ترس از سفر

چند بار فیلمی را تماشا کرده اید و مقصد زیبایی را دیده اید؟ در ادامه به خود گفته اید که دیدن این مکان عالی است. در نهایت تصمیم می گیرید که برای رفتن به این محل زیبا کاری را انجام دهید. شما شروع به جستجو برای برخی از معاملات و مقاصد سفر، کاوش و تحقیق در چندین مکان هیجان انگیز برای بازدید می کنید. سپس، پس از مدتی، انرژی شما دوباره از بین می رود و چندین سناریو بد خواهید داشت که ممکن است سفر شما را به یک کابوس تبدیل کند. برنامه ها را کنار می گذارید و با احساس نارضایتی، شک و ناباوری به محیط خسته کننده و بی روح قبلی خود باز می گردید. این جاست که ترس از سفر خود را نشان می دهد.

اگر از سفر می ترسید در ادامه این مقاله از وب سایت اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران با ما همراه شوید. این مرکز خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی را ارائه می دهد.

ترس از سفر

مقوله ترس دلیل نارضایتی شماست. ترس دلیل شک و کفر شماست. زمانی که از عدم رضایت خود ناشی از سفر نکردن به جایی ناله می‌کنید، افسرده می‌شوید. امروز، من به شما نشان خواهم داد که چرا به ترس اجازه می دهید شما را از رسیدن به تعطیلات رویایی یا اکتشاف باز دارد. من همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه با موقعیت های خاصی که ترس در ذهن شما ایجاد می کند تا شما را متوقف کند، کنار بیایید. آنقدرها هم سخت نیست. در ادامه چند دلیل اساسی وجود دارد که شما را از سفر باز می دارد.

خارج شدن از محل امن

شما برای مقصدی ناله می کنید و به این فکر می کنید که رفتن به آنجا چقدر دوست داشتنی است. شما کارهایی در اطراف خانه دارید، یک شغل و بچه هایی که باید از آنها مراقبت کنید. می ترسید وقتی دور هستید چه اتفاقی بیفتد. مطمئناً خوب است که در حال حاضر به کامبوج بروید و شگفتی های صدها معبد و همچنین جاذبه های دوست داشتنی دیگر را کشف کنید. اما کماکان به خود می گویید سرم شلوغ است. شما فکر می کنید که ممکن است در حالی که شما نیستید همه چیز از بین برود.

این رایج‌ترین نمونه افرادی است که نمی‌خواهند منطقه امن خود را ترک کنند و با بازدید از مکانی که رویای آن را دارند، خود را آزاد کنند. برای اینکه این ترس را پشت سر بگذارید، فقط به خودتان بگویید که بدترین سناریوی ممکن که ممکن است در زمان دوری شما اتفاق بیفتد، چیست. سپس به این فکر کنید که برای بازگرداندن نظم چه کاری انجام می دهید. تمام بدترین سناریوها و راه حل ها را روی یک کاغذ بنویسید و چندین بار بخوانید. آرامش را احساس خواهید کرد، مانند وزنه ای که از روی شانه هایتان برداشته می شود. به جنبه های مثبت سفر به مقصد مورد علاقه خود فکر کنید. بیش از 10 دلیل برای این کار پیدا خواهید کرد. برو و ترس از ترک خانه را فراموش کن. همه چیز خود به خود حل می شود.

ترس از سفر با ناشناخته ها

ترس از ناشناخته به عنوان مکمل موارد فوق الذکر می آید. اضطراب و شک به عنوان تقویت کننده تنش عمل می کنند. شما می توانید سوالات ترسناک زیادی را در ذهن خود داشته باشید. زمانی که برای سفر آماده می‌شوید، بهتر است در مورد مکان مورد نظر خود تحقیق هوشمندانه و کاملی داشته باشید. بیش از یک میلیون سایت مرتبط با سفر وجود دارد که می تواند کمک کند. می توانید برنامه سفر خود را انجام دهید، مکان های دیدنی را پیدا کنید، از چه چیزهایی اجتناب کنید و بهترین غذاها را کجا امتحان کنید. آمادگی خوب شما را به جای ترسیدن، در مورد سفرتان هیجان زده و خوشحال می کند.

مانع زبان

وقتی ترس بر ذهن شما غلبه می کند، سوالات و مشکلات سریع شروع به ظهور می کنند. یک مانع زبانی معمولاً در میان اولین موانع ایجاد می شود، که باعث افزایش ناخوشایند و تنش می شود. درک نشدن در یک کشور خارجی، جایی که درصد کمی از مردم به زبان شما صحبت می کنند، می تواند منجر به موقعیت های ناخوشایند – حتی دردسر – شود.

پاسخ به این مشکل در آماده سازی نهفته است. وقتی به خارج از کشور می روید، آماده شوید. این شامل یادگیری چند جمله اساسی است که در هر موقعیتی به شما کمک می کند. چیزهایی مانند «توالت کجاست؟»، «من به تاکسی نیاز دارم»، «ایستگاه اتوبوس کجاست؟»، «من یک بلیط تک/رفت و برگشت می‌خواهم» و غیره همیشه مفید هستند. البته وقتی از مردم محلی کمک می‌جویید، «لطفا» و «متشکرم» نیز بسیار تاثیرگذار است. وقتی به این موضوع فکر می کنید، به یاد داشته باشید که چند جمله اساسی می تواند شما را نجات دهد و به شما کمک کند تا 85 درصد از عوارض جلوگیری کنید. این کار ترس از سفر شما را کم می کند.

ترس از داشتن یک تجربه بد

وقتی ترسیده و استرس دارید، مغزتان می‌تواند شما را وادار کند به بسیاری از شرایطی که ممکن است رخ دهد فکر کنید. بله، درست است که هند عالی است، اما ممکن است مورد سرقت قرار بگیرید. دوست دارید از میدان تایمز نیویورک دیدن کنید، اما اگر خیلی شلوغ باشد و شاید تحت فشار قرار بگیرید یا کسی به شما حمله کند چه؟ این ترس بر اساس استرس و اضطراب است. وقتی چنین احساسی دارید، نمی توانید چیزهای خوب و جذابی را که ممکن است در سفر برایتان اتفاق بیفتد، ببینید.

ذهن شما بیش از حد فقط روی چیزهای بدی که ممکن است اتفاق بیفتد متمرکز شده است. شما باید آرام باشید و از داشتن این افکار بد دست بردارید. باید به خود بگویید که غیرمنطقی رفتار می کنید. آروم باش. از ایجاد دلایلی که ممکن است شما را از سفر و کاوش در مکان های جدید و خیره کننده منصرف کند، دست بردارید. جوجه کوچک و ترسیده نباشید.

ترس از سفر به خاطر پرواز

ترس از پرواز غیر منطقی است. این در واقع به یک فوبیا تعریف شده پزشکی در بین مردم تبدیل شده است. اگر با ترس از پرواز مشکل دارید، می توان با آمادگی و تفکر منطقی با آن مقابله کرد. اول از همه، در دنیای امروزی، احتمال سقوط هواپیما از آسمان بسیار بسیار اندک است. هر روز که می گذرد فناوری در حال پیشرفت است و اقدامات امنیتی نزدیک به کمال است. وقتی به آن فکر می کنید متوجه می شوید که شانس زیادی برای اشتباه وجود ندارد. اگر این کار کمکی نکرد، می توانید نیم ساعت قبل از سوار شدن به هواپیما از قرص های خواب آور استفاده کنید. وقتی هواپیما شروع به بلند شدن می کند، مضطرب و هیستریک نخواهید بود.

در نهایت، اگر نمی توانید بر ترس پرواز غلبه کنید، همیشه می توانید روی زمین سفر کنید. روش های زیادی برای حمل و نقل وجود دارد که شما را کندتر، اما ایمن تر به مقصد رویایی خود می رساند.

ترس از تنهایی

این نوع سفر می تواند هیجان انگیز باشد. افرادی که قبلاً این کار را انجام داده اند فقط می توانند چیزهای عالی در مورد سفر انفرادی بگویند، به خصوص دختران. اگرچه برخی از مردم حتی از فکر کردن به آن می ترسند. با این حال، وقتی تنها هستید، نمی توانید به کسی اعتماد کنید. هیچ کمکی وجود ندارد و ممکن است به آن نیاز داشته باشید. این احساس بیش از حد ارزیابی شده و منطقی نیست. وقتی تنها هستید، این درست نیست که نمی‌توانید به کسی تکیه کنید. برای حل این مشکل، می توانید سعی کنید بهترین دوست خود را متقاعد کنید تا در صورت امکان با شما همراه شود. اگر نه، فناوری امروزی می‌تواند به شما کمک زیادی کند. با دوربین ها و اتصال به اینترنت بهترین دوست شما می تواند از طریق اسکایپ یا اسنپ چت با شما همراه باشد.

در مرحله بعد، اگر به کمک نیاز دارید، همیشه می توانید از کسی که می گذرد بپرسید. احتمال اینکه کسی به شما کمک کند بیشتر است. حتی ممکن است در این راه دوستانی پیدا کنید.

ترس از مجروح شدن در خارج از کشور

یکی از گزینه های ترس از سفر، جراحت است. ممکن است به برخی از مقاصد عجیب و غریب سفر کنید، جایی که می توانید سوار فیل شوید یا تمام شب برقصید. با این حال، اگر زمین بخورید و آسیب ببینید چه؟ اگر جدی شود چه؟ سپس مانع زبانی را در نظر بگیرید و حتی بیشتر استرس بگیرید. اگر به کمک فوری نیاز دارید، وقت یا حوصله ترجمه را نخواهید داشت.

باز هم، این ترس غیرمنطقی است زیرا احتمال آسیب جدی به خود معمولا بسیار اندک است. با این حال، مردم می توانند از این بترسند و ممکن است برخی را از داشتن یک تجربه شگفت انگیز دور کند. به یاد داشته باشید که در هر کشوری در جهان پزشک و کادر پزشکی وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید از بیمه پزشکی بین‌المللی استفاده کنید که تمام هزینه‌های پزشکی کشوری را که می‌خواهید به آنجا بروید، پوشش می‌دهد. این باعث می شود احساس امنیت بیشتری داشته باشید. در نهایت، در موقعیت های خطرناک احتمالی عجله نکنید، یا بی پروا نباشید.

ترس از دزدیده شدن

سرقت و کلاهبرداری اغلب برای گردشگران اتفاق می افتد، اما شما نمی توانید کاری در مورد آن انجام دهید. شما می توانید قربانی بعدی باشید و بدون وسایل، کیف پول، کارت های اعتباری و غیره به پایان برسید. سناریوی کابوس هر چه بیشتر به آن فکر کنید بدتر می شود.

در هنگام سفر امکان کلاهبرداری و سرقت وجود دارد. این ترس نگرانی معتبری است. با این حال، اگر هوشیار و مراقب باشید، می‌توانید احتمال سرقت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. از مقصدی که بازدید می کنید مطلع شوید. در مورد کلاهبرداری ها یا مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید آشنا شوید. یک راه حل خوب برای این مشکل ممکن است این باشد که اشیاء قیمتی خود را در خانه بگذارید. اگر به آنها نیاز دارید، همیشه آنها را در معرض دید قرار دهید و بی پروا نباشید.

عدم توانایی مالی

یکی از اصلی ترین گزینه های ترس از سفر در ارتباط با گزینه های مالی است. وقتی به خود می گویید “من نمی توانم هزینه آن سفر را بپردازم، این خیلی گران است!” شما خود را محکوم می کنید که هرگز از آن کاناپه تکان نخورید. سفر قطعاً می‌تواند گران باشد، اما آماده‌سازی و تحقیق می‌تواند با کاهش هزینه‌ها، دانستن اینکه چه چیزی را انتخاب کنید، از جمله خدمات و کالا، اقامت و حمل‌ونقل، در هزینه‌های زیادی صرفه‌جویی می‌کند. یک راه ساده برای مقابله با این مشکل وجود دارد. اگر می خواهید سفر کنید، به طور کامل تحقیق کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

 

 

منابع
لایف هک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا