راه هایی برای شناسایی محرک های استرس و اضطراب

شناسایی محرک های استرس و اضطراب در هر فردی متفاوت است. همان طور که می دانید استرس و اضطراب در بین افراد به شدت شایع است. هر کس می تواند با این اختلالات مبارزه کند. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. اختلالات اگر ادامه پیدا کنند و درمان نشوند باعث آسیب های مختلفی به جسم افراد می شود. اگر اختلالات از کودکی در افراد باقی نماند.

افسردگی ممکن است در افراد مختلفی به وجود بیاید. برخی افراد هستند که که در طول دوران مختلف زندگی دچار افسردگی می شوند. افسردگی می تواند در سنین مختلف برای هر فردی به وجود بیاید. برای برخی از افراد ممکن است در سنین کودکی به وجود آمده باشد و تا دوران ازدواج هم ادامه داشته باشد. درمان ها برای افراد مختلف متفاوت است. برخی از طریق داروهای مختلف و زیر نظر روان پزشک این روند درمانی را طی می کنند. برخی هم ممکن است با ایجاد فعالیت های جدید یا ورزش کردن این کار را انجام دهند.

شرایط خانواده و شناسایی محرک های استرس و اضطراب

در کل این که بگوییم در افراد مختلف نشانه های افسردگی چگونه است به گزینه های مختلفی بستگی دارد. برای مثال شرایط خانواده در برخی افراد یک عامل مهم است. شرایط زندگی به گونه ای است که در افراد مختلف نشانه های متفاوتی به وجود خواهد آمد. روند درمان هر پزشکی با پزشک دیگر متفاوت است اما شما حتما باید به آن ها اطمینان کنید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای شناسایی محرک های استرس و اضطراب، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که از الکل یا مواد مخدر برای مدیریت شناسایی محرک های استرس و اضطراب یک مشکل سلامت روان استفاده می کنید، به آن «خوددرمانی» می گویند. ممکن است بدانید که مشکل سلامت روانی دارید اما هیچ راه سالم تری برای مقابله با آن نمی دانید.

خوددرمانی و شناسایی محرک های استرس و اضطراب ممکن است در کوتاه مدت تسکین دهد

در حالی که خوددرمانی ممکن است در کوتاه مدت تسکین دهد، با گذشت زمان فقط مشکلات شما را تشدید می کند. خوددرمانی منظم می تواند منجر به اعتیاد، بدتر شدن اختلالات خلقی و افزایش مشکلات سلامتی شود. همچنین می تواند به روابط شما در خانه، محل کار و مدرسه آسیب برساند.

اما تو ناتوان نیستی با درک بهتر دلایل و زمان خوددرمانی، می‌توانید راه‌های سالم‌تر و مؤثرتری برای کنار آمدن با مشکلات و بهبود خلق و خو و رفاه کلی خود بیابید.

چرا مردم خود درمانی می کنند؟

همه ما هر از چند گاهی در پاسخ به مشکلات و شکست های زندگی احساس ناراحتی، نگرانی و عدم تعادل می کنیم. احساس ناامیدی، ترس، عصبانیت، غم و اندوه یا استرس شدید شروع به تداخل در عملکرد شما در زندگی روزمره می کند. این می تواند نشانه ای باشد که برای یک بیماری زمینه ای شناسایی محرک های استرس و اضطراب به کمک لازم است. با این حال، به جای جستجوی درمان، می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که سعی کنید خودتان به ساده‌ترین راه ممکن کنار بیایید.

راه هایی برای شناسایی محرک های استرس و اضطراب

آیا اغلب احساس می کنید که برخی رویدادها سطح اضطراب شما را از بین می برد؟ آیا تا به حال از نزدیک شدن به موقعیت‌های خاص می‌ترسید که استرس از ذهنتان خارج شود؟ اگر احساس می‌کنید که جنبه‌های خاصی از زندگی بدون هیچ دلیل آشکاری باعث اضطراب شدید شما می‌شوند، احتمالاً در حال تحریک شدگی هستید. احتمالاً شنیده اید که از این اصطلاح به عنوان شوخی در رسانه های اجتماعی استفاده می شود. اما محرک ها موضوع ساده ای نیستند. خوشبختانه، شما می توانید یاد بگیرید که آن‌ها را شناسایی کرده و با آن‌ها مقابله کنید.

محرک های استرس و اضطراب چیست؟

محرک یک اصطلاح روانشناختی برای شرایط خارجی است که علائم عاطفی یا روانپزشکی منفی ایجاد می کند. این علائم معمولاً اضطراب، وحشت، ناامیدی، استرس و خودگویی منفی است. اغلب این یک محرک است، مانند بو، صدا، یا بینایی که افراد را به یاد آسیب های گذشته می اندازد. این ها اغلب باعث مرور موقعیت های آسیب زا می شوند. این ممکن است باعث شود که کسی مسیر اطراف خود را از دست بدهد و رویداد آسیب زا را دوباره زنده کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

محرک ها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، برخی قابل پیش بینی، برخی دیگر کمتر بصری هستند. برای یک سرباز قدیمی، صداهای ناگهانی می تواند آن‌ها را به یاد شلیک گلوله بیاندازد و خاطرات جنگ را ایجاد کند و حالت وحشت را ایجاد کند.  درک این نکته ضروری است که محرک های استرس و اضطراب موقعیت هایی هستند که منجر به احساس اضطراب می شوند. آن‌ها دلیلی نیستند که کسی به اختلال اضطراب مبتلا شود. دکتر Una McCann می‌گوید با وجود این، مقابله با بسیاری از محرک‌ها در یک دوره کوتاه می‌تواند توانایی فرد را برای عملکرد مختل کند.

محرک ها را شناسایی کنید

با به دست آوردن درک بهتر از الگوهای رفتاری، محرک های استرس و اضطراب را شناسایی کنید. به یاد داشته باشید، محرک ها نباید رویدادهای یکباره باشند. آن‌ها می توانند انباشته ای از چیزهایی باشند که در طول زمان شما را ناراحت می کنند. همانطور که روابط و مشکلات مالی شما ایجاد می شود، کل این آسیب می تواند شما را تحریک کند. تنهایی می تواند یک محرک باشد. کسب بیش از حد اطلاعات و قرار گیری در معرض اجتماعی بیش از حد نیز می تواند باعث ایجاد حالت اضطراب شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مشکل اصلی محرک ها این است که نمی توانید برای همیشه سعی کنید از آن‌ها اجتناب کنید. برای برخی از افراد، اجبار به حفظ یک صحبت یا گفت و گو محرک است.  یک بو، طعم یا مکان خاص نیز یک محرک است. هر چه که باشند، تنها راه اجتناب از آن‌ها این است که خود را از دنیا منزوی کنید و هرگز خانه خود را ترک نکنید. و این حتی تضمین نمی کند که از همه محرک ها اجتناب کنید. در یک نقطه، شما باید با آن‌ها مقابله کنید. هرچه زودتر آن‌ها را شناسایی کنید، زودتر می توانید با آن‌ها مقابله کنید.

عوارض موارد عاطفی و محرک های استرس و اضطراب

علاوه بر عوارض موارد عاطفی که اضطراب بر فرد وارد می کند، می تواند عواقب بلندمدتی داشته باشد. می تواند باعث مشکلات قلبی شود، سیستم ایمنی بدن شما را کاهش دهد، منجر به اختلالات گوارشی شود و بر حافظه تأثیر بگذارد. یادگیری نحوه برخورد با محرک ها ضروری است تا اطمینان حاصل شود که زندگی سالم تری خواهید داشت.

چند راه برای شناسایی محرک هایی که باعث استرس و اضطراب شما می شوند

این چند عادت می توانند به شما در شناسایی عوامل استرس و اضطراب کمک کنند.

با گوش دادن به ذهن و بدن خود، محرک ها را شناسایی کنید

آیا تا به حال در کنار ساختمان خاصی قدم زده اید و بلافاصله علائم استرس را احساس کرده اید؟ یا شاید به دلیل یک بو یا موقعیت خاص این علائم اتفاق افتاده است. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا چنین است؟ به این دلیل است که شما با یک محرک مواجه شده اید و بدن شما به آن محرک منفی واکنش نشان می دهد. هر زمان که در یک موقعیت تحریک کننده قرار می گیرید، ذهن و بدن شما به شما اطلاع می دهند.

هنگامی که با یک محرک روبرو می شوید، هجوم احساساتی را احساس خواهید کرد که شما را تحت تأثیر قرار می دهد. این احساسات به قدری قوی هستند که باعث می شوند از نظر جسمی بیمار شوید. بسیاری از افراد در صورت تحریک، سرگیجه، حالت تهوع و سردرد را تجربه می کنند. عرق  کف دست، تپش قلب، و سردرد نیز پاسخ‌های رایج به محرک‌ها هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما حقیقت این است که هر کس به طور متفاوتی به محرک های استرس و اضطراب واکنش نشان می دهد. درست است، احتمال بسیار بالایی وجود دارد که برخی از اثراتی را که قبلا توضیح داده شد احساس کنید. اما شما همچنین احساساتی را تجربه خواهید کرد که منحصراً متعلق به شما هستند. اولین گام در شناسایی محرک ها، درک این است که حالات عاطفی و فیزیکی با افزایش اضطراب مرتبط هستند.

به لیست از پیش تعیین شده ای که در اینترنت پیدا کرده اید که به شما می گوید فقط چیزهای خاصی می توانند نشانه باشند گوش ندهید. به آن چه بدن خود به شما می گوید و واکنشی که دارد گوش دهید. اگر بدون هیچ دلیل واضحی احساس وحشتناکی دارید، احتمالاً به این معنی است که شما توسط چیزی تحریک شده اید. به گفته دکتر لیلی براون، داشتن یک مجله فکر بهترین راه برای شناسایی پاسخ شما به موقعیت های خاص است.

احساسات استرس زا در افراد

از احساسات استرس زا که به طور غیر عادی احساس می کنید یادداشت برداری کنید. هر زمان که وارد آن حالت می‌شوید، سعی کنید به دنبال چیزی بگردید که ممکن است آن حالت را تحریک کرده باشد. شناسایی محرک ها به معنای تشخیص و ایجاد یک رویداد عجیب و غریب است که باعث ایجاد علائم اضطراب شما می شود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا