تربیت فرزندان موثر و ارتباط با والدین خوب بودن

خانواده ها روز به روز در حال پیشرفت هستند. زن و شوهر ها تلاش می کنند تا والدین خوبی باشند تا بتوانند فرزندان موفق و مهم تری داشته باشند. ایده آل های هر خانواده می تواند متفاوت باشد. اصول اصلی برای بهترین ایده آل ها بر مبنای محبت به دیگران، داشتن اخلاق خوب، یافتن اشتیاق و انگیزه در زندگی، هدف دار بودن و کمک به جامعه به شکلی معنادار است. در این مقاله از وب سایت همکده به بررسی تربیت فرزندان موثر و ارتباط با والدین خوب پرداخته ایم.

اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با تربیت کودک و مشاوره کودکان دارید می توانید با متخصصان ما در وب سایت همکده در ارتباط باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران است. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

ارزش و ایده آل های هر خانواده برای تربیت فرزند

ایده آل ها و تعریف شما از موفقیت ممکن است متفاوت باشد. ارزش هر خانواده متفاوت است. بسیار مهم است که ایده آل های خانوادگی خود را بشناسید تا جهت و هدفی برای خانواده خود داشته باشید. اگر علاقمند به ایجاد هدف و رسالت برای خانواده خود، بر اساس ایده آل های خود هستید، می توانید ادامه این مقاله را مطالعه کنید. در ادامه اما ما به بررسی روش های تربیتی والدین برای تربیت فرزندان موثر می پردازیم. این گزینه ها عبارتند از:

بی توجهی به مسائل موجود

تربیت فرزندان موثر

یک مطالعه باورنکردنی وجود دارد که اخیراً پس از 30 سال تحقیق نتایج خود را منتشر کرد. این مطالعه در مجله انجمن پزشکی روانپزشکی آمریکا گزارش شده است. آنها بیش از 2500 کودک شش ساله را به مدت 30 سال دنبال کردند تا توانایی موفقیت در زندگی را ارزیابی کنند. یافته های آنها نشان می دهد بزرگسالانی که موفقیت کمتری داشتند در سنین جوانی بی توجه بودند. بی توجهی در این مطالعه با متغیرهای مختلفی از جمله مهارت های مشترک ضعیف، عدم تمرکز، سرزنش دیگران، پرخاشگری و سطوح بالای اضطراب تعریف شد. این بدان معناست که ما، به عنوان والدین، ​​باید ببینیم چگونه می توانیم به طور موثر تلاش کنیم تا رفتار های بی توجهی را کاهش دهیم. آموزش دادن به کودکانمان برای اشتراک گذاری، نحوه تمرکز و رسیدگی به مسائل پرخاشگری و اضطراب اهمیت دارد.

همین امر در تربیت فرزندان موثر خصوصا در دروه بزرگسالی موثر است. اجازه دهید مثالی بزنیم. شما در جلسه اولیا و مربیان شرکت کرده اید. گفته می شود فرزند شما دارای سطح بالایی از اضطراب است. این فرضیه را رد نکنید. بهترین کار این است که به دنبال مشاوره یا درمانگیر باشید تا به فرزند خود کمک کنید. شاید اضطراب شدید نباشد و ناشی از مشکلاتی باشد که فرزندتان در دوست یابی در مدرسه با آن روبرو است. درمانگر به فرزندتان کمک می کند تا احساساتش را برطرف کند. مهارتهای ارزشمندی را در مورد نحوه ایجاد دوست به او می آموزد. مقابله با اضطراب و پرخاشگری جنبه های مهمی برای کمک به کودکان در موفقیت است. اگر فرزند شما این رفتارها را از خود نشان می دهد، به خاطر موفقیت خود در آینده، از آنها به عنوان مورد نیاز کمک بگیرید.

تربیت فرزندان موثر با کنار هم بودن

تربیت فرزندان موثر

یک نکته برای تربیت فرزندان موفق این است که در کنار فرزندان خود باشید. کودکان والدین خود را می خواهند. آنها ترجیح می دهند زمان و توجه والدین خود را داشته باشند تا اسباب بازی و وسایل. ما باید اطمینان حاصل کنیم که زندگی شخصی و زندگی کاری ما متعادل است، به طوری که فرزندانمان زمان مورد نیاز خود را از ما دریافت کنند. اگر ما 90 ساعت در هفته در دفتر کار می کنیم، بودن در کنار فرزندانمان دشوار خواهد بود. آنها می خواهند ما برای فعالیت های آنها و همچنین کارهای روزمره در کنارشان باشیم. از جمله کمک به تکالیف و خوردن غذا با هم به طور منظم.

مطالعه ای توسط رابی و همکاران (2014) نشان داد کودکانی که در اوایل کودکی تحت مراقبت های مادر خود بودند، شرایط ویژه ای داشتند. آن ها از نظر روانی موفق تر بودند. سطوح تحصیلی بالاتری داشتند. از نظر اجتماعی دارای صلاحیت بیشتری هم بودند. این نشان می دهد که برای کودکان بسیار مهم است که در جوانی تعاملات محبت آمیز و حساسی با والدین خود داشته باشند. این بر رشد کودک و نحوه رشد او در بزرگسالی تأثیر می گذارد. کودکان خردسال که از مراقبت، محبت و توجهات حساس برخوردار هستند، در بزرگسالی بیشتر موفق خواهند بود. مشارکت والدین در دوران کودکی مهم است.

همه بچه ها خواهان والدین خود در رویدادها و لحظات خاص زندگی خود هستند. آنها می خواهند والدینشان در کنار آنها باشند، و نهایت تشویق کننده آنها باشند. زندگی دشوار است. همه ما به افراد و یک سیستم حمایتی نیاز داریم. والدین باید اولین حمایت طبیعی در زندگی فرزندان خود باشند. همیشه به دلیل شرایط زندگی مانند مرگ، بیماری یا سایر شرایط غم انگیز امکان پذیر نیست. با این حال، اگر شما زنده هستید و می توانید برای تربیت فرزندان موثر کنار آنها باشید تلاش کنید.

تلاش برای دستیابی به موفقیت را تحسین کنید

یکی از بهترین راه ها برای کمک به کودکان در رشد قوه قهریه این است که از تلاش های آنها تمجید کنند نه از دستاوردهای آنها. اگر تلاش های آنها را تحسین کنید، در صورت شکست، آنها همچنان می توانند خوبی های موجود در موقعیت را تشخیص دهند. احساس شکست کامل نکنند. کودکان باید تحسین شوند. آنها هنگامی که می توانند به موفقیت برسند، ارزش و اعتماد به نفس خود را تقویت می کنند. حتی در موارد کوچک زندگی مانند یادگیری بستن کفش یا دوچرخه سواری. هنگامی که در حال یادگیری این فعالیت ها هستند، می توانند خود را از شکست بازگردانند.خصوصا هنگامی که فردی آنها را در طول راه تشویق می کند. سپس تلاش های آنها را تحسین می کند.

سخنان شما به فرزندانتان قدرتمند است. ارزش کودک در زندگی بر اساس آنچه والدین در مورد ارزش به آنها گفته اند شکل می گیرد. من با افرادی کار کرده ام که در دوران کودکی مجبور به غلبه بر آزارهای عاطفی و جسمی شده اند. بارها به آنها گفته شد که هیچ ارزشی ندارند. آنها با باور این دروغ بزرگ شدند. زیرا یکی از والدین آنها یا هر دو آن را به کودکان گفته بودند. این افراد به درمان، زمان و تلاش نیاز داشتند. تا بتوانند بر پیام های مغلوب والدینی که در دوران کودکی بر آنها نقش بسته بودند، غلبه کنند.

در کلماتی که با فرزندان خود می گویید مراقب باشید. کودکان به اصلاح و راهنمایی نیاز دارند، اما نیازی نیست که به شخص خود آسیب برساند. هرگز نباید به آنها گفت که گنگ، بی ارزش، بی معنا یا تنبل هستند. آنها این پیام ها را به دل خواهند گرفت. تصحیح هرگز نباید شامل صدا زدن باشد. کودکان به کلمات مثبت نیاز دارند تا بتوانند به اندازه کافی به خود ایمان داشته باشند تا تلاش کنند.

برای تربیت فرزندان موثر به آنها بیاموزید که در خانه سخت کار کنند

تربیت فرزندان موثر

افراد موفق معمولاً افرادی سخت کوش هستند. مردم می دانند که چگونه می توانند به راه خود ادامه دهند حتی زمانی که می خواهند تسلیم شوند و زمانی که اخلاق کاری خوبی دارند. آموزش کار سخت به کودکان در خانه آغاز می شود. این به معنای واگذاری کارها است. کودکان برای موفقیت در بزرگسالی باید اخلاق کاری مناسبی را توسعه دهند و یاد بگیرند که عضوی از تیم (خانواده تیمی) باشند. انجام کارهای خانه تنها به منظور افزایش بار کاری والدین و مراقبان نیست. این موضوع همچنین در مورد آموزش مسئولیت پذیری به کودکان و نقش آنها در کارهای خانواده و حجم کار است. تحقیقی که در وال استریت ژورنال مورد بحث قرار گرفت، نشان داد که وقتی بزرگسالان به طور منظم وظایف خود را به عهده می گیرند، موفق تر می شوند.

مزایای کار کودکان

با این حال، تحقیقات آنها نشان داد که والدین کمتری مشغول ارائه کارهای منظم به فرزندان خود هستند. کارهایی را باید به کودکان واگذار کرد. وظایف محوله دارای مزایای زیادی است. از جمله این موارد برای تربیت فرزندان موثر عبارتند از:

  • کودکان یاد می گیرند که همه چیز رایگان نیست. آنها باید از کار یا مشاغل کمک بگیرند تا چیزهایی را که می خواهند بدست آورند.
  • کودکان می آموزند که آنها عضوی از یک تیم هستند. والدین تنها مسئول نگهداری خانه و انجام همه کارها نیستند. آن ها نقش مهمی در اداره امور خانه ایفا می کنند. این به معنای انجام کارهای روزانه است.
  • یچه ها می آموزند که در قبال شغلی که انجام می دهند پاسخگو هستند. اگر آنها کارهای خود را کامل نکنند، عواقبی وجود دارد. اگر آنها کارهای خود را انجام دهند، پاداشی وجود دارد.
  • کودکان کار سخت را با انجام کارهای خانه یاد می گیرند. انجام ندادن کارهایشان عواقبی دارد. این پیامدها باید به اندازه کافی بزرگ باشند (مانند حذف تکنولوژی یا اسباب بازی های مورد علاقه) که در صورت لزوم انگیزه قوی برای انجام کارهای خانه باشند. آنها یاد می گیرند که سخت کار کنند و کارهای خانه را انجام دهند، حتی زمانی که ترجیح می دهند بازی کنند یا کار دیگری سرگرم کننده تر انجام دهند.
  • کودکان یاد می گیرند به خانه خود احترام بگذارند. هنگامی که کودکان باید از خانه مراقبت کنند، از وضعیت خانه آگاه تر می شوند.
  • فعالیتهای فوق برنامه و تکالیف خانه مهم هستند. با این حال، آموزش سخت کار کردن کودکان از طریق کارهای خانه همانطور که در این مقاله وال استریت ژورنال نشان داده شده است، بسیار مهم است. اجازه ندهید فرزندانتان آنقدر مشغول شوند که نتوانند در کارهای خانه شرکت کنند. کارهای خانه به آنها در رشد و توانایی آنها برای موفقیت در بزرگسالی کمک می کند.

به آنها بیاموزید که دارای شخصیت خوب باشند

Raising effective children and communicating with good parents

برای تربیت فرزندان موثر راه های زیادی موجود است. برای بسیاری از خانواده ها آموزش پرورش شخصیت ریشه در ایمان و اعمال مذهبی آنها دارد. ما باید آگاهانه کار کنیم تا به فرزندانمان بیاموزیم که افرادی دوست داشتنی باشند. آموزش ویژگی های شخصیت خوب به آنها یک روند روزانه مداوم است. اولین قدم شناسایی ویژگی های شخصیتی است که از همه مهمتر است. به عنوان مثال، اعتماد باید در خانه آموزش داده شود و در سنین پایین ایجاد شود. وقتی کودک شما در مورد سرقت کوکی ها از شیشه شیرینی دروغ می گوید، عواقبی در پی خواهد داشت.

آموزش این ویژگی ها یک تمرین روزانه است. این شامل تلاش آگاهانه برای توسعه این ویژگی ها در کل خانواده شما است. این کار ابتدا با شما، والدین، ​​آغاز می شود، همانطور که شما نمونه آن هستید.

منابع:

https://www.lifehack.org/842956/how-to-be-a-good-parent

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا