دلایل برای تنبلی و راه های لذت از زندگی هر چند وقت یکبار

دلایل برای تنبلی می تواند بسته به نوع زندگی و شخصیت افراد متفاوت باشد. لذت از زندگی از طریق راه های مختلفی قابل انجام است. راه های لذت از زندگی برای هر کدام از ما تعریف متفاوتی دارد. یک شخص مادیات را عامل لذت می داند. اما شخص دیگر محبت و عشق را در این باره تعریف می کند.

منظور از قدرت درونی یعنی این که خودمان را آنقدر قدرتمند کنیم که احساس درماندگی نداشته باشیم. بسیاری از افراد موفق دنیا مانند بیل گیتس یا افراد دیگر فراز و نشیب های بسیار زیادی در زندگی خود داشته اند. نکته مهم این است که آن ها توانستند از پس تمام این ناملایمات بربایند. افراد و همه ما اگر بتوانیم از پس سختی ها با گرفتن درس برای زندگی خود بربیاییم طبیعتاً موفقیت از آن ما است. در ادامه می خواهیم ببینیم که دلایل برای تنبلی و راه های لذت از زندگی هر چند وقت یکبار  چگونه است.

استرس در زندگی و دلایل برای تنبلی

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی این که رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایل برای تنبلی و راه های لذت از زندگی هر چند وقت یکبار، صحبت کنیم.

همه افراد دوره هایی از خواب آلودگی و انرژی کم را تجربه می کنند

همه افراد دوره هایی از خواب آلودگی و انرژی کم را تجربه می کنند. ممکن است مربوط به یک مسئله پزشکی یا یک بیماری روانی مانند افسردگی باشد. هنگام مواجهه با افسردگی، خستگی، خواب آلودگی و احساس خستگی مداوم شایع است. لیلا آر. ماگاوی، روانپزشک و مدیر پزشکی منطقه ای روانپزشکی محلی می گوید: “افسردگی به خودی خود می تواند به دلیل ماهیت بیماری باعث خستگی، بی تفاوتی و بی حالی شود.” علائم افسردگی مربوط به خستگی عبارتند از:

  • اختلال در به خواب رفتن
  • اختلال در خواب ماندن
  • مشکل در بیدار شدن از خواب در صبح
  • خواب طولانی

هنگامی که به حرکت درآمده اید، ممکن است در طول روز احساس تنبلی و بی انگیزه داشته باشید. اگر روزها و شب های شما بیشتر از زمان های بیقراری و خواب آلودگی را شامل می شود، وقت آن است که تغییرات کوچکی انجام دهید.

دلایل برای تنبلی و راه های لذت از زندگی هر چند وقت یکبار

جامعه امروزی شما را مجبور می کند ساعت های بیشتری کار کنید. و پول بیشتری برای خرید چیزهایی که احتمالاً به آن ها نیاز ندارید نیز به دست آورید. این یک مسابقه بی پایان است تا ببینیم چه کسی می تواند معتبرترین مشاغل، بزرگترین خانه ها و ماشین های گران قیمت را داشته باشد. شما نمی توانید از این برنامه طاقت فرسا خود را خارج کنید زیرا یکی از دلایل برای تنبلی خواهد بود.

وقتی شب ها در رختخواب دراز می کشید چه افکاری در ذهن شما می گذرد؟ آیا نگران گزارشی هستید که در سر کار دارید یا این که چگونه می توانید از یک همکار پیشی بگیرید؟ آیا خودتان را بر اساس شغلتان تعریف می کنید یا توانایی مفروضتان برای پیشی گرفتن از دیگران؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر همیشه کاری سازنده انجام نمی دهید، شاید آن را تنبلی بدانید. اما اگر سن بالا یا ناتوانی شما را از کار کردن مثل همیشه باز دارد، چه؟ آیا هویت خود را از دست داده اید و هرگز نمی دانید چگونه آرامش داشته باشید؟

دلایل برای تنبلی و لذت از زندگی

حتی اگر به تناسخ اعتقاد دارید، این زندگی فعلی تمام چیزی است که دارید. شما می توانید تمام تجملاتی را که دنیا می تواند داشته باشد داشته باشید و هنوز هیچ لذتی نداشته باشید. در اینجا چنپ راه برای یادگیری نحوه تعادل بین کار و تفریح و ایجاد بهترین زندگی وجود دارد.

تنبل باشید، فقط به این دلیل که نیاز به آرامش دارید

بدن شما نیازی به فعالیت های سنگین و دائمی ندارد. کار می تواند به اعتیاد تبدیل شود و اثرات نامطلوبی بر روابط، سلامتی و اوقات فراغت شما داشته باشد. اگر می خواهید کارآمدتر کار کنید و زمان باکیفیتی با خانواده و دوستان داشته باشید:

  • اوقات فراغت خود را به اندازه برنامه کاری خود در اولویت قرار دهید.
  • هر کاری می خواهید انجام دهید، در آخر استراحت کنید.

مغز شما به یک استراحت شایسته نیاز دارد

حتی زمانی که در خواب هستید، مغز شما در حالت  خودکار قرار دارد تا اندام‌های حیاتی شما کار کنند. همانطور که مغز اصطلاحا شارژ می شود، دلایل برای تنبلی را از بین می برد و سلول های عصبی و سلول های مغزی بی شماری را جایگزین می کند. هنگام استراحت از استرس ذهنی، به مغز خود حواس پرتی و استراحت می دهید تا عملکرد مطلوبی داشته باشد.

نظرات پزشکان در ارتباط با این زمینه

مقاله ای که توسط مجله جانز هاپکینز منتشر شده است به این موضوع می پردازد که چگونه تفریح ​​می تواند برای مغز شما مفید باشد. این فرایند در ناحیه لذت ثبت شروع می شود و هورمون های “احساس خوب” مانند دوپامین تولید می کند. بر اساس این مقاله، تفریح ​​یا بازی همچنین به توسعه حس آزادی و ابراز وجود از کودکی تا بزرگسالی کمک می کند.

برای روح انسان خوب است که گاهی اوقات تنبل باشد

این یک اشتباه رایج برای مردم است که از نظر جسمی و روحی از خود مراقبت کنند اما از سلامت معنوی خود غافل شوند. سومین جزء وجودی سه گانه شما به اندازه دو جزء دیگر برای رفاه کامل مهم است. روح نامتعادل بر بدن و ذهن شما تأثیر منفی می گذارد. برای حالت روحانی مثبت لازم نیست یک فرد مذهبی باشید. شما می توانید وجود معنوی خود را با هر سنت یا روشی که برای شما مفید است تغذیه کنید. مدیتیشن، یوگا و سایر تمرینات معنوی می توانند استراحت لازم را از کارهای روزانه شما فراهم کنند.

گاهی اوقات تنبلی یک کار سرگرم کننده است

آخرین باری که چند کار را کنار گذاشتید و لذت بردید کی بود؟ چه به یک مسافرت کوچک بروید یا روی مبل بنشینید تا کمدی مورد علاقه خود را تماشا کنید، شادی و انرژی مثبت خود را تقویت می کنید. می توانید یک فعالیت سرگرم کننده یاد بگیرید.

دلایل برای تنبلی ممکن است خلاقیت را بازگرداند

خلاقیت در روح شما متولد می شود، در ذهن شما رشد می کند و توسط دستان شما تولید می شود. بسیاری از هنرمندان و نویسندگان وقتی بیش از حد به خود فشار می آورند، یک مانع ذهنی ایجاد می کنند. وقت گذاشتن از یک پروژه می تواند به شما کمک کند دیدگاه های جدیدی به دست آورید و انرژی خلاقانه خود را تقویت کنید.

کمی بخوابید

شاید شما نمی خواهید تنبل باشید، بنابراین در خواب خود کوتاهی می کنید. جای تعجب نیست که در یک مه مغزی کم خواب در دفتر پرسه بزنید. به خودتان فکر کنید و روزانه 6 تا 8 ساعت بخوابید و با استراحت های بهتری ایجاد کنید.

همه به کمی مراقبت از خود نیاز دارند

شما سخت کار می کنید تا چیزهایی را که خود و خانواده تان نیاز دارید فراهم کنید. مراقبت از خود تنبلی نیست بلکه یک ضرورت است. به استراحت ادامه دهید و خود را با یک حمام طولانی آرام کنید یا مدتی را به تنهایی در مدیتیشن یا یادداشت برداری بگذرانید.

زمان زیادی را با شریک زندگی خود بگذرانید

تنها چیزی که از تنها ماندن لذت بخش تر است دلایل برای تنبلی با همسرتان است. یک آخر هفته آرام را صرف استراحت با لباس خواب و لذت از همراهی یکدیگر کنید. این به شما کمک می کند تا در سطح عاشقانه و معنوی دوباره به هم متصل شوید و رابطه خود را تقویت کنید.

تمرکز بیشتر بر روی اهداف بلند مدت

شما نمی دانید چه زمانی به مقصد خود رسیده اید مگر این که برنامه ریزی کرده باشید که به کجا می روید. استراحت  به خود از کار و سایر وظایف می تواند به شما فرصتی برای تفکر و ارزیابی مجدد بدهد. همچنین زمان با کیفیتی را برای شما فراهم می کند تا از آن چه قبلاً انجام داده اید لذت ببرید و سپاسگزار باشید.

فرصتی برای پیشرفت در خود

رشد و نمو دو ویژگی اساسی موجودات زنده از جمله انسان است. زمانی که در حال استراحت بسیار ضروری از کارهای روزمره خود هستید، از آن برای بهبود زندگی خود استفاده کنید. یک سرگرمی جدید کشف کنید، یک زبان خارجی مطالعه کنید یا از مکانی که همیشه آرزویش را داشتید بازدید کنید.

برای کسب آرامش گاهی اوقات دلایل برای تنبلی داشته باشید

هیچ کس نمی گوید که دستکاری در مسئولیت های خانوادگی و کاری آسان است. وقتی احساس می کنید درگیر چندوظیفه ای هستید، تصمیم گیری می تواند پیچیده باشد. زمانی را برای استراحت برنامه ریزی کنید، و وضوح ذهنی و هدف بهتری به دست خواهید آورد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا