ارزیابی سبک دلبستگی کودک

روابط با کودکان در دنیای روان شناسی بسیار مهم است. همان طور که می دانید روان شناسی رفتار های مختلفی را مورد بررسی قرار می دهد. برای مثال در روان شناسی بالینی رفتار های مختلفی چه در کودکان و چه در بزرگسالان مورد بررسی قرار می گیرند. نکته ای که باید بدانید این است که از سنین جوانی خود را برای آموزش فرزندانتان آماده کنید. چرا که سن کودکی به خصوص تا ٨ سالگی برای تربیت فرزند بسیار مهم است. در واقع هر نوع رفتار و واکنش شما روی کودک تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا ابزار های  جدید ارزیابی سبک دلبستگی کودک را آسان و سریع می کند یا خیر؟ سبک های دلبستگی و تسریع آن یکی از رفتار هایی است که موضوع امروز ما نیز هست.

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ابزار های  جدید ارزیابی سبک دلبستگی کودک را آسان و سریع می کند صحبت کنیم.

یک ابزار جدید ارزیابی سبک دلبستگی کودک را آسان و سریع می کند

 ارزیابی سبک دلبستگی کودک ممکن است به رفع مشکلات بهداشت روانی کمک کند. راه هایی وجود دارد که والدین می توانند سبک های دلبستگی ایمن را با فرزندان خود تقویت کنند. بر اساس تحقیقات جدید، سبک دلبستگی فرزند شما اکنون می تواند با استفاده از یک بازی رایانه ای تعیین شود و راه را برای اطلاعاتی باز کند که می تواند به درمان سلامت روان وی کمک کند.

 ارزیابی سبک دلبستگی کودک

ابزار های جدید ارزیابی سریع و آسان سبک دلبستگی کودک

محققان دانشگاه گلاسکو در بریتانیا دریافتند که School Attachment Monitor (SAM) می تواند با استفاده از دستگاه، سبک دلبستگی کودک را به طور دقیق اندازه گیری کند، بر اساس کار داستان پیوست منچستر منچستر (MCAST)، روشی که توسط مدیران آموزش دیده برای جلب دلبستگی مورد استفاده قرار می گیرد.  با این حال ، بر خلاف MCAST، SAM نیازی به مدیران برای تعیین یافته های خود ندارد. فقط یک لپ تاپ، وب کم و یک تشک نمدی با عروسک هایی که سنسورهای هوشمند روی آن ها نصب شده است.

نظر ماکی روکسبی، دکترای مقاله نویسی، نویسنده  و استاد در ارتباط با دلبستگی کودکان

ماکی روکسبی، دکترای مقاله نویسی، نویسنده  و استاد در دانشگاه گلاسکو می گوید “MCAST نمونه ای از این مورد است، اما اکنون ما نشان داده ایم که با استفاده از سنسورهای مدرن، تکنیک یادگیری ماشین و بینش های حاصل از تحقیقات تعامل انسان و رایانه، برخی از اهداف اصلی ارزیابی MCAST بدون ارزیابی کنندگان آموزش دیده قابل دستیابی است.”

درک تحقیق و دلبستگی کودکان

SAM توسط نرم افزار جدیدی ارائه می شود که با کودک تعامل دارد و با فعالیت های گرم کردن شروع می شود تا کودکان را با این کار آشنا کند. بچه ها سپس با “عروسک های هوشمند” بازی می کنند در حالی که با یک داستان در رایانه ارتباط برقرار می کنند. در حین انجام این کار، داده های مربوط به الگوهای دلبستگی آن ها از طریق فیلمبرداری و حسگرهای حرکت در عروسک های هوشمند ثبت می شود. برای تعیین اثربخشی SAM، محققان 130 کودک 5 تا 9 ساله را از مدارس ابتدایی استخدام کردند. یافته های ما نشان می دهد که این ابزار، در مدرسه (SAM)، می تواند سبک های دلبستگی اصلی را که مدت ها است در تحقیقات دلبستگی شناخته شده است طبقه بندی کند، یعنی ایمن و ناامن و طبقه بندی های بیشتر در دلبستگی ناامن به همراه طبقه بندی دلبستگی اجتنابی و دوسویه را داشته باشد.

مقایسه رتبه های انسانی SAM و الگوریتم یادگیری

مقایسه رتبه های انسانی SAM و الگوریتم یادگیری ماشین بیش از 80 conc مطابقت را نشان داد.

هلن ایگر، دکتر، روانپزشک کودک و بنیانگذار و مدیر ارشد پزشکی و علمی Little Otter، می گوید که کودکان در اولین سال های زندگی از طریق ارتباط با مراقبین اصلی، سبک های دلبستگی را شکل می دهند. “کیفیت رابطه کودک و سرپرست-حساسیت، پاسخگویی-پایه و اساس روابط آینده و ارتباط با دیگران را ایجاد می کند. با این حال ، پیوست ثابت نیست. در حقیقت، در حالی که سبک دلبستگی در دوران نوزادی سبک دلبستگی را در دوران کودکی بعدی به خوبی پیش بینی می کند، اما سبک دلبستگی بزرگسالان را پیش بینی نمی کند. “

انواع اصلی سبک های دلبستگی در کودکان چگونه است؟

ابزار های جدید ارزیابی سریع و آسان سبک دلبستگی کودک

در زیر انواع اصلی سبک های دلبستگی وجود دارد:

امن: توانایی ایجاد روابط امن و محبت آمیز با دیگران.

سبک های دلبستگی ناایمن یک اصطلاح چتر برای دو سبک زیر است:

اجتنابی: دلبستگی ناایمن بر اساس ترس از رها شدن و صمیمیت.

ترس-اجتنابی: ترکیبی از دو سبک اضطرابی و اجتنابی.

نظر روکسبی در ارتباط با این زمینه و دلبستگی کودکان

روکسبی می گوید: “دلبستگی نامنظم برای تحقیقات دلبستگی و برای تحقیق در مورد سلامت و رفاه کودکان و خانواده ها مهم است، زیرا ما در مورد ارتباطات مهم بین بی نظمی دلبستگی و آسیب شناسی روانی چه در دوران کودکی و چه در مراحل بعدی زندگی می دانیم.”

دانشمندی به نام ایگر با این دلبستگی نامنظم موافق است

عدم وجود دلبستگی با افزایش خطر اختلال در سلامت روانی همراه است. او می گوید: “[امکان] غربالگری در سطح جمعیت، به ویژه با یک ابزار معتبر و مقیاس پذیر مانند مانیتور پیوست مدرسه که در این مقاله توضیح داده شده است، می تواند راهی مناسب برای غربالگری کودکان خردسال از نظر مشکلات روانی در مدرسه باشد.”

مقابله با سبک دلبستگی ناایمن

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

چرا دانستن سبک دلبستگی کودک مفید برای خانواده ها مفید است؟

ابزار های جدید ارزیابی سریع و آسان سبک دلبستگی کودک

روکسبی می گوید، بدون هیچ عامل دیگری که ممکن است باعث نگرانی شود. شیوه دلبستگی کودک ممکن است کودک را به شخص منحصر به فردی تبدیل کند، شبیه شخصیت یا خلق و خو.

مثالی در ارتباط با این زمینه

“به عنوان مثال، یک کودک کمی ناامن که به آسانی می ترسد. باید در خانواده ای شاد و دوست داشتنی روحیه خوبی داشته باشد. اما اگر می دانید که این کودک اخیراً دچار آسیب هایی شده است. (مانند تجربیات نامطلوب دوران کودکی، ACE)، پس دلبستگی کودک می تواند به عنوان یک اطلاعات اضافی یا حتی منطقی برای نظارت باشد. تا ببیند آیا کودک یا خانواده او از کمک یا مداخله بالینی سود می برند یا خیر. “

این ابزار فقط باید در مواقع مورد نیاز و همراه با کمک یک متخصص استفاده شود.

با این حال، او می افزاید که این ابزار فقط باید در مواقع مورد نیاز و همراه با کمک یک متخصص استفاده شود. آن چه شما در مورد سبک دلبستگی فرزند خود توجه می کنید. ممکن است نشاندهنده چالش های بهداشت روانی قابل درمان باشد. بسیاری از مراقبت های بهداشت روانی بر حمایت از کودکان و خانواده های آن ها برای ایجاد روابط سالم، پرورش دهنده و مثبت با یکدیگر و آموزش مهارت های تنظیم احساسات متمرکز است. “[هرگز] نباید به تنهایی یا بدون راهنمایی توسط محققان متخصص یا پزشکان مورد استفاده قرار گیرد. دلیل این امر این است که اطلاعات دلبستگی کودک، مانند سایر اقدامات برای سلامتی و رفاه کودکان، نباید به تنهایی یا خارج از زمینه مورد استفاده قرار گیرد. که ممکن است باعث نگرانی ها یا سردرگمی های بیجا شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر نگران رفتارهای دلبستگی فرزند خود هستید، ایگر پیشنهاد می کند که با پزشک تماس بگیرید. بنابراین بسیاری از مراقبت های بهداشت روانی بر حمایت از کودکان و خانواده های آن ها برای ایجاد روابط سالم، پرورش دهنده و مثبت با یکدیگر و آموزش مهارت های تنظیم احساسات متمرکز است. “

 
منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا