اعتیاد چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟

خوب، اجازه دهید در این مورد صادقانه صحبت کنیم: اعتیاد به مواد مخدر یا مواد دیگر هرگز تأثیر مثبتی بر یک رابطه نداشته است. هزینه های زیادی در رابطه با سوء مصرف مواد و اعتیاد وجود دارد: یکی از بزرگترین هزینه ها، روابط با دوستان و خانواده است. هیچ رابطه سالم و کارآمدی وجود ندارد که با موفقیت در قلمرو اعتیاد و سوء استفاده مانور دهد. از این رو در این مقاله از وب سایت همکده ما به این سوال پرداخته ایم که اعتیاد چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟ در عین حال می توانید برای بهبود روابط خود به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

اعتیاد چگونه بر انواع روابط تأثیر می گذارد؟

هر رابطه‌ای که با سوءمصرف مواد و اعتیاد مواجه شود، به شدت آسیب خواهد دید. روابط عاشقانه که در آن حداقل یکی از شرکا با اعتیاد سروکار دارد، احتمالاً درگیری بسیار بیشتری نسبت به سایرین دارد. مسائل مربوط به اعتماد، احساسات جریحه دار شده و اضطراب می تواند از عوارض سوء مصرف مواد در یک رابطه باشد. برای هر دو طرف یا برای هر کدام از افراد به طور جداگانه. این مسائل به آرامی در روابط از بین می رود و به تدریج منجر به از بین رفتن شادی می شود که در نهایت منجر به شکست های رابطه می شود و نه فقط از نوع عاشقانه. پس می توان درک کرد که اعتیاد چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟

اعتیاد فقط به کسی که با آن دست و پنجه نرم می کند آسیب نمی رساند. همه جنبه های زندگی آنها از جمله خانواده، دوستان و عاشقان را تحت تاثیر قرار می دهد. روابط به دلیل سوء مصرف مواد و اعتیاد آسیب خواهند دید. خواهر و برادرها با یکدیگر چار درگیزی می شوند.‌مادران گریه می کنند. پدران با عجز و ناتوانی دست و پنجه نرم می کنند، دوستان با اضطراب و سردرگمی دست و پنجه نرم می کنند. همه آنها آرزو می کنند که کاش می دانستند چگونه این شرایط را بهتر کنند. با این حال، این روابط و آسیب های شخصی با گذشت زمان، درمان و درمان مناسب قابل التیام است.

استفاه از خانواده درمانی و تاثیر بر روابط بر اثر اعتیاد

اعتیاد چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟

ما درک کردیم که اعتیاد چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟ خانواده درمانی بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از برنامه های بازپروری مواد مخدر و الکل است. اغلب، این دوستان و خانواده هستند که با یکدیگر همکاری می کنند که عزیزشان را متقاعد می کنند که زمان کمک گرفتن فرا رسیده است. ترفند این است که بدانید چگونه شخص را بدون زور به بازتوانی راهنمایی کنید. در ادامه مقاله به بررسی این مسئله می پردازیم و تمامی موارد مربوط به آن ها را بیان می کنیم.

چگونه از فردی که اعتیاد دارد حمایت کنم؟

دیدن کسی که دوستش دارید و عمیقاً به او اهمیت می‌دهید، آهسته‌تر و عمیق‌تر به سمت اعتیاد کشیده می‌شود، دردناک است. سوء مصرف مواد نه تنها برای فردی که از اعتیاد رنج می برد، بلکه برای اطرافیان نیز دردناک است. ما می بینیم که عزیزانمان آسیب می بینند و عاجزانه آرزوی کمک به آنها را داریم، بدون اینکه کوچکترین ایده ای در مورد بهترین کمک ارائه کنیم.

اولین غریزه ما اغلب مداخله و نصیحت به عزیزانمان از روی عصبانیت و/یا تمایل به محافظت از آنها در برابر به خطر انداختن خود و دیگران است. اما در مورد سوء مصرف مواد، اغلب بهتر است قبل از تلاش برای کمک، یک قدم به عقب بردارید و به کل تصویر نگاه کنید. در حقیقت درک این که اعتیاد چگونه بر روابط تأثیر می گذارد اثر زیادی دارد.

قبل از اقدام مکث کنید

How does addiction affect relationships?

اگر عشق شما به این شخص باعث می شود احساس فوریت کنید، یک نفس عمیق بکشید و اجازه دهید که ذهن شما احساس آزادی کند. قبل از اینکه از در سختی وارد شوید و تصمیم بگیرید که با محبوب خود روبرو شوید، باید درک کنید که اعتیاد یک موضوع ظریف و پیچیده است. هیچ‌کس نمی‌خواهد معتاد شود، و مطمئناً هیچ‌کس قصدی برای اعتیاد ندارد. اما بسیاری از آنها معتاد می شوند، و متأسفانه، برخی از آنها برای کنار آمدن با این واقعیت مشکل دارند.

به موقعیت و شرایط فکر کنید

قبل از اینکه با کسی در مورد آنچه در حال وقوع است صحبت کنید، باید کمی زمان بگذارید و به موقعیت و شرایطی که با آن روبرو هستید فکر کنید. این بدان معنا نیست که به یک دوست صمیمی و قابل اعتماد اعتماد نکنید. اما مراقب باشید که با چه کسی نگرانی های خود را در میان بگذارید. مبارزه با اعتیاد ممکن است برای عزیز شما شرم آور باشد. افراد کمتری با دانستن جزئیات صمیمی در مورد زندگی شخصی خود ممکن است روند بهبودی را برای آنها آسان تر کند.

اگر این چیزی است که همه درباره آن می‌دانند، ممکن است احساس کنند همه نگاه‌ها به آنها دوخته شده است، فقط منتظرند تا آنها را خراب کنند. شما همچنین باید مراقب باشید که با چه کسی صحبت می کنید. زیرا، اگرچه بیشتر مردم منظورشان خوب است. اما آنها می توانند توصیه های مضر و نادرستی را ارائه کنند که می تواند به شانس شما برای تشویق موفقیت آمیز فرد مورد علاقه خود برای امتحان توانبخشی آسیب برساند. پس در درک این که اعتیاد چگونه بر روابط تأثیر می گذارد این مورد را هم در نظر بگیرید.

تفکر از طریق موقعیت و تاثیر اعتیاد بر روابط

این می تواند یک راه تنها و پیچیده برای مداخله باشد. اما شما می توانید آن را انجام دهید. اگر واقعاً احساس می‌کنید که باید با کسی در مورد آنچه در حال وقوع است صحبت کنید، اما می‌خواهید از محرمانه بودن مکالمه‌تان اطمینان حاصل کنید، همیشه می‌توانید با یک درمانگر تماس بگیرید تا مقداری از وزن روی شانه‌هایتان را کاهش دهید. آنها حتی ممکن است بتوانند به شما مشاوره و منابع قوی ارائه دهند. مرکز مشاوره همکدا ممکن است در اینجا برای شما مفید باشد. ما هزاران درمانگر را با خود داریم که دوست دارند در این سفر با شما همراه شوند. امروز پشتیبانی مورد نیاز خود را در همکده پیدا کنید!

بررسی سوالات اساسی

اعتیاد چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟

اگر می خواهید بدانید اعتیاد چگونه بر روابط تأثیر می گذارد به بررسی نکات مهم بپردازید.‌ قبل از اینکه در برنامه ریزی مداخله خود غوطه ور شوید، کمی وقت بگذارید و این سوالات را در نظر بگیرید:

از چه زمانی شروع به شناخت علائم سوء مصرف مواد کردید؟آیا علائم هشدار دهنده و استرس های مهمی در زندگی عزیزتان وجود داشته است؟

ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما سوء مصرف مواد در بسیاری از عوارض جانبی مشابه با این موارد می تواتد مدیریت شود. پس قبل از اینکه تصمیم به اقدام قطعی بگیرید، ضروری است به بهترین شکل ممکن درک کنید که در زندگی عزیزتان چه اتفاقی می افتد. این وضعیت احتمالاً به زمان نیاز دارد تا ایجاد شود.

می خواهید مطمئن شوید که خود را برای صحبت با یکی از اعضای خانواده یا دوست خود آماده می کنید. شما نباید وارد چنین گفتگوی ظریفی در مورد تغییر، اعتیاد و بهبودی شوید. هر فردی به انتقاد و نگرانی به گونه‌ای متفاوت پاسخ می‌دهد. بنابراین قبل از اینکه مداخله‌ای را انجام دهید، باید آن را نیز در نظر داشته باشید. البته راه های زیادی برای این کار وجود دارد. از آنجایی که برخی از آنها ممکن است برای شما و عزیزتان خوب عمل کنند (و برخی دیگر ممکن است نه)، هنگام بررسی راه های ممکن برای نزدیک شدن به یک مداخله، متفکر و عاقل باشید.

برنامه ریزی یک مداخله برای رفع تاثیر اعتیاد بر روابط

ما بررسی کردیم که اعتیاد چگونه بر روابط تاثیر می گذارد؟ حال باید برای برنامه ریزی مداخله اقدام کنیم.‌

اولین چیزها: مخاطبان خود را بشناسید! بله، درست است که اگر عزیز شما از سوءمصرف مواد و اعتیاد رنج می‌برد، مطمئناً با شخصی که قبلاً می‌شناختید متفاوت خواهد بود. بنابراین، شما باید با دانش کاری در مورد اینکه عزیزانتان در حال حاضر چه کسی هستند و همچنین قبل از اینکه مصرف مواد زندگی آنها را تحت الشعاع قرار دهد چه کسانی بودند، حرکت کنید. هنگامی که مطمئن شدید که شاهد یک مسئله اعتیاد هستید که باید به آن رسیدگی شود، با سایر دوستان نزدیک و خانواده عزیزتان تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها متوجه الگوها و رفتارهای مشابه شده اند یا خیر.

با برنامه ریزی مداخله پشتیبانی دریافت کنید

با یک پزشک یا ارائه دهنده سلامت روان در مورد مسائلی که در فرد مورد علاقه خود مشاهده می کنید صحبت کنید و از آنها در مورد اقدامات بعدی خود راهنمایی بخواهید. شروع به انجام برخی تحقیقات در مورد بازپروری مواد مخدر و الکل در منطقه خود یا خارج از آن کنید. شما می خواهید آماده باشید تا مراحل اقدام را توصیه کنید.

چگونه به مداخله برای رفع تاثیر اعتیاد بر روابط نزدیک شویم؟

اعتیاد چگونه بر روابط تأثیر می گذارد؟

در پاسخ به این سوال که اعتیاد چگونه بر روابط تاثیر می گذارد باید موارد مداخله را نیز بررسی نمود.  در این میان، لحظات خاصی را یادداشت کنید که متوجه می‌شوید عزیزتان با چیزی دست و پنجه نرم می‌کند یا از چیزهایی که قبلاً دوستشان داشت غفلت می‌کند. شما می توانید از این اطلاعات برای تشویق آنها به جستجوی چیزهای بهتر استفاده کنید تا اینکه آنها را شرمنده کنید. اغلب افرادی که در مداخلات با آنها مواجه می شوند حالت تدافعی دارند. شما نمی خواهید آنها را تحقیر یا متهم کنید یا این تصور را به آنها بدهید که می خواهید آنها را مجبور به انجام یک کار خاص کنید.

در واقع می خواهید با دانش هر چه بیشتر در مورد سوء مصرف مواد و توانبخشی وارد مداخله شوید. شما ممکن است دقیقاً ندانید که یکی از اعضای خانواده یا دوستتان از آن استفاده می‌کند، اما می‌توانید با ساختارهای اساسی همه اعتیادها و اختلالات مصرف مواد آشنا شوید تا «استدلال‌ها» تنظیمات پایه‌ای را ارائه دهید.

برنامه ریزی یک مداخله می تواند طاقت فرسا باشد. چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد و باید با بسیاری از مشاوران قابل اعتماد صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که تا جایی که می توانید در مورد وضعیت عزیزتان اطلاعات دارید. نمونه هایی را برای آنها آماده کنید تا در صورت ابراز علاقه به آنها نگاه کنید و بیشتر از همه آهسته حرکت کنید.

اما اگر فوری باشد چه؟

درست است که در بسیاری از موارد سوء مصرف مواد، زمان مهم است. اما شما می‌خواهید که رابطه‌تان با عزیزتان ستونی از حمایت باشد، چیزی که او می‌تواند به آن تکیه کند، زیرا شروع به کار در فرآیند پذیرش نیاز به کمک و در نهایت دریافت آن در توانبخشی می‌کند. شما نمی خواهید عزیزتان از رابطه شما دوری کند، زیرا شما خیلی تند صحبت کرده اید، آنها را متهم کرده اید و یا حتی اولتیماتوم داده اید. حتی اگر ممکن است عشق سخت (که احتمالاً فقط در زیرمجموعه کوچکی از جمعیت صادق است) برای بازپروری آنها مؤثر باشد، چیزی که می‌خواهید حامی، پایدار و دوست‌داشتنی باشد و به عنوان فردی قابل اعتماد و شنوا دیده شود. . آنها در مسیر خود به شما نیاز خواهند داشت.

 

منابع
وب سایت گود تراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا