رفتارهایی که می تواند به شما کمک کند احساسات سرکوب شده را رها کنید

احساسات سرکوب شده در هر فرد نشانه ای از مشکلاتی است که در طول زندگی دچار آن شده است. هر چند بعضی از زمان ها آسیب های وارده شده به افراد ممکن است به خاطر رفتار بد دیگران باشد. تعریف ها در روان شناسی توسط اشخاص مختلفی گفته شده است. اما برخی از آن ها به صورت رسمی تا سالیان گذشته تأیید نشده اند. مکانیسم های دفاعی و سرکوب احساسات  در روان شناسی وجود دارند. این مکانیزم های دفاعی می تواند به افراد برای مقابله با اختلالات روانی کمک کند. اختلالات در زوجین انواع مختلفی دارند. در مقاله های قبل برخی از این اختلالات را برای شما معرفی کردیم.

ما گفتیم که این اختلالات اگر درمان نشوند چه تاثیری بر افراد خواهند گذاشت. اختلالات می توانند آسیب های جسمی و روانی زیادی داشته باشند. بهتر است برای درمان این اختلالات از مکانیسم دفاعی استفاده کنید. این مکانیزم ها از طریق روان شناسان ممکن است به سادگی آموزش داده شوند. در ادامه می خواهیم ببینیم که رفتارهایی که می تواند به شما کمک کند احساسات سرکوب شده را رها کنید چگونه است؟

اختلالات در افراد و سرکوب احساسات

یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. برای همین امر شما باید در نظر داشته باشید که منظور از حالت تدافعی در زمانی است که شما یا یک اختلال را واقعا داشته باشید یا آن که دچار ترس یا عصبانیت باشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتارهایی که می تواند به شما کمک کند احساسات سرکوب شده را رها کنید، صحبت کنیم.

احساسات سرکوب شده چیست؟

سرکوب احساسات عبارت است از انسداد ناخودآگاه احساسات ناخوشایند، تکانه ها، خاطرات و افکار از ذهن خودآگاه شما. هدف از این مکانیسم دفاعی تلاش برای به حداقل رساندن احساس گناه و اضطراب است. این که که توسط زیگموند فروید معرفی شده است. با این حال، در حالی که سرکوب ممکن است در ابتدا موثر باشد، می تواند منجر به اضطراب بیشتر در مسیر شود. فروید معتقد بود که سرکوب می تواند منجر به ناراحتی روانی شود.

احساسات سرکوب شده در مقابل مکانیسم دفاعی

سرکوب برخی از عواطف ما، با نوعی دیگر از مکانیسم های دفاعی اشتباه بیان می شود. در جایی که سرکوب شامل مسدود کردن ناخودآگاه افکار یا تکانه های ناخواسته است، سرکوب کاملاً داوطلبانه است. به طور خاص، سرکوب عمداً سعی می کند افکار دردناک یا ناخواسته را فراموش کند یا به آن ها فکر نکند.

تاریخچه کلی احساسات سرکوب شده

برای درک نحوه عملکرد سرکوب، مهم است که چگونه زیگموند فروید به ذهن نگاه می کند. اگر در بالای کوه یخی بتوانید در بالای آب مشاهده کنید این نشان دهنده ذهن آگاه است. قسمتی از کوه یخ که در زیر آب غوطه ور است، اما هنوز قابل مشاهده است، ناخودآگاه است. قسمت عمده احساسات آسیب زا در بین افراد نشان دهنده یک ذهن ناخودآگاه است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به اعتقاد فروید، این ذهن ناخودآگاه بود که چنین تأثیر قوی بر شخصیت داشت و می تواند به طور بالقوه منجر به ناراحتی روانی شود. ممکن است ما از آن چه در ناخودآگاه خود داریم آگاه نباشیم. اما محتویات آن همچنان می تواند به طرق مختلف بر رفتار تأثیر بگذارد.

رفتارهایی که می تواند به شما کمک کند احساسات سرکوب شده را رها کنید

داشتن احساسات سرکوب شده یکی از سنگین ترین بارهایی است که در این زندگی به دوش خواهید کشید. آیا بار عاطفی دارید که به نظر نمی رسد از پس آن برآیید؟ وقتی گذشته شما را مقید می کند، نمی توانید به آینده و هدف وجودی خود بروید. گذشته شما حکم یک آسیب بد نیست. پس چرا به آن اجازه می دهید شما را در زنجیر نگه دارد؟ راه هایی برای خلاصی از شر همه این احساسات سرکوب شده منفی وجود دارد تا بتوانید شادتر باشید و زندگی سالمی داشته باشید. اگر فکر می کنید که رها کردن احساسات گذشته غیرممکن است، باید مغز خود را دوباره آموزش دهید تا متفاوت فکر کند و پاسخ دهد.

چند راه برای رهایی از احساسات سرکوب شده

اگر حاضر به ایجاد برخی تغییرات هستید، باید بدانید که این کار آسان نخواهد بود. اما می توان آن را انجام داد. برخی از افراد در دلسوزی به خود آرامش می یابند. زیرا بهانه ای به آن‌ها می دهد تا ادامه ندهند یا کاری در مورد موقعیت انجام ندهند.

امروز یک فرد دارای مشکلات در احساسات می تواند با ایجاد برخی رفتارها و عادات جدید که زندگی شما را متحول می کند، شروعی مجدد داشته باشد. در اینجا چند بهترین راه برای کمک به خلاصی از شر این احساسات آسیب زا برای شما بیان می شود.

بیشتر بخندید

آیا تا به حال در اطراف کسی شاد بوده اید؟ افراد شاد اغلب لبخند می زنند، مدام می خندند و از بودن در کنارشان لذت می برند. آیا می دانید چه چیز دیگری در مورد این افراد شاد منحصر به فرد است؟ آن‌ها شخصیتی عجیب دارند. وقتی می خندید احساس ناراحتی سخت است و وقتی می خندید، به دفع افکار منفی کمک می کنید.

گریه کنید

بسیاری از مردم در زمان های گذشته فکر می کردند که گریه نشانه ضعف است. با این حال، روانشناسی ثابت می کند که این نادرست است. داشتن یک روند گریه به صورت درست می تواند برای روح بسیار پاک کننده باشد. وقتی تمام آن احساسات سرکوبی را رها می کنید، در واقع چیزهایی را که شما را آزار می دهد رها می کنید.

به دنبال مشاوره باشید

وقتی بار عاطفی که حمل می کنید خیلی سنگین است، صحبت با کسی می تواند به شما کمک می کند. مشاوره یک ابزار عالی است زیرا نظر شخص ثالث را به شما می دهد. داشتن یک مشاور که از بیرون که به روحیات شما نگاه می کند می تواند به شما کمک کند تا همه چیز را در چشم انداز ببینید.

برای دفع سرکوب عواطف و احساسات  افراط اندیشی را متوقف کنید

آیا تمایل دارید بیش از حد به چیزهای منفی فکر کنید؟ از تجزیه و تحلیل بیش از حد تمام جزئیات کوچک بی اهمیت خودداری کنید. اگر همسرتان به شما خیانت کرده است، ممکن است خودتان را با افکاری که می‌توانستید برای تغییر شرایط انجام دهید، مورد ضرب و شتم قرار دهید. دست از سرزنش خود برای چیزهایی خارج از کنترل خود بردارید. مطمئناً، رابطه شما ممکن است بهترین نبوده باشد، اما هرگز دلیلی برای خیانت به کسی نیست. وقتی بیش از حد به جزئیات کوچک فکر کنید، شما را دیوانه می کند.

ورزش کنید

هنگامی که در مورد زندگی خود استرس دارید یا احساس می کنید، آن را در باشگاه تمرین کنید. آیا می دانستید که کم شدگی کالری و تعریق نیز می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید؟ انتشارات سلامت هاروارد مقاله ای در مورد اینکه چگونه حرکت می تواند افسردگی را بهبود بخشد، منتشر کرد.ذحتی اگر در محل کار به‌جای آسانسور از پله‌ها بالا بروید، می‌تواند تأثیر چشمگیری بر شما بگذارد. ورزش کلید سلامت روان است و اکنون بسیاری از مطالعات این ادعاها را تایید می کنند. کلید حل این احساسات  این است که بدن خود را بیشتر حرکت دهید.

روزنامه نگاری برای درمان این مشکل

ژورنال نویسی از ابتدا به روش هایی متفاوت انجام می گرفت. در حالی که دیگر نیازی به پنهان کردن اتفاقات زندگی خود ندارید، نوشتن برخی چیزها مفید است. از قلم و کاغذ خود استفاده کنید تا احساسات سرکوب شده‌ای را که شما را از تحقق هدفتان باز می‌دارد، از بین ببرید. اگر دوران سختی را سپری می‌کنید، در مورد آن یادداشت کنید. یادتان هست که در کودکی یک دفتر خاطرات داشتید تا عمیق ترین و تاریک ترین رازهای خود را در دفتر خاطرات بنویسید؟

مراقبه کنید

مدیتیشن یک راه زیبا برای کمک به پاکسازی ذهن شما از رفتارهای منفی‌ است که شما را تحت فشار قرار می‌دهد. وقتی مدیتیشن می کنید، ذهن خود را از تمام غم و اندوهی که شما را از ادامه مسیر باز می دارد، رها می کنید. خبر خوب این است که وقتی احساس می کنید تحت تأثیر احساسات خود هستید، می توانید در هر جایی مدیتیشن کنید.

مثالی در ارتباط با این زمینه

اگر در جاده رانندگی می‌کنید و به دلیل آسیب‌های گذشته گریه می‌کنید، ماشین خود را کنار بکشید و مراقبه کنید تا خود را تحت کنترل بگیرید. بهتر است از مدیتیشن های ابتدایی و آماتور استفاده کنید تا زمانی که یاد بگیرید چگونه آن را بدون راهنما انجام دهید.

بخشش را تمرین کنید

آیا کسی آنقدر به شما صدمه می زند که نتوانید بر آن غلبه کنید؟ سعی کنید آن‌ها را ببخشید تا این که آن‌ها را سرزنش کنید. وقتی می بخشید، اتفاقی را که برای آسیب رسانی به زندگی برای شما انجام خواهد شد، رها می کنید. بخشش مربوط به آن‌ها نیست؛ این در مورد ایجاد درمان برای شما است.

طلب ​​بخشش کنید

شاید اتفاقات زندگی شما باعث این است که کاری کنید که پشیمان شوید. وقتی با گفتار یا کردار خود دیگران را آزار می دهید، باید طلب بخشش کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا