بر اساس روانشناسی، افراد دارای خواهر و برادر معلول همدلی بیشتری دارند

خواهر و برادر معلول همچنان که از لحاظ جسمی دارای مشکل هستند. اما از لحاظ عاطفی داری وضعیت بهتری نسبت به هم هستند. شاید برایتان حالبت باشد اما گاهی اوقات رقابت شدیدی بین اعضای خانواده وجود دارد. برای مثال دو خواهر و برادر با هم رقابت می کنند. رقابت اگر سالم باشد باعث پیشرفت هر دو طرف می شود.

جهان ما به ما یاد داده است که باید هر روز پیشرفت کنیم. اگر ما بخواهیم یک روند عادی را طی کنیم یعنی پیشرفت را از دست داده ایم. یکی از دلایل موفقیت شرکت های بزرگ همین احساس رقابت سالم با رقبای خودشان است. اما آیا این رقابت ها در خانواده یا مثلا برای یک خواهر برادر خوب است؟ جواب این سوال را در ادامه می خواهیم بگوییم. در ادامه می خواهیم ببینیم که بر اساس روانشناسی، افراد دارای خواهر و برادر معلول همدلی بیشتری دارند چگونه است.

همدلی برای خواهر و برادر معلول

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. در ادامه می خواهیم بدانیم که آیا رقابت خواهر و برادر طبیعی و سالم است؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با بر اساس روانشناسی، افراد دارای خواهر و برادر معلول همدلی بیشتری دارند، صحبت کنیم.

رقابت و همدلی خواهر و برادر معلول معمولی است

رقابت خواهر و برادر آنقدر معمولی است که اکثر مردم تمایل دارند آن را بخشی عادی از زندگی بدانند. اگر معمولی به معنای آن چه بیشتر اتفاق می افتد باشد، شاید رقابت خواهر و برادر طبیعی باشد. با این حال، یکی دیگر از ویژگی های طبیعی می تواند هر چیزی باشد که سلامت روانی کلی را بهبود می بخشد. بنابراین بسیاری از مردم از انجام کاری در مورد رقابت خواهر و برادر صرف نظر کرده اند. آن ها  در عوض فهرستی طولانی از دلایل این که چرا می تواند یکی از آن ها خوب باشد، ارائه کرده اند.

بیشتر مردم چه فکر می کنند؟ آیا رقابت خواهر و برادر زندگی آن ها را بهبود بخشیده است؟ قبل از پاسخ به این سوال، مردم ممکن است بخواهند در نظر بگیرند که رقابت خواهر و برادر چیست. یا  چگونه بر افراد تأثیر می گذارد؟

نقل قول های رقابت خواهر و برادر معلول

برخی از نقل قول های خواهر و برادر معلول تصویری از آن چه اکثر مردم در مورد این موضوع باور دارند،  اجتناب ناپذیر است. موارد دیگر، توسط متخصصان بهداشت روان گفته می شود. این موارد یادآور خطرات رقابت خواهر و برادر و این واقعیت است که لزوماً نباید اتفاق بیفتد. در این جا برخی از مواردی که افراد مشهور در مورد رقابت خواهر و برادر گفته اند آورده شده است:

چه چیزی باعث رقابت خواهر و برادر می شود؟

برای مثال شخصی می گوید من و خواهرم هرگز درگیر رقابت خواهر و برادری نبودیم.

“به عنوان والدین ، ​​بهتر است از تمایل برای برابر دانستن فعالیت های پرانرژی با مسابقه آگاه باشید. ارزش فرزندان ما به توانایی آنها برای آزار و اذیت یکدیگر بستگی ندارد. و مطمئناً، ما می توانیم راه‌ هایی برای لذت بردن پیدا کنیم. حتی در یک آزادراه شاد و سالم که رابطه ای خصمانه نیست، با هم سالم و فعال باشیم.

مثال قابیل و هابیل در ارتباط با رقابت خواهر و برادر

‘با گذشت زمان، قابیل برای خداوند هدیه ای از میوه زمین آورد.  و هابیل نیز به نوبه خود اولین بچه های گله خود  قسمت‌ های چاق آن ها را آورد. خداوند به هابیل و هدیه او توجه داشت، اما به قابیل و هدیه او توجهی نداشت. بنابراین، قابیل بسیار عصبانی شد و چهره اش فرو ریخت. ‘خواهران و برادران: فرزندان یک والدین یکسان هستند و هر یک تا زمان گرد هم آمدن کاملاً طبیعی هستند.  “خواهر و برادرانی که می گویند هرگز دعوا نمی کنند، قطعاً چیزی را پنهان می کنند.

خواهر و برادر معلول افرادی هستند که خیلی از مشاوران روی آن‌ها تمرین می کنند

فرزندان ما افرادی هستند که ما روی آن ها تمرین می کنیم. آن ها افرادی هستند که در مورد انصاف و همکاری و مهربانی به ما آموزش می دهند. آن ها اغلب از راه سخت مراقبت می کنند. ” خواهران و برادران ما نقاطی را فشار می دهند که ما را در نقش هایی که احساس می کردیم از مدت ها قبل آن ها را رها کرده بودیم.  به نظر نمی رسد مهم باشد که چقدر زمان سپری شده است یا چقدر در این رقابت خواهر و برادر سفر کرده ایم. ‘

رقابت خواهر و برادر و همدلی خواهر و برادر معلول

ممکن است کسی احساس کند که پاسخ “رقابت خواهر و برادر چیست؟” تعریف کوتاه و مختصر رقابت خواهر و برادر ممکن است بتواند به درک واضح تر موضوع کمک کند. بر اساس لغت نامه Merriam-Webster، رقابت خواهر و برادر فقط “رقابت بین برادران و خواهران” است. تعریف کاملتری را می توان در وب سایت سایت های مختلف یافت.

رقابت خواهر و برادر در دوران کودکی آغاز می شود

رقابت خواهر و برادر در دوران کودکی آغاز می شود. اغلب به محض ورود فرزند جدید به خانواده از طریق تولد، حضانت یا فرزندخواندگی این اتفاق می افتد. با توجه بیشتر به والدین در مورد بارداری و معنای آن، حسادت کودک ممکن است حتی قبل از تولد کودک شروع شود. اگر برادران و خواهران قدم بردارند تا بر آن غلبه نکنند دچار مشکل می شوند.  رقابت خواهر و برادر می تواند تا زمانی ادامه یابد.

چرا رقابت و همدلی خواهر و برادر معلول با یکدیگر اتفاق می افتد؟

رقابت خواهر و برادر فقط از بیرون نمی آید. محیطی که کودکان در خانواده به آن وارد می شوند نقش مهمی دارد. بسیاری از علل رقابت خواهر و برادر در اکثر خانواده ها با دو یا چند فرزند اتفاق می افتد.

بر اساس روانشناسی، افراد دارای خواهر و برادر معلول همدلی بیشتری دارند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که خواهر و برادر معلول ممکن است همدلی شناختی بیشتری داشته باشند. با این حال، این تحقیق هیچ گونه تفاوتی در همدلی عاطفی یا رفتارهای اجتماعی بین آنهایی که دارای خواهر و برادر نوروتیپیک یا عصبی هستند، پیدا نکرد. محققان دانشگاه عبری اورشلیم، دانشگاه کمبریج در این مطالعه همکاری کردند. آن‌ها می خواستند بررسی کنند که چگونه رشد با یک خواهر و برادر معلول ممکن است همدلی و شفقت را تقویت کند. این اطلاعات در مجله Child Development منتشر شد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

داشتن فرزند یا خواهر یا برادری با اختلال رشد یا ناتوانی اغلب باعث استرس شدید خانواده ها می شود. خواهر و برادرهایی که با یک خواهر یا برادر معلول بزرگ می شوند ممکن است سختی ها و چالش های بیشتری را تجربه کنند. با این حال، تا قبل از این تحقیق، مطالعات کمی به جنبه های مثبت رشد با یک خواهر یا برادر معلول پرداختند.

مطالعه اخیر یکی از اولین مطالعاتی است که ارتباط بین داشتن یک خواهر و برادر معلول و همدلی بیشتر را ایجاد می کند.

خواهر و برادر معلول و درک احساسات

یونات رام، محقق فوق دکتری در عبری گفت: اطلاعات نشان می دهد که خواهر و برادر کودکان دارای معلولیت ممکن است همدلی شناختی بیشتری داشته باشند (یعنی درک افکار و احساسات دیگران) که مهم است. زیرا همدلی شناختی کلید مهارت های اجتماعی است. بر اساس روانشناسی، افراد دارای خواهر یا برادر معلول همدلی بیشتری دارند.

محققان دوقلوها را برای این مطالعه تجزیه و تحلیل کردند. این شامل 1657 خانواده دوقلو است که بین سال های 2004 تا 2005 متولد شدند، محققان 63 خانواده را شناسایی کردند که یک دوقلو معلول و دیگری با رشد طبیعی داشتند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در مرحله بعد، خواهر و برادر معلول عصبی را با خواهر و برادرهای دوقلو در حال رشد از نمونه باقیمانده مقایسه کردند. آن‌ها همدلی شناختی و عاطفی و ویژگی اجتماعی آن‌ها را زمانی که بچه ها یازده ساله بودند اندازه گرفتند. محققان به شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌ای برای ارزیابی همدلی شناختی و عاطفی خود گزارش دادند. آن‌ها همچنین از آن‌ها خواستند تا یک کار کامپیوتری را برای تعیین رفتارهای اجتماعی انجام دهند. این‌ها رفتارهایی هستند که به دیگران کمک می کنند یا به آن‌ها کمک می کنند. در نهایت، نتیجه این شد که والدین خواهر و برادر معلول رفتارهای اجتماعی فرزندانشان را ارزیابی کنند.

کودکان عصبی و خواهر و برادر معلول

اطلاعات نشان داد که کودکان عصبی دارای دوقلوهای ناتوان به طور قابل‌توجهی در همدلی شناختی خود گزارش‌دهی بالاتری نسبت به دوقلوهای در حال رشد داشتند. با این حال، آن‌ها هیچ تفاوتی در همدلی عاطفی یا رفتارهای اجتماعی پیدا نکردند. آریل کنافو-نوام، استاد دانشگاه عبری اورشلیم، می‌گوید: «این تأثیرات مثبت ممکن است به دلیل «مزیت» خاص همدلی شناختی برای درک بهتر خواهر و برادر معلول و حمایت از رابطه خواهر و برادری باشد.

مطالعات درباره این زمینه

نویسندگان افزودند که اطلاعات تجربی مستلزم تحقیقات بیشتر با استفاده از روش‌های اندازه‌گیری مختلف در آینده است. بنیاد علمی توسط مرکز مطالعات کانادایی هالبرت، دانشگاه عبری اورشلیم، و یک فلوشیپ آزریلی، به تامین مالی این مطالعه کمک کردند.

مطالعه دیگری اطلاعات مشابهی را نشان می دهد

داشتن خواهر و برادر معلول می تواند زندگی را رضایت بخش تر کند، به خصوص که خواهر و برادر معمولاً پیوند قوی دارند. یک مطالعه در دانشگاه تل‌آویو و دانشگاه حیفا در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که داشتن خواهر یا برادری با ناتوانی ذهنی این پیوند را بیشتر تقویت می‌کند. آن‌ها روابط مثبت بیشتری را بین کودکان و خواهران و برادران دارای ناتوانی رشدی نسبت به روابط بین خواهر و برادرهای عصبی یافتند.

ناتوانی رشدی چگونه در این کودکان اتفاق می افتد؟

پروفسور Anat Zaidman-Zait از دپارتمان مشاوره مدرسه و آموزش ویژه Constantiner TAU این مطالعه را انجام داد. او با دکتر دفنا رگو و میری یچزکیلی از دانشکده تحصیلات تکمیلی هنردرمانی خلاقانه همکاری داشت. این اطلاعات برای اولین بار در تحقیق در مورد ناتوانی های رشدی ظاهر شد.

پروفسور زیدمن زیت توضیح می دهد: «داشتن یک خواهر و برادر معلول در خانواده، خواسته های منحصر به فردی را برای همه اعضای خانواده، از جمله خواهر و برادرهای در حال رشد، ایجاد می کند. اگرچه چالش هایی وجود دارد، اما اغلب با کمک های مثبت کوتاه مدت و بلندمدت همراه است.

تحقیقات درباره خواهر و برادر معلول و روابط بین آن ها

از طریق تحقیقات خود، متوجه شدیم که روابط بین کودکان دارای خواهر و برادر دارای ناتوانی ذهنی حتی بیشتر از روابط بین خواهر و برادرهای معمولی توسعه یافته حمایت کننده بود. به طور خاص، ما دریافتیم که کودکان دارای خواهر و برادر دارای ناتوانی ذهنی نسبت به کودکانی که معمولاً خواهر و برادر در حال رشد داشتند. در زمینه همدلی، آموزش و صمیمیت امتیاز بالاتری کسب کردند و در تعارض و رقابت امتیاز کمتری گرفتند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا