تقویت روابط پدر و دختر

روابط پدر و دختر یک اصل مهم در بین خانواده ها است. طبیعتاً پدر وظایف بسیاری دارد. اما همان طور که می دانید دختر ها بیشتر به پدر خود وابسته هستند. این بدان معنا نیست که دیگر مادر خود را دوست نداشته باشند. موضوع مهم در ارتباط با آن ها این است که بیشتر به پدر خود تکیه می کنند. از این رو پدر ها باید در نظر داشته باشند که بهترین رفتار خود را با دختر خود داشته باشند. چه چیزی باعث می شود یک نفر دوست داشته باشیم؟ یا چه چیزی باعث می شود از شخصی تنفر داشته باشیم.

در جهانی که زندگی می کنیم رفتارهایی وجود دارد که شاید از شنیدن آن بسیار تعجبت کنیم. همان طور که گفتیم خانواده مهم ترین عضو در جامعه مدرن است. جامعه مدرن نیاز به افرادی دارد که سلامت روانی خوبی دارند. پس طبیعتاً والدین نقش به سزایی در سلامت روانی کودکان دارند. این که یک خانواده از فرزند خود نفرت داشته باشد واقعا غم انگیز است. درک تنفر خانواده از فرزندان به هر علتی نباید ادامه دار باشد. در این زمان این که مشاوران به این موضوع ورود پیدا می کنند. در ادامه می خواهیم ببینیم که تقویت روابط پدر و دختر چگونه است؟

اختلالات روانی و روابط پدر و دختر

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های آن افسردگی را به همراه داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با تقویت روابط پدر و دختر صحبت کنیم.

روابط پدر و دختر می تواند نقش اساسی در رشد روانی آ ها داشته باشد. در واقع، وقتی پدرها در زندگی دخترانشان حضور دارند، دختران با احساسی سالم از شخصیت خود بزرگ می شوند. آن ها اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری دارند و درک واضح تری از آن چه در زندگی می خواهند دارند. بیشتر بدانید که چه چیزی این ارتباط را بسیار ارزشمند می کند و چگونه می توان آن را از زمان تولد یک دختر تقویت کرد.

مزایای روابط پدر و دختر

تقویت روابط پدر و دختر

وقتی با دخترتان ارتباط برقرار می کنید، تأثیر مثبت آن می تواند بسیار قابل توجه باشد. تحقیقات نشان می دهد که دخترانی که روابط امن و محبت آمیزی با پدران خود دارند:

  • بدون این که پرخاشگر باشید، قاطعانه تر حرفا هایشان را می زنید
  • به احتمال زیاد دختر شما تحصیلات عالی را دنبال می کند
  • نسبت به خود احساس بهتری دارد
  • به طور کلی در روابط با دوستان خود اعتماد به نفس بیشتری دارد
  • نمرات بهتری در مدرسه دارد

علاوه بر این مزایای مادام‌العمر، پرورش یک رابطه با ارزش با یک دختر می‌تواند تجربه‌ای عالی در زمان حال باشد. پدران و دخترانی که با هم وقت می گذرانند، پایه و اساس اعتماد و حمایت را ایجاد می کنند. آن ها بیشتر در مورد یکدیگر و تجربیات مربوطه خود می آموزند. و در نهایت، آن ها سرگرم می شوند و خاطراتی را می سازند که تا آخر عمر باقی بماند.

از روزی که فرزندتان به دنیا می آید شروع به تقویت روابط پدر و دختر کنید

برای ایجاد رابطه مثبت با فرزندتان، از روز تولد او شروع کنید. با ایفای نقش فعال در مراقبت از کودک خود، از همان ابتدا در زندگی آن ها شرکت کنید. اگر در اوایل زمان با کیفیتی را با آن ها بگذرانید، رابطه می تواند با هر روز و هر نقطه عطف هیجان انگیز به طور ارگانیک رشد کند.

برای پیوند با کودک خود، به او محبت کنید

او را اغلب در آغوش بگیرید، حمام کنید و به او شیر بدهید. همچنین مهم است که از شریک زندگی خود نیز حمایت کنید. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که دختران از دوران کودکی ایده‌هایی را توسعه می‌دهند و درباره مردان زندگی خود نتیجه‌گیری می‌کنند. شما می توانید نمونه مثبتی از نوع فرد بزرگسالی باشید که می خواهید دخترتان در آینده به او اعتماد کند و با او ازدواج کند.

چیزهای جدید به آن ها بیاموزید

زندگی پر از ماجراست. و برای بچه ها، چیزی به سادگی یادگیری نحوه ضربه زدن توپ فوتبال یا دوچرخه سواری دستاوردهای مهمی است. به همه چیزهایی که در دوران کودکی از یادگیری آن ها لذت می بردید فکر کنید و آن ها را منتقل کنید. اگر فرزندتان به یادگیری چیز جدید علاقه نشان می دهد، حتی اگر اطلاعات کمی در مورد آن دارید، از نشانه های او پیروی کنید. به فرزندتان نشان دهید که یادگیری در زندگی مختص تمام عمر است و برای تقویت روابط پدر و دختر هیچ وقت دیر نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تقویت روابط پدر و دختر

امتحان کردن یک فعالیت جدید یا غلبه بر یک چالش به کودک اعتماد به نفس برای مقابله با هر چیزی کمک می کند. حتی تنها اجازه دادن به آن ها در حین یادگیری چیزهای جدید، تأثیر قابل توجهی بر عزت نفس آن ها خواهد داشت. از یادگیری یک ابزار گرفته تا ساختن یک برنامه کامپیوتری، یک راه عالی برای روابط پدر و دختر است.

فرد قابل اعتماد  آن ها باشید

گوش دادن احتمالاً یکی از ضروری‌ترین مهارت‌هایی است که والدین می‌توانند اگر بخواهند با فرزندشان رابطه خوبی داشته باشند، در آن مهارت پیدا کنند. رابطه خود را با دخترتان با حضور، توجه بی‌نظیر به آن ها و اجازه دادن به آن ها بدون ترس از قضاوت در شما ایجاد کنید.

وقتی با هم هستید به آن چه می گویند توجه کنید. برای درک عمیق‌تر فرزندتان، به رویاها، اهداف و ترس‌های او توجه کنید. در مقابل میل به سخنرانی یا تصحیح مقاومت کنید. فقط گوش کنید و به آن ها فضای امنی برای اشتراک گذاری بدهید. و مهمتر از همه، اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. وقتی فرزندتان چیزی خصوصی را با شما به اشتراک می گذارد یا درد و دل می کند، موضوع را برای کسی بازگو نکنید. نقض اعتماد آن ها به رابطه شما آسیب می زند و احتمال این که دوباره با شما به اشتراک بگذارند را کاهش می دهد.

برنامه ریزی فعالیت های سرگرم کننده

هر نوع روابط پدر و دختر باید شامل قرارهای فردی باشد. این لحظات با هم نباید چیز پیچیده یا سختی باشد. صرفاً بررسی جدیدترین اسباب‌بازی‌ها در فروشگاه اسباب‌بازی، بیرون رفتن برای بستنی، یا حضور در کنار هم، گزینه‌های عالی برای سرگرمی‌های بی‌نظیر هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همانطور که آن ها بزرگتر می شوند، چیزهای فعال تر مانند بازی گلف، پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا را امتحان کنید. همچنین می توانید آن ها را به یک نمایش، یک بازی بیسبال یا حتی یک کنسرت ببرید. ساختن خاطرات سرگرم کننده در یک محیط مثبت می تواند تفاوت بزرگی در رابطه شما ایجاد کند و فرزندتان را تشویق به کشف علایق و سرگرمی های جدید کند.

در گیر شدن در مسائل با کمک یکدیگر

تقویت روابط پدر و دختر

ویژگی بارز  روابط پدر و دختر، بزرگسالی است که به طور فعال در زندگی فرزند خود علاقه مند است و درگیر است. درگیر بودن بیشتر از پرسیدن در مورد روز آن ها است. این به معنای علاقه به چیزهایی است که کودک شما را هیجان زده و الهام بخش می کند. به عنوان مثال، اگر آن ها عاشق ستارگان هستند، برایشان تلسکوپ بخرید.  سیارات با هم ببینید و در مورد آن ها صحبت کنید. هر تحقیق جدیدی که منتشر شده است را به اشتراک بگذارید. نکته کلیدی این است که بدانید علایق فرزندتان چیست و آن ها را تقویت کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما همچنین می توانید با حضور در رویدادها و فعالیت های آن ها حمایت خود را نشان دهید. آن ها را در اولویت برنامه خود قرار دهید و سعی کنید کنار آن ها باشید. هرگز اهمیت حضور در کنسرت های گروهی، نمایش های استعدادیابی، بازی های ورزشی، و نمایشگاه های علمی را دست کم نگیرید. شما به فرزندتان نشان می دهید که چیزهایی که برای او مهم هستند برای شما نیز مهم هستند.

آن ها را بدون قید و شرط دوست داشته باشید

هر کودک خردسالی باید بداند که دوستش دارند حتی زمانی که به هم می ریزند. و آن ها طبیعتاً در زندگی شکست خواهند خورد. همه ما در طول زندگی کی دچار مشکلاتی می شویم. مواظب باشید در هنگام انتخاب ضعیف آن ها را مسخره، شرمنده یا تحقیر نکنید. در عوض، از یک راه درست برای کمک به یادگیری و رشد استفاده کنید. این موقعیت ها را به فرصت هایی تبدیل کنید تا چیزی به آن ها بیاموزید. در این روند آرام، صبور و با محبت باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تقویت روابط پدر و دختر

عشق بی قید و شرط به این معنا نیست که هیچ عواقبی یا نظم و انضباط وجود ندارد. در مورد اشتباهات فرزندتان شفاف باشید. اما روی آن تمرکز نکنید. در عوض، به آن‌ها پیشنهاد دهید که چگونه می‌توانند در آینده شرایط را به گونه‌ای متفاوت مدیریت کنند.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا