقیقات پیو گزارش داد که 24 درصد از نوجوانان اکثر زمان خود را آنلاین می‌گذرانند. بر اساس گزارش کل مخاطبان نیلسن در سال گذشته، بیشتر بزرگسالان بیش از 10 ساعت در روز را صرف وسایل الکترونیکی می کنند.

رفتارهای پنهانی که یک فرد بی ادب قبل از افشای خود نشان می دهد

جستجوی فرد بی ادب همیشه آنطور که تلویزیون و فیلم ها به نظر می رسد آسان نیست. بیشتر مردم می‌خواهند باور کنند که پس از یک مکالمه می‌توانند به یک فرد بی ادب راه درست را بگویند. متأسفانه، همیشه اینطور نیست. افراد بدرفتار اغلب به سختی قابل تشخیص هستند و می توانند در دید عمومی از افراد جامعه پنهان شوند.

به گفته امی لوئیس بیر، روان‌درمانگر، «آزارکنندگان می‌توانند در ارائه تصویری جذاب که دیگران را متقاعد می‌کند ارزش‌های شخصی ایجاد کنند. آن‌ها نمی‌توانند مورد سوء استفاده قرار گیرند، مهارت بالایی داشته باشند. رفتار متفکرانه و مراقبانه یک آزارگر نسبت به دیگران به قربانیان دلیل بیشتری برای مقصر دانستن می‌دهد.»

نکته

به هر حال، آن‌ها زن و شوهر، همکار و رئیس هستند – افراد بدرفتار اغلب زیر رادار پرواز می‌کنند. زیرا نمی‌خواهند گرایش‌های خشونت‌آمیزشان در مرکز و جلو باشد. این مهم است که بدانید چگونه یک فرد بی ادب را قبل از اینکه خودش را فاش کند – یا قبل از اینکه کسی آن‌ها را فاش کند، شناسایی کنید. این نه تنها برای قربانیان آزار، بلکه برای دوستان و خانواده آن قربانیان نیز مهم است.

چند رفتار پنهان که یک فرد بی ادب قبل از افشای خود نشان می دهد

«فقط به این دلیل که شخصی دست روی شما نمی گذارد، به این معنی نیست که او توهین نمی کند. سوء استفاده عبارت است از: کنترل، بی احترامی آشکار، و همچنین کلمات آزاردهنده. به آزار عاطفی بسنده نکنید، فکر کنید این مشکلی نیست زیرا فیزیکی نیست.» – تونی ای. گسکینز جونیور

سوء استفاده کنندگان افراد عادی هستند

این مهم است که به یاد داشته باشید. این یک رفتار پنهانی نیست، بلکه یک واقعیت افراد آزاردهنده است. مراقبت از سوء استفاده کنندگان باید بیشتر از جستجوی فرد بی ادب در بین همسر یا شوهران بدخلق باشد. سوءاستفاده‌کنندگان مانند افراد عادی به نظر نمی‌رسند. زیرا در تظاهر مهارت دارند – دلیل آن این است که آنها افراد عادی هستند که خارج از چرخه‌های بدرفتاری خود زندگی کاملاً عادی دارند.

مشکلات رفتاری فرد بی ادب با دیگر افراد

آن‌ها ممکن است مشکلاتی مانند مشکلات مالی یا سوء مصرف مواد داشته باشند. اما این‌ها ویژگی های افراد غیر آزاردهنده نیز هست. مهم است که به خاطر داشته باشید: سوء استفاده کنندگان افراد عادی هستند. دانستن این موضوع باعث می شود زمانی که سوء استفاده کننده شروع به  خود نمی کنند، شناسایی آن‌ها آسان تر شود.

نویسنده استیون استوسنی می گوید: «از هر کسی که احساسات منفی و بدشانسی خود را به گردن دیگری می اندازد، اجتناب کنید. آن‌ها با احساس یک فرد قربانی، خود را در هر انتقامی که انجام دهند و هر غرامتی که می گیرند، موجه می بینند.

سوء استفاده کنندگان از همه سوء استفاده نمی کنند

بسیاری از مردم قربانیان آزار را باور نمی کنند، زیرا آن‌ها فقط تعاملات کاملاً دلپذیری با آزارگر داشتند. این یک دام خطرناک است که باید در آن گرفتار شد و مهم است که به یاد داشته باشید که فرد بی ادب هرگز از همه سوء استفاده نمی کند. آن‌ها باید در برابر قربانیان خود گزینشی باشند. این به این دلیل است که اگر آن‌ها از همه کسانی که با آنهاع برخورد می کنند سوء استفاده کنند، هیچ کس آنقدر به آن‌ها نزدیک نمی شود که بتوانند آن‌ها را دستکاری کنند. بنابراین آن‌ها هیچ کس را نخواهند داشت که سوء استفاده خود را کنترل و اجرا کند.

قربانیان ازدواج و فرد بی ادب

قربانیان یک متجاوز معمولاً افرادی هستند که به آنها نزدیک هستند، مانند شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده. اگر شرکای قبلی شخصی همه داستان یکسانی از سوء استفاده آن شخص داشته باشند، این یک علامت خطرناک است. در واقع، اگر فقط افراد منتخبی در زندگی‌شان وجود داشته باشند که داستان‌هایی از سوء استفاده را ارائه می‌کنند، احتمال سوء استفاده بیشتر از دیگران وجود دارد.

فرد بی ادب همیشه سوء استفاده نمی کنند،

این یکی از دلایل اصلی ماندن بسیاری از زنانی است که در روابط آزاردهنده هستند، یا آنقدر درگیر می شوند که ترک آن‌ها دشوار است. زیرا اگر یک آزارگر صددرصد با قربانیان خود بدرفتاری می‌کرد، کسی را نداشت که کنترل یا سوءاستفاده کند، زیرا همه از آنها اجتناب می‌کردند. ویژگی کلیدی یک آزارگر این است که آن‌ها می توانند بدون رانده کردن قربانیان خود از آن دور شوند.

نکته

این به این معنی است که آن‌ها ممکن است با اعمال کوچک سوء استفاده – دستکاری یا روشن کردن گاز ظریف – شروع کنند و سپس به یک ماهیت کنترل کننده تر تبدیل شوند. یا ممکن است حملات خشونت آمیزی را انجام دهند – مانند فریاد زدن یا کتک زدن – و سپس بلافاصله دوباره پرورش یابند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا