راه هایی برای ترمیم عدم اعتماد در یک رابطه

عدم اعتماد در یک رابطه آسیب های زیادی را می رساند. این آسیب ها می تواند فشار زیادی به زوجین وارد کند. اعتماد اگر بین دو طرف ایجاد نشود آسیب های زیادی می رساند. جدایی و طلاق باعث ایجاد آسیب های روانی مختلفی در افراد می شود. این آسیب های روانی اگر دارای فرزند باشید سخت تر خواهد شد. بهتر است قبل از ازدواج مشاوره های لازم را انجام دهید. این مشاوره ها به شما کمک می کند تا زندگی خود را زیباتر شروع کنید.

بعضی آزمون ها وجود دارند که برای شخصیت انسان استفاده می شوند. در مقاله های قبل گفتیم که آزمون های مشکلات اعتماد چگونه انجام می شوند. برای ازدواج نیز آزمون های وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برخی از این آزمون ها فردی است و برخی هم برای دو زوج در نظر گرفته می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه هایی برای ترمیم عدم اعتماد در یک رابطه چگونه است؟ در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

استرس در افراد مختلف و مشکلات عدم اعتماد در یک رابطه

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای ترمیم عدم اعتماد در یک رابطه، صحبت کنیم.

آزمون سازگاری ازدواج و مشکلات عدم اعتماد در یک رابطه

آزمون سازگاری ازدواج راهی برای افراد است تا میزان سازگاری آن ها را تعیین کنند. به طور کلی، یک سری سوال از شما پرسیده می شود.

نکته

شما اغلب آزمایش هایی مانند این را در مجلات رابطه ای یا انواع دیگر مجلات که برای زنان عرضه می شود پیدا خواهید کرد. بسیاری از مردم آن ها را امتحانات سرگرم کننده و به طور بالقوه قابل تامل می دانند. جدی گرفتن آن ها ممکن است مناسب نباشد، اما می توانید از اطلاعات آن استفاده کنید. این آزمون به شما کمک کند ببینید موضوعات خاص را چگونه حل کنید. در دوران مدرن، ممکن است آزمون سازگاری ازدواج را بصورت آنلاین پیدا کنید. شما می توانید به صورت رایگان از آن ها استفاده کنید.

چگونه بر مشکلات عدم اعتماد در یک رابطه غلبه کنیم

اعتماد بخش مهمی از هر رابطه است. بدون اعتماد بین دو زوج داشتن یک رابطه سالم و طولانی مدت دشوار است.

چگونه در یک رابطه اعتماد ایجاد کنیم

سابرینا رومانوف، روانشناس، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه یشیوا، می گوید: ایجاد اعتماد در رابطه به این معنی است که با شریک زندگی خود احساس امنیت و وفاداری می کنید. “اعتماد به معنای تکیه به شخص دیگری است. زیرا با او احساس امنیت می کنید و اطمینان دارید که او شما را آزار نخواهد داد یا تجاوز نمی کند. رومانوف می‌گوید: اعتماد پایه و اساس روابط است. زیرا به شما اجازه می‌دهد آسیب‌پذیر باشید و بدون نیاز به محافظت دفاعی از خود، با آن شخص باز شوید. این مقاله به بررسی اهمیت اعتماد در روابط می پردازد و راه هایی را برای ایجاد اعتماد با شریک زندگی خود پیشنهاد می کند.

اهمیت ترمیم عدم اعتماد در یک رابطه

اعتماد یک جزء حیاتی در روابط شاد و موفق است. در زیر، رومانوف توضیح می دهد که چرا اعتماد در روابط مهم است.

مثبت اندیشی را ترویج می کند

اعتماد در روابط مهم است زیرا به شما امکان می دهد بازتر و بخشنده تر باشید. اگر به شریک زندگی خود اعتماد دارید، به احتمال زیاد کاستی ها یا رفتارهایی که شما را عصبانی می کند می بخشید. زیرا در کل به آن ها اعتقاد دارید و می دانید که پشت شما هستند.

عدم اعتماد در یک رابطه تعارض را کاهش می دهد

اعتماد همچنین به شما امکان می دهد تعارض  را کمتر کنید. وقتی به شریک زندگی خود اعتماد دارید، تمایل بیشتری به چشم پوشی از مشکلات دارید یا متعهد به یافتن راه حل برای مسائل می شوید. زیرا در زمینه هایی که برای شما مهم است احساس متحد می کنید. حتی اگر همسرتان کار ناامیدکننده‌ای انجام دهد، به احتمال زیاد به او شک دارید و اگر به او اعتماد کنید، خوبی‌ها را در او ببینید.

تاثیر عدم اعتماد در یک رابطه

رومانوف می‌گوید: ایجاد اعتماد به زمان نیاز دارد، و اگر شریک زندگی شما به طور مداوم به وعده‌ها یا تعهدات خود عمل نکند، انتظارات کمی از آن‌ها خواهید داشت. وقتی اعمال شریک زندگی شما با حرف های او همسو نباشد، متوجه می شوید که آن ها قابل اعتماد نیستند. نقض مکرر یا رفتارهای آزاردهنده مداوم اعتماد را از بین می برد. فقدان اعتماد می تواند بر روابط شما تأثیر بگذارد زیرا ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند. فقدان اعتماد همچنین می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. رومانوف برخی از اثرات زیر را بیان می کند:

فقدان صمیمیت‌ و عدم اعتماد در یک رابطه

وقتی اعتماد کمی در رابطه وجود داشته باشد، صمیمیت کاهش می یابد. وقتی شریک زندگی شما فریبکار است، احتمالاً می خواهید از او فاصله بگیرید، هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیکی.

راه هایی برای ترمیم عدم اعتماد در یک رابطه

اعتماد در یک رابطه سالم اساسی است. در حالی که هر فردی معنای قابل اعتماد بودن را تفسیر می کند، در اصل به معنای داشتن اعتقاد راسخ به کسی بر اساس حقیقت، صداقت و راستگویی است. شما می دانید که می توانید به شریک زندگی خود اعتماد کنید زیرا در کنار او احساس امنیت می کنید و اعتماد به نفس دارید. آن‌ها عمداً به شما صدمه نمی زنند. اعتماد یک رابطه را معنادارتر می کند. این به شما و شریک زندگیتان اجازه می دهد بدون ترس از قضاوت در مقابل یکدیگر آسیب پذیر باشید. اما گاهی اوقات، عدم اعتماد در یک رابطه وجود دارد. چگونه اعتماد به نفسی را که زمانی نسبت به شریک زندگی خود داشتید به دست آورید؟

چند راه برای بازگرداندن یک رابطه مملو از اعتماد شکسته

در این‌جا چند پیشنهاد برای عدم اعتماد در یک رابطه برای شما و شریک زندگی شما بیان خواهد شد.

صادق باشید

اگر اعتماد در رابطه شما از بین رفت، صداقت ضروری است. آن را به روشی مهربان اما با صداقت با شریک زندگی خود مطرح کنید. لطفاً تصور نکنید که می دانید آن‌ها به چه فکر می کنند، بلکه سؤالات زیادی بپرسید. سعی کنید بفهمید چه اتفاقی افتاده و چه احساسی دارند. دروغ به حل مشکلات کمکی نمی کند، پس در مقابل وسوسه عدم حقیقت مقاومت کنید. حتی اگر فکر می کنید که دارید یک “دروغ کوچک” می گویید، ادامه ندهید چرا که برای رابطه شما مفید نیست.

ارتباطات باز و عدم اعتماد در یک رابطه

زمان و مکانی را برای صحبت پیدا کنید که در آن حرف شما بیهوده نباشد . برای بحث در مورد آنچه در حال وقوع است، زمان بگذارید. ممکن است لازم باشد در طول چند روز در مورد مسائل صحبت کنید. به همسرتان اطمینان دهید که طرفدار او هستید و می خواهید بفهمید. اگر آن‌ها از کاری که انجام دادند پشیمان هستند، مطمئن شوید که آن‌ها را از عشق خود مطمئن کنید. این بدان معنا نیست که به آن‌ها بگویید کاری که انجام دادند اشکالی ندارد، بلکه سعی کنید آن‌ها را از کارهایشان جدا کنید.

هنگام سعی برای برگشت عدم اعتماد در یک رابطه، محترمانه رفتار کنید

وقتی صدمه دیدید، احساس نارضایتی و عصبانیت آسان است. حتی در هنگام عصبانیت نسبت به آن‌ها احترام قائل باشید. این کسی است که شما دوستش دارید حتی اگر آن‌ها زمان زیادی را به هم ریخته باشند، شما می توانید با آن‌ها مودب باشید.

خوب و با دقت گوش کنید

حواستان به شریک زندگیتان باشد که چه چیزهایی را به اشتراک می گذارد. تماس چشمی برقرار کنید و روی صندلی خود به جلو خم شوید. سر خود را تکان دهید تا نشان دهید که کاملاً درگیر گوش دادن به صحبت های آن‌ها هستید. کارهای دیگری که می توانید برای همدلی انجام دهید عبارتند از:

  • تمام توجه خود را به همسرتان معطوف کنید
  • هنگام اشتراک گذاری آن‌ها را قطع نکنید
  • سوالاتی با پایان باز بپرسید که بیشتر از بله یا خیر نیاز دارند.
  • لطفاً آن‌چه را که فکر می کنید می شنوید آن‌ها به شما می گویند روشن کنید.
  • تا زمانی که کل موضوع را نشنیدید قضاوت نکنید

همانطور که شروع به ترمیم عدم اعتماد در یک رابطه می کنید بخشش را ایجاد کنید

اگر شریک زندگی شما غیرقابل اعتماد بوده و از کاری که انجام داد پشیمان است، او را ببخشید. بالاخره همه اشتباه می کنند. البته، این بدان معنا نیست که شما فوراً به آن‌ها اعتماد خواهید کرد. بسته به کاری که انجام دادند، ممکن است مدتی طول بکشد تا اعتماد شما را به دست آورند. اما به خاطر خود و سلامت رابطه تان، باید آن‌ها را ببخشید.

آن‌چه را که برای ترمیم عدم اعتماد در یک رابطه به آن‌ها نیاز دارید، توضیح دهید

به همسرتان توضیح دهید که برای بازسازی اعتمادتان چه کاری باید انجام دهد. توضیح دهید که اقدامات آن‌ها چگونه بر شما تأثیر گذاشته است و در حال حاضر چه مشکلاتی دارید. شریک زندگی شما یک ذهن خوان نیست. آن‌ها باید بفهمند چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی سودمند نخواهد بود.

صبور باشید زیرا اعتماد شکسته یک راه حل طولانی است

اگر شریک زندگی شما غیرقابل اعتماد است، به یاد داشته باشید که صبور باشید. هنگامی که آن‌ها را شنیدید و دلیل غیرقابل اعتماد بودن آن‌ها را فهمیدید، باید با آن‌ها صبور باشید تا دوباره اعتماد شما را جلب کنند.

برای ترمیم عدم اعتماد در یک رابطه بیش از حد واکنش نشان ندهید

در حالی که شریک زندگی شما در حال ایجاد اعتماد شما است، ممکن است شما را وسوسه کند که بیش از حد واکنش نشان دهید، به خصوص اگر فکر می کنید که او به رفتار قبلی خود بازگشته است. اگر کنجکاو هستید که چه خبر است، بپرسید. تا زمانی که همه حقایق را نداشته باشید تصور نکنید که می دانید و ناراحت شوید.

عدم صداقت آن‌ها را بر سر خود نگه ندارید

اگر شریک زندگی شما سخت برای تغییر کار می کند، به بیان تخلفات گذشته خود خودداری کنید. تکرار اشتباهات گذشته بارها و بارها تحقیرکننده و دلسرد کننده است. اگر واقعاً بخشش می کنید، باید اشتباهات گذشته را به آن‌ها یادآوری نکنید.

اتفاقات را پنهان نکنید

برای به اشتراک گذاری چیزهایی که در محل کار اتفاق افتاده سریع باشید. وسوسه ها و چیزهایی را که به آن‌ها فکر می کنید به اشتراک بگذارید. این به هر دوی شما در زمینه ترمیم عدم اعتماد در یک رابطه کمک می کند.

رفتار قابل اعتماد باعث ایمان می شود

هیچ هدیه یا قولی نمی تواند اعتماد شما را بازگرداند. به همسرتان یادآوری کنید که اعمال و رفتار قابل اعتماد او به شما نشان می دهد که او فردی قابل اعتماد است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا