ویژگی های یک مرد با شخصیت سالم

شناخت ویژگی های یک مرد با شخصیت سالم از آنجایی اهمیت پیدا می کند که پیدا کردن مردی که همه ویژگی های یک فرد با شخصیت سالم را داشته باشد سخت است. این در حالی است که اکثر زنان برای ازدواج کردن به دنبال یک مرد با شخصیت سالم هستند. اما واقعیت این است که ویژگی های یک مرد با شخصیت سالم ممکن است زیاد باشد و در هنگام شناخت آنها دچار اشتباه و تردید شویم. برای همین ما سعی کرده ایم در این مقاله از همکده ویژگی های یک مرد با شخصیت را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

11 ویژگی یک مرد با شخصیت سالم که باید به دنبال آنها باشید.

اگر چه جذابیت فیزیکی و ظاهری یک مرد می تواند در شخصیت او تاثیر زیادی داشته باشد اما زنان برای پیدا کردن مرد مورد علاقه خود ملاک های دیگری مانند توجه و عشق ورزی را در نظر می گیرند. البته اکثر زنان به دنبال یک مرد کامل نیستند اما یک مرد با شخصیت سالم حداقل باید یکسری از ویژگی های یک مرد خوب را داشته باشد از جمله:

ثابت بودن از نظر احساسی و عاطفی

یکی از ویژگی های مرد با شخصیت سالم این است که فرد باید از نظر احساسی و عاطفی یک شخصیت تثبیت شده داشته باشد. اینکه فرد از نظر احساسی گاهی سرد و گاهی گرم باشد، نشان می دهد که او از نظر احساسی و عاطفی شخصیت ثابتی ندارد و به عبارتی گفته می شود که فرد از نظر عاطفی در دسترس نیست. در دسترس بودن عاطفی به این معنی است که شریک زندگی شما در مورد زندگی شخصی، خانواده، دوران کودکی و روابط عاشقانه گذشته خود به راحتی با شما صحبت می کند و چیزی را برای مخفی کردن ندارد.

بروز دادن احساسات

ویژگی های یک مرد با شخصیت سالم || مرکز مشاوره همکده

بسیاری از مردان معتقدند که ابراز و نشان دادن احساسات یا آسیب پذیری نشانه ضعیف بودن در مردان است. برای همین ممکن است احساسات خودشان را بروز ندهند. اما یک مرد با شخصیت سالم به راحتی در مورد افکار، احساسات، ضعف ها و اشتباهاتش صحبت می کند و احساسات خودش را بروز می دهد.

متعهد بودن

یکی دیگر از ویژگی های یک مرد با شخصیت سالم، گرایش به تعهد است. یک مرد خود به راحتی در مورد آینده خود و رابطه اش با طرف مقابل تصمیم می گیرد و تکلیف خودش را برای ادامه رابطه مشخص می کند.

احترام گذاشتن

بی احترامی از هر نوع و شکلی می تواند برای یک رابطه سمی و مضر باشد. حتی بی احترامی می تواند با گذشت زمان باعث بدتر شدن رابطه شود. یک مرد با شخصیت سالم به خودش و دیگران احترام می گذارد. احترام به طرق مختلف نشان داده می شود. به عنوان مثال برای طرف  مقابل ارزش قائل می شود و به حرف های او گوش می دهد. یک مرد با شخصیت سالم با شما، همه افراد مرتبط با شما و حتی غریبه ها خوب رفتار می کند. او هرگز شما را با بد نامی صدا نخواهد کرد، حتی زمانی که عصبانی است. از سوی دیگر، یک مرد سمی و نابالغ به شما بی احترامی کرده و حتی ممکن است شما را با نام های افتراآمیز دیگر خطاب  کند.

مهربان و دوست داشتنی

یک مرد با شخصیت سالم ذاتاً مهربان است. مهربانی و عشق واقعی معمولاً با هم همراه هستند و از ویژگی های یک مرد به شمار می روند. برای اینکه تشخیص دهید که آیا طرف مقابل شما فردی مهربان و دوست داشتنی است یا خیر، به این توجه کنید که او با دیگران چگونه رفتار می کند. آیا او با افرادی که فکر می کند از او بدت تر هستند به عنوان مثال، کارکنان گارسون در رستوران ها برخورد مناسبی دارد؟ آیا با شما رابطه و رفتار مناسبی دارد اما نسبت به دیگران، از جمله بچه ها، بداخلاق است.

برای مهربان بودن یک مرد با شخصیت سالم بهتر است به این رفتار های او دقت کنید. مردانی که به طور معمول با همه مهربان هستند نشان می دهند که همه از نظر آنها اهمیت یکسانی دارند. زنان به ندرت جذب مردان نامهربان می شوند. مردی که نسبت به کودکان و حیوانات ابراز محبت می کند نشان می دهد که مهربانی در ذات او وجود دارد.

باهوش بودن از نظر عاطفی

ویژگی های یک مرد با شخصیت سالم || مرکز مشاوره همکده

وقتی مردی را پیدا می‌کنید که می‌تواند خودش را جای شما بگذارد و احساس شما را درک کند، می توانید تا حدودی به با شخصیت بودن او امیدوار شود. به این رفتار در یک مرد با شخصیت سالم به آن همدلی می گویند و نشانه بارزی از هوش هیجانی (EQ) است. یک مرد باشخصیت وقتی که ببیند شما با مشکلی روبرو شده اید که نیاز به کمک و حمایت دارید، بدون شک با شما همدلی می کند. این رفتار او نشان می دهد که  این فرد از نظر عاطفی باهوش است. او توانایی درک، استفاده و مدیریت احساسات منفی خودش را به روش های مثبت دارد.

با وجود اینکه او اصیل و رک است، اما مراقب حرف هایش است تا شما را آزار ندهد یا. سایر نشانه‌های هوش هیجانی می تواند شامل صادق بودن، فروتنی، بخشش بودن، و توانایی در تفکر و عذرخواهی کردن باشد.

برقراری ارتباط سازنده

زوج ها همیشه شکایت می کنند که عدم ارتباط سازنده و موثر باعث از بین رفتن رابطه آنها شده است. افراد با سبک دلبستگی اجتنابی یا ویژگی های خودشیفتگی ممکن است در برقراری روابط با دیگران دچار مشکل شوند.

اگر مردی را می بینید که فعالانه به صحبت های شما گوش می دهد، تماس چشمی برقرار می کند، حرف شما را قطع نمی کند و نظرات شما را می شنود، باید برای این موضوع خوشحال باشید که با یک مرد با شخصیت سالم معاشرت دارید. او به عنوان یک شنونده خوب، پس از انتخاب کلمات مناسب به حرف های شما پاسخ می دهد. یک مرد با شخصیت سالم به حرف های شما توجه می کند. توجه او نشانه دهنده این موضوع است که او به شما، افکار و همچنین احساسات شما اهمیت می دهد و برای شما ارزش قائل است.

در تعاملات اجتماعی سالم، گوش دادن خوب یک فعالیت منفعلانه نیست. بخشی از داشتن شخصیت مثبت و خوب این است که یک شنونده فعال باشید. به آنچه دیگران می گویند گوش دهید، آن را به خاطر بسپارید و راه هایی برای گفتگو با آنها بیابید. خوب گوش دادن مهارتی است که اگر از آن آگاه باشید به راحتی می توانید آن را ارتقا دهید. برای همین یکی از ویژگی های مردان با شخصیت سالم گوش دادن موثر است.

امانتداری و قابل اعتماد بودن

ویژگی های یک مرد با شخصیت سالم || مرکز مشاوره همکده

امانت داری و قابل اعتماد بودن یکی دیگر از ویژگی های یک مرد با شخصیت سالم است. چون قابل اعتماد بودن، ویژگی های زیادی را شامل می شود که از صداقت و یکپارچگی اخلاقی کلی یک مرد صحبت می کند .از ویژگی های یک مرد قابل اعتماد می توان به تمایل به سازش و سازگاری و احترام به دیگران اشاره کرد.

پاسخگو بودن

مردان سمی از مسئولیت خود شانه خالی می کنند و حاضر نیستند رفتارهای مشکل ساز خودشان را قبول کنند. آنها نه تنها از نظر عاطفی نابالغ هستند، بلکه دیگران ر اسرزنش می‌کنند و نقش قربانی را بازی می‌کنند، حتی زمانی که خودشان مقصر باشند. یک مرد با شخصیت سالم به خودش اطمینان دارد و به جای دروغ گفتن، انکار، دفاع یا سرزنش شما، اشتباهات خودش را می پذیرد.

ثبات عاطفی

بی ثباتی عاطفی و احساسات ناپایدار معمولاً نشانه بیماری روانی مانند اختلال خلقی، اختلال شخصیت مرزی (BPD) یا اختلال دوقطبی هستند. اگر مردی را انتخاب کنید که “از نظر ظاهر خوب به نظر می رسد” اما نمی تواند خشم یا احساسات منفی خود را کنترل کند، باید در انتخاب خود دقت کنید.

سخن آخر

وقتی می‌خواهید بفهمید که آیا یک مرد شخصیت سالم خوبی دارد یا، به زندگی او به عنوان یک کل و نحوه رفتار او در زمینه‌های مختلف نگاه کنید. ممکن است یک مرد جوان هنوز شخصیت خود را به طور کامل توسعه نداده باشد و شما نتوانید شخصیت واقعی او را شناسایی کنید.

یک مرد با شخصیت خوب ویژگی های خاصی را در زندگی شخصی خود و نحوه رفتارش با دیگران نشان می دهد. بر اساس «راهنمای روان‌شناسی مثبت در مدارس»، این ویژگی‌ها یا «فضیلت‌ها» شامل خرد، شجاعت، انسانیت، عدالت، اعتدال و تعالی است. از طرفی هم مردان خوب یاد می گیرند که چگونه عیب های خود را بپذیرند. آنها خود را در حال پیشرفت می دانند و قصد دارند شخصیت خود را بهبود بخشند. بدون شک هیچ کسی بدون عیب و ایراد نیست. اما مرد های با شخصیت سالم برای رفع هر گونه عیب و ایراد در رفتار و اخلاق خودشان کاملا انتقاد پذیر هستند و سعی می کنند نظرات اطرافیان خودشان را بشنوند.

منابع
https://www.happierhuman.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا