تعیین اهداف واقع بینانه چگونه است؟

همه ما در زندگی به دنبال موفقیت و کمال هستیم. هیچ شخصی را نمی توانید پیدا کنید که از موفقیت متنفر باشد. هر کسی به نحوی دوست داد خودش را به برتری برساند. حتی بعضی اوقات در گذشتگان به خاطر موفقیت جنگ ها و اتفاقات عجیبی رخ داده است. اما امروزه روان شناسی می گوید که هر کس اهداف دقیق تری داشته باشد و برای آن تلاش کند موفق تر خواهد بود. موفقیت با زور به دست نمی آید. حتی اگر شما شخصی باشد که تمام مدال  افتخارات را با هزینه های زیاد به دست آورید باز از نظر یادگیری عصب هستید. خصوصا از کسی‌ که اهداف بلند مدت داشته اند. همان طور که می دانید همانند برنامه ریزی، تعیین اهداف هم به ٣ بخش تقسیم می شوند. ابتدا اهداف کوتاه مدت سپس میان مدت در آخر هم تست اهداف. در ادامه می خواهیم ببینیم که تعیین اهداف واقع بینانه چگونه است؟

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر این نکته را باید بدانید که تلاش کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با تعیین اهداف واقع بینانه چگونه است؟ تعیین اهداف واقع بینانه چگونه است؟  صحبت کنیم.

در ابتدای هر سال جدید، ممکن است تصمیمات والایی بگیرید؟

 اهداف واقع بینانه

در ابتدای هر سال جدید، ممکن است تصمیمات والایی بگیرید: بیشتر آشپزی کنید، زمان بیشتری را صرف کار کنید، بیشتر ورزش کنید، بیاد بگیرید چگونه ایتالیایی صحبت کنید. اما چند بار به آن ها دست می یابید؟ اغلب این اهداف بسیار مبهم هستند یا شما به درستی برای آن ها برنامه ریزی نمی کنید. و آن ها بر فشار می افزایند تا سال جدید شما بهتر از سال قبل شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تنظیم و دستیابی به قطعنامه ها می تواند برای برخی چالش برانگیز و برای برخی دیگر غیرممکن به نظر برسد. مهم این است که اهداف خود را بر اساس واقعیت نگه دارید. اما حتی در مواجهه با موانع قابل توجه، می توانید اهدافی را تعیین کرده و به آن ها برسید. با این حال، ممکن است نیاز به تغییر دیدگاه داشته باشد.

  • برای تغییر شکل ذهنیت خود به سوالات زیر توجه کنید:
  • امسال چه کاری می توانید متفاوت انجام دهید؟
  • امسال چه فرقی خواهد کرد؟
  • آیا قبلاً این قطعنامه را بدون موفقیت امتحان کرده اید؟
  • آیا به درستی برنامه ریزی کرده اید تا این امر ممکن شود؟
  • اگر از مسیر خارج شوید چه احساسی خواهید داشت؟

ممکن است شما کنترل همه چیز را در دست نداشته باشید. اما می توانید افکار و واکنش های خود را در برابر عوامل استرس زا کنترل کنید. بر آن چه که خوب پیش می رود تمرکز کنید تا آن چه که اشتباه پیش می رود تا دیدگاه شما را به سمت بهتر تغییر دهد.

مدیر پزشکی بهداشت رفتاری در پزشکان درخواستی

به جای تصمیم گیری و بد رفتاری به خاطر عدم واقع بیگانه، قصد کردن کاری ایجاد کنید

در حالی که یک سال جدید فرصتی برای بازتاب و ارائه “تازه کردن” ارائه می دهد. ممکن است هنوز هم بسیاری از عوامل استرس زای مشابه سال قبل را تجربه کنید. تأثیر مداوم سختی هایی که ممکن است در سال گذشته با آن روبرو شده باشید. و همراه با بسیاری از عوامل ترکیبی دیگر، می تواند به طور مستقیم بر توانایی شما در حفظ عادت ها و روال های جدید تأثیر بگذارد. به همین دلیل بهتر است به جای تصمیم گیری، اهداف واقع بینانه خود را تعیین کنید.

اجرای هر کاری با نیت و تصمیمی گیری. “برخی از فرآیند های سال نو در بدو ورود مرده اند. در واقع هرگز واقعاً اجرا نمی شوند. کری میچل براوتت، دکترا، MBA می گوید ، قطعنامه هایی مانند کاهش وزن ایجاد شده است.  زندگی شادتر و صرفه جویی در پول بیشتر ممکن است به دلایل مختلف شکست بخورد،  از جمله این که تصمیمات قاطع، غیرواقعی و مبهم هستند، اما نه محدود به آن ها.

راه های سالم مقابله با شکست

بر خلاف تصمیمات، مقاصد دیگر انتزاعی تر هستند. آن ها می توانند با تغییر وضعیت شما تغییر کنند. شما می توانید در هر زمان نیت خود را تعیین کنید. آن ها افرابدی هستند که به شما هدف و انعطاف پذیری را ارائه می دهند همان طور  که تصور می کنید کجا می خواهید بروید و چه کسی می خواهید باشید. ممکن است منظور این باشد که “بیشتر مراقب اعمال خود باشید” یا “بیشتر به جامعه خود بازگردانید”.

استراتژی های تعیین اهدف واقع بینانه

اهداف واقع بینانه

با نیت مناسب، زندگی مورد نظر خود را تجسم می کنید. با اهداف، به خود جهت می دهید. اگر چه برای دستیابی به یک هدف، باید واقع بینانه باشد. اگر زمان و تفکر کافی را برای برنامه ریزی اجرا و دستیابی به اهداف خانواده واقع بینانه خود اختصاص نداده اید، نیات خوب کافی نیست.

برخی از مطالعات نشان داده اند که تعیین یک هدف ساده موثر تر از تعیین یک هدف پیچیده است. رسیدن به هدف “ثبت نام و تکمیل دوره برنامه نویسی” آسان تر از “یادگیری نحوه کد نویسی” است. هنگام تعیین هدف، سعی کنید از روش SMART استفاده کنید. هدف باید این باشد:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • دست یافتنی
  • مربوط
  • زمان محدود

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فرض کنید قصد پس انداز پول بیشتر است. شما می توانید با هدف صرفه جویی 50 دلار در هفته به مدت شش ماه گ، اهداف SMART ایجاد کنید. این یک هدف خاص است که به راحتی می تواند به صورت هفتگی اندازه گیری شود. اگر یک هفته را از دست دادید، باید دلیل آن را از خود بپرسید و هفته بعد 50 دلار اضافی پس انداز کنید. یا شاید تصمیم بگیرید که 50 دلار غیر واقعی و 25 دلار منطقی تر است. در پایان شش ماه به هدف خود می رسید.دکتر میچل براون همچنین توصیه می کند از قالب تعیین هدف BSQ استفاده کنید که شامل سه جزء ساده است:

بزرگ فکر کنید و سریع حرکت کنید

در حالی که اهداف واقع بیگانه با نیت خوب هستند، دستیابی به آن ها دشوار است.  اگر اهداف کوچکتر و قابل دسترسی را تعیین نکنید که می توانند به موقع انجام شوند. به عنوان مثال، اگر می خواهید غذای سالم تری بخورید، می توانید با افزودن یک سبزی اضافی در روز به رژیم غذایی خود شروع کنید. این کاری است که می توانید به سرعت انجام دهید و به راحتی پیگیری کنید.

نکاتی برای تعیین و دستیابی به اهداف واقع بینانه

اهداف واقع بینانه

آن چه برای یک شخص مفید است ممکن است برای شخص دیگر موثر واقع نشود. بنابراین وقتی اهداف خود را دنبال می کنید، توجه کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه. شاید نوشتن لیست کارهای هفتگی احتمال انجام کارهای شما و حس خانواده واقع بینانه را بیشتر کند. شاید ارسال پیامک هر روز به یک دوست به شما کمک کند تا انگیزه خود را حفظ کنید.

اهداف واقع بینانه‌ خود را محدود کنید

دکتر میچل براون توصیه می کند که یک یا دو هدف را در یک زمان تعیین کنید. چرا که داشتن اهداف زیاد این خطر را ایجاد می کند. این که به هیچ یک از آن ها با موفقیت دست پیدا نکنید مهم است. این بدان معنا نیست که نمی توانید اهداف خود را به اهداف کوچک تر تقسیم کنید. اما داشتن اهداف بزرگ بسیار زیاد می تواند سخت باشد و نظارت بر آن ها دشوار است. یکی را با استفاده از روش تعیین هدف امتحان کنید، و در صورت کارکردن، روش دیگری را اضافه کنید

شرکای مسئولیت پذیری ایجاد کنید

دوستان، اعضای خانواده واقع بینانه، درمانگران یا اعضای انجمن آنلاین می توانند به شما در پاسخگویی کمک کنند. آن ها همچنین می توانند از شما در صورت عدم دستیابی به هدف مطابق برنامه ریزی شده یا زمانی که تلاش های شما شروع به لغزش می کند، حمایت کنند.

دکتر میچل براون می گوید: “هیچ قانونی وجود ندارد که شما باید آن را به تنهایی انجام دهید.” “علنی کردن اهداف خود و اشتراک گذاری با دیگران تعهد و احتمال موفقیت شما را افزایش می دهد. داشتن کسی که شما را تشویق کند یا به شما کمک کند تا وارد مبحث خانواده واقع بینانه شوید موفق تر هستید. این که در مسیر درست حرکت کنید مهم است. ”

از مجله ها برای اهداف واقع بینانه استفاده کنید

 اهداف واقع بینانه

روزنامه نویسی دارای مزایای زیادی برای سلامت روان است. این قابلیت می تواند برای نوشتن و ردیابی اهداف SMART، ابراز سپاسگزاری، حل چالش ها و تعیین اهداف برای روز یا هفته مورد استفاده قرار گیرد.

آیا کودک شما  از آن فرزندانی هستی که خارج از کنترل شما است؟ توجه خود را بر چیزهایی که می توانید کنترل کنید متمرکز کنید. سوپس متوجه خواهید شد که اضطراب بهبود یافته است. خانواده در واقع دنیا دچار تغییر می شود که مهم است.

https://www.verywellmind.com/skip-the-new-year-s-resolutions-and-set-realistic-goals-5095010

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا