آیا همدلی آسیب عاطفی را به دنبال دارد؟

رابطه یک اصل مهم در زندگی همه افراد است. در رابطه قواعدی وجود دارد که باید رعایت شود. این قواعد می تواند برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد. خیلی از افراد دوست دارند نیاز هایی را که  تا به امروز نتوانستند رفع کنند با رابطه این کار را انجام دهند. اما این درست نیست. چرا که شما باید به عنوان یک شخص بالغ و فهمیده پای به رابطه بگذارید. برای برخی افراد فقط این که بتوانند عشق بورزند یا مسائل مالی را بهبود بخشند همه چیز درست است. اما در روان شناسی گفته شده است که حد تعادل در روابط بیشتر باعث پایداری آن رابطه شده است. یکی از مواردی که ممکن است آسیب های عاطفی را به همراه داشته باشد همدلی است. شاید برایتان عجیب باشد که همدلی به نوان یک ویژگی خوب چگونه آسیب عاطفی ایجاد می کند؟ در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا همدلی آسیب عاطفی را به دنبال دارد؟

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های بسیار خطرناکی ممکن است داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا همدلی آسیب عاطفی را به دنبال دارد؟ صحبت کنیم.

همدلی و آسیب عاطفی

آسیب عاطفی

یک مطالعه جدید نشان داد که مردم بیشتر از آن که با همدلی به دیگران نگاه کنند، به صورت عینی نگاه می کنند.

ابراز همدردی می تواند به طور باورنکردنی خساراتیداشته باشد و باعث آسیب عاطفی فرد شود. از طریق محدودیت ها و بررسی با خود، می توانید همدلی را بدون خسته شدن ابراز کنید. همه چیز به این آرامش نیست که بخواهید شخص دیگری برای درک آن چه واقعاً در حال گذراندن آن هستید وقت بگذارد. دیده شدن به این روش واضح می تواند استرس شرایط سخت را کاهش دهد. با این حال، چنین عبارتی می تواند برای شخص همدل خساراتی ایجاد کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برخلاف ابراز دلسوزی حذف شده نسبت به شخص، همدلی مستلزم غوطه ور شدن بیشتر در مبارزات دیگران است. این فشار روانی داوطلبانه می تواند باعث شود که برخی از افراد در ابراز همدلی دچار آسیب عاطفی شوند.

تحقیقات درباره این زمینه

تحقیقی اخیراً در مجله روانشناسی تجربی منتشر شد. در این تحقیق محققان به بررسی زمان و چرایی دلسوزی مردم با دیگران پرداختند. محققان از شرکت کنندگان خواسته اند هنگام توصیف یک شخص، بین همدلی و یک گروه هدف انتخاب کنند. مردم تنها با انتخاب اشخاص همدل در مطالعه اول 29 درصد و در مرحله دوم حدود 30 درصد از همدلی اجتناب کردند. با این حال، در مواردی که آن ها نزدیک به شخص مورد بحث بودند، آسان تر و محتمل تر به آسیب عاطفی بود.

همدلی مستلزم این است که خود را جای دیگران بگذارید

آسیب عاطفی

برخلاف در نظر گرفتن داستان کسی در سطح، همدلی مستلزم این است که خود را جای دیگران بگذارید.  و به طور عمیق به مسئله او نگاه کنید. هر مشکلی که آن ها با آن سر و کار دارند تقریباً شبیه به مشکل شماست. این انتقال می تواند به طرز فوق العاده ای بر رفاه شما تأثیر بگذارد. و ممکن است غیر ضروری به نظر برسد زیرا علت آن چیزی نیست که باید با آن روبرو شوید. در نتیجه، برخی افراد ممکن است از تأثیر احساس همدلی با دیگران بترسند.

برخی از افراد جهان را ناامن و بدخواه می دانند. ممکن است در این نظریه که شخصی یا چیزی مسئول است، احساس راحتی کنند. چرا که این بدان معناست که نوعی راه حل یا راه حل وجود دارد.

نظر لیلا مگاوی، دکتر، روانپزشک در ارتباط با این زمینه

صبا هارونی لوری ، درمانگر دارای مجوز و بنیانگذار Take Take Root Therapy، موضوعی را می گوید. “ممکن است کسی به طور جدی از احساس همدلی به عنوان محافظت از خود اجتناب کند.” برخی افراد از نظر احساسی به ویژه حساس هستند.  اقدام به گسترش مداوم همدلی می تواند به طرز فوق العاده ای خسته کننده باشد. لوری می افزاید: “افراد بسیار همدل ممکن است فکر کنند که ارائه همدلی و همدردی به همه طبیعی است.  اما آن ها ممکن است عواقبی را که این عمل می تواند بر سلامت عاطفی آن ها وارد کند.” از سوی دیگر، افرادی که به گسترش همدلی عادت ندارند ممکن است انرژی لازم برای این کار را نداشته باشند.

تجربه ضربه روحی و آسیب عاطفی

فرض کنید شخصی ضربه روحی را تجربه کرده است. ابراز همدلی در صورت عدم اعتماد به دیگران ممکن است دشوار باشد.  دکتر لیلا آر. مگاوی می گوید: “این افراد تمایل به مراقبت بیش از حد دارند و در چیزهایی که دیگران نمی خواهند معنای عمیقی پیدا کنند. برخی از افراد جهان را ناامن و بدخواه می دانند. آن ها ممکن است در این نظریه که شخصی یا چیزی مسئول است، احساس راحتی کنند.  زیرا این بدان معناست که نوعی راه حل برای آسیب عاطفی وجود دارد.”

نکته ای در ارتباط با این زمینه

سپس موردی از افرادی وجود دارد که به دنبال همدلی از کسانی هستند که با عملکرد آن ها مخالف هستند. ممکن است فردی همدلی برای مواجهه با عواقب تقلب یا سرقت  بخواهد. پیش بینی آن دشوارتر است یا حتی از آن جلوگیری می شود.

نحوه تعیین مرزها در هنگام ابراز همدلی و جلوگیری از آسیب عاطفی

هر شخصی حق دارد در مواقع مناسب صلاح بداند و از همدلی خودداری کند. با این حال، با در نظر گرفتن مرزهای مناسب، افراد ممکن است بیشتر نسبت به دیگران ابراز همدردی کنند. دکتر سابرینا رومانوف، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه یشیوا در شهر نیویورک، توضیحاتی می دهد. این توضیحات که برخی از افراد در صورت سوء استفاده یا نادیده گرفتن مرزهای خود دچار مشکلاتی می شوند.  در گذشته ممکن است از نشان دادن همدلی خودداری کنند. او می گوید: “در نتیجه، راه حل آن ها این است که همه را در فاصله نگه دارند، برای محافظت از خود، ارتباط و صمیمیت خود را با دیگران قربانی می کنند.

آن ها ممکن است صدمه ای نبینند، خود را از نزدیکی و دلبستگی بیشتر باز می دارند

آسیب عاطفی

مرزهای محکم در ایجاد روابط سالم و عاطفی با دیگران بسیار مهم است. اولین قدم در تعیین مرزها تعیین ظاهر آن ها برای شماست. آن چه برای یک نفر راحت است برای شخص دیگر یکسان نخواهد بود. ماگاوی توصیه می کند در مورد این موارد با یک معشوق یا درمانگر صحبت کنید. شما بابد افکار خود را ثبت کنید تا گام هایی را که می خواهید بردارید پیدا کنید. این مرزها به صورت سنگی تعیین نشده اند. در واقع تا زمانی که به وضوح با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید، می توانید آن ها را تغییر دهید.

نظر لوری در ارتباط با این زمینه

لوری می گوید: “همه ما می دانیم که شنونده خوب در زندگی ما چگونه است. غریزه این است که بخواهیم هر مشکلی را برای آن ها به ارمغان بیاوریم.” “اگر شما کسی هستید که این نوع پشتیبانی را  ارائه می دهد خوب است. در زندگی خود، مراقبت از خود، همانطور که برای دیگران اهمیت دارد، مفید و مهم است. این به معنی تعیین محدودیت است. ”

افراد بسیار همدل ممکن است فکر کنند که ارائه همدلی و همدردی به همه طبیعی است

افراد بسیار همدل ممکن است فکر کنند که ارائه همدلی و همدردی به همه طبیعی است. اما ممکن است عوارضی را که این تمرین می تواند بر سلامت عاطفی آن ها وارد کند، در نظر نگیرند. لازم نیست مرزها افراطی باشد، شما را کاملاً باز یا کاملاً بسته می کند. در عوض ، وقتی شخصی از شما زمان یا کمک می خواهد، یک لحظه وقت بگذارید. حتی در نظر بگیرید که آیا در فضای ذهنی مناسبی برای استفاده از آن قرار دارید یا خیر. نه گفتن به این معنا نیست که آن ها را برای همیشه تنها می گذارید.

نظرات در ارتباط با این زمینه

رومانوف می گوید: “شما می خواهید به شخص کمک کنید، اما در حال حاضر نمی توانید درخواست او را قبول کنید.” “این یک راه محکم برای وارد آوردن نیازهای خود و دیگران به شرایط است تا آن ها بتوانند بفهمند که اگر چه ممکن است بخواهید به آن ها کمک کنید. اما در حال حاضر نمی توانید.  واقع ممکن است به خودتان آسیب برسانید. ”

هنگام پیشروی در این مورد، به خاطر داشته باشید که واکنش ها نیز وجود دارند.

Does empathy lead to emotional damage

هنگام پیشروی در این مورد، به خاطر داشته باشید که واکنش ها نیز وجود دارند. این گونه که چگونه افراد زندگی شما به این مرزها واکنش نشان می دهند. اگر شخصی او را نادیده گرفت یا مسخره کرد، ممکن است زمان آن رسیده باشد.  یک قدم به عقب بردارید و رابطه را دوباره ارزیابی کنید. ماگاوی می گوید: “این خود، اگر چه دشوار است، اما ایمنی را حفظ می کند و شفقت و عزت نفس را افزایش می دهد.”

https://www.verywellmind.com/empathy-takes-an-emotional-toll-and-people-are-avoiding-it-study-shows-5201183

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا