مشاوره خانواده همکده با روانشناسان متخصص همراه می باشد

مشاوره خانواده امروزه یکی از بهترین راه حل ها برای بررسی اختلافات خانوادگی یا تربیت فرزندان است. مشاوره خانواده برای والدین و فرزندان مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال نحوه برخورد بهتر با فرزندان، مدیریت رفتارهای کودک بیش فعال، کمک به پیشرفت رفتاری در کودکان، حفظ رابطه عاطفی بین پدر و مادر و … از فعالیت های یک مشاوره خانواده است. این که چرا ما به مشاوره خانواده نیاز داریم سوالی است که برای هر کس می تواند به وجود بیاید. همدلی و همراهی در خانواده یک اصل مهم است که گاهی اوقات دچار مشکل می شود، از این رو مشاوره خانواده می تواند به شما د در این زمینه نیز کمک کند. موضوع امروز ما در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگترین مرکز مشاوره روانشناسی حضوری، تلفنی و آنلاین درباره مشاوره خانواده است. ‌

مشاوره خانواده تلفنی (Telephone family counseling)

مشاوره خانواده - همکده

یکی دیگر از مؤلفه های محبوب درمان آنلاین برای خانواده (همچنین به عنوان درمان از راه دور شناخته می شود) خدمات مشاوره خانواده تلفنی است. آیا مشاوره خانواده تلفنی برای شما مناسب است؟ بهتر است برای پاسخ به این سوال از یک متخصص بهداشت روان دارای مجوز بپرسید.

ممکن است ندانید که “چه کسی خدمات مشاوره تلفنی ارائه می دهد یا از کجا می توان مشاغل مشاوره تلفنی را پیدا کرد. روش های مختلفی وجود دارد تا بیمارانی که به دنبال مشاوره خانواده تلفنی هستند می توانند خدمات مشاوره تلفنی دریافت کنند. خدمات مشاوره خانواده تلفنی  توسط وبسایت همکده با باتجربه‌ترین روانشناسان نیز ارائه می شود.

مشاوره خانواده پیامکی

ارائه خدمات کمکی به خانواده از طریق پیامک به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، اطلاعات کمی در مورد کیفیت مشاوره خانواده پیامکی و تأثیر آن بر کاربران خدمات وجود دارد. از طریق تجزیه و تحلیل محتوای کمی از 448 جلسه پیام کوتاه در مشاوره کمکی خانواده، محققان رفتار مشاور و تأثیر جلسه را مورد مطالعه قرار دادند. مدل‌های رگرسیون چندگانه نشان داد که تأثیر مثبت مشاوره با تراکم بالاتر رفتار مشاور کودک محور و سطوح متوسط رفتار مشاور مشکل‌ محور مرتبط است. این اطلاعات در اکثر عوامل استرس زا با اثرات مثبت در محدوده کم تا متوسط سازگار بود. مشاوره پیامکی به عنوان روشی نوین برای مشاوره خانواده، کودکان و جوانان است.

مشاوره خانواده چیست؟ (What is family counseling)

مشاوره خانواده نوعی مشاوره روانشناختی (روان درمانی) است که می تواند به اعضای خانواده در بهبود ارتباطات و حل تعارضات کمک کرد. مشاوره خانواده معمولا توسط روانشناس، مددکار اجتماعی بالینی یا درمانگر دارای مجوز ارائه می شود. این درمانگران دارای مدرک تحصیلات تکمیلی یا فوق لیسانس هستند و ممکن است توسط انجمن مشاوره ازدواج و خانواده درمانی یا به اختصار (AAMFT) تاییدیه دریافت کنند.

مشاوره خانواده اغلب بین اعضای خانواده درجه یک شکل می گیرد. به طور کلی ممکن است شامل همه اعضای خانواده یا فقط کسانی باشد که قادر یا مایل به شرکت هستند. برنامه درمانی خاص شما به وضعیت خانواده شما بستگی دارد. جلسات این مشاوره می تواند مهارت هایی را به شما آموزش دهد تا ارتباطات خانوادگی را عمیق تر کنید و فشار  های استرس زا را پشت سر بگذارید، حتی پس از اتمام جلسات درمانی.

رشته های مشاوره خانواده (Family counseling field)

مشاوره خانواده - همکده

مشاوره خانواده رشته در مورد ارائه کمک جهت پیشرفت تحصیلی فرزندان و نحوه کمک خانواده به آن ها است. مشاوره خانواده رشته به آماده سازی دانش آموز برای یادگیری فراتر از محدودیت های کلاس کمک می کند. مشاوران تحصیلی سیاست‌ها و رویه‌ها را به دانش‌آموز معرفی و تفسیر می‌کنند و به دانشجو کمک می‌کنند تا در مسیرهای علمی و سازمانی موسسه حرکت کند. مشاوره تحصیلی فراتر از خدمات مشاوره ای در مکان تحصیلی شماست. مشاوره خانواده رشته  راهنمایی های خاصی را برای بهبود عملکرد تحصیلی ارائه دهد.

مشاوره خانواده چه رشته ای است؟

یک فرد برای تبدیل شدن به یک مشاوره خانواده نیاز به آموزش و مدارک خاصی دارد تا بتواند به طور قانونی در این رشته فعالیت کند. این معمولاً به معنای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر همراه با هزاران ساعت کار میدانی تحت نظارت و قبولی در یک امتحان مورد تایید دولتی است. در زیر یکی از مراحل متداول برای تبدیل شدن به مشاوره خانواده بیان خواهد شد.

الزامات آموزشی مرتبط با این رشته را کامل کنید.

اکثر شهرها به مشاوره خانواده ای نیاز دارند که مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه ازدواج و خانواده درمانی یا یک رشته بهداشت روان مرتبط مانند روانشناسی داشته باشند. برای شروع، کسانی که علاقه مند به حرفه ای در هر زمینه روانشناختی یا سلامت روان هستند باید مدرک لیسانس خود را در زمینه های مرتبط مانند مشاوره، روانشناسی یا مددکاری اجتماعی دنبال کنند. هنگام انتخاب یک برنامه کارشناسی ارشد برای پیگیری شغل مشاوره خانواده، گزینه ها شامل کارشناسی ارشد در ازدواج و خانواده درمانی، کارشناسی ارشد در مشاوره بهداشت روان، یا حتی کارشناسی ارشد در روانشناسی بالینی است.

مشاوره خانواده حضوری (Face-to-face family counseling)

هسته اصلی کار ما در وبسایت همکده مشاوره تلفنی و آنلاین است. اما مشاوره خانواده حضوری برای کودکان، جوانان، بزرگسالان، افراد و زوجین نیز مزایای خاصی دارد. جلسات مشاوره خانواده حضوری به طور کلی معمولاً 50 تا 60 دقیقه طول می کشد و اغلب به صورت هفتگی برگزار می شود. تعداد مشاوره ممکن است بسته به هر فرد به یک برنامه دو هفته‌ای تغییر کند.

مسائل مورد بررسی در مشاوره خانواده حضوری عبارتند از:

  • اندوه و فقدان
  • ضربه
  • اضطراب
  • سو استفاده
  • افسردگی
  • روابط
  • مسائل مربوط به فرزندپروری
  • انتقال های نوجوانی
  • مسائل رفتاری
  • ازدواج مجدد
  • جنسیت
  • ارتباط
  • صمیمیت
  • سازگاری با شرایط جدید

مشاوره خانواده غیر حضوری

مشاوره خانواده - همکده

تمامی شهر های کشور می توانند از خدمات غیر حضوری مشاوره خانواده تلفنی در همکده استفاده کنند.  اگر شما و خانواده تان از قبل در روابط خود با مشکلاتی روبرو هستید، حتی تلاش برای ترتیب دادن جلسات گروه درمانی ممکن است مانند یک چالش غیرقابل حل به نظر برسد. اعضای خانواده در سنین مختلف و مراحل مختلف زندگی ممکن است در تلاش برای یافتن برنامه مشاوره خانواده غیر حضوری نسبت به یکدیگر احساس ناامیدی بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، اگر یکی از اعضای خانواده با شرایط سلامت روانی مانند اضطراب اجتماعی یا اختلال شخصیت مرزی سر و کار دارد، حضور در جلسات مشاوره حضوری ممکن است چالش‌برانگیزتر و استرس‌زاتر باشد. مشاوره خانواده غیر حضوری و از راه دور، روش درمان را برای همه آسان‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند.

مشاوره خانواده عالی

برای این که مشاوره خانواده عالی داشته باشیم، می توانیم از اشخاصی که این روند درمانی را انجام دادند پرس و جو کنیم. بهتر است از شخص مشاور مطمئن شوید و سپس برای درمان و مراجعه اقدام کنید. بهترین روش های مشاوره خانواده شامل موارد زیر است:

  • درمان ساختاری
  • درمان استراتژیک
  • درمان سیستمیک
  • روایت درمانی
  • درمان بین نسلی
  • نظریه ارتباطات
  • آموزش روانی
  • مشاوره روابط زناشویی

ضرورت مشاوره خانواده (The necessity of family counseling)

سه هدف مشاوره خانواده بهبود ارتباطات، مقابله با تعارضات خانوادگی و ایجاد یک محیط خانه با عملکرد بهتر است. مواجهه با پویایی ضعیف خانواده برای مدت طولانی ممکن است منجر به مشکلات سلامت روان برای هر یک از اعضای خانواده شود. به همین دلیل مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده مهم است. مشاوره خانواده استرس را کاهش می دهد و تعارض را با توجه به فردیت هر یک از اعضای خانواده حل می کند.

مشاوره طلاق

مشاوره طلاق نوعی روش روان درمانی است که به زوج ها کمک می کند تا تعارضات را کشف، شناسایی و حل کنند. این نوع درمان باعث می شود  تا زوجین بفهمند آیا هر یک از طرفین خواهان طلاق هستند یا خیر و این که چگونه پس از طلاق به جلو حرکت کنند.

مشاوره خانواده همسر (Spouse’s family counseling)

مشاوره خانواده همسر و ازدواج زمانی است که زوج‌ها از یک متخصص راهنمایی می‌گیرند تا مشکلات رابطه را برطرف کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که یک زوج ممکن است برای رابطه خود به دنبال کمک یک روانشناس باشند. مشاوره خانواده همسر و زوج درمانی می تواند بسیار موثر باشد، به خصوص زمانی که زودتر شروع شود.

هنگامی که تصمیم گرفتید درمان را امتحان کنید، قدم بعدی یافتن مشاوری است که در ازدواج یا زوج درمانی تخصص داشته باشد. ممکن است مجبور شوید با بیش از یک درمانگر ملاقات کنید تا شخص مناسب را پیدا کنید. مهم است که هر دو طرف احساس راحتی کنند، بنابراین تا زمانی که فرد مناسب را پیدا کنید به تلاش خود ادامه دهید.

منظور از مشاوره خانواده تلفنی چیست؟

مشاوره خانواده - همکده

مشاوره از راه دور روشی مدرن برای دریافت درمان از طریق یک پلت فرم ایمن برای تسهیل جلسات ویدیویی است. مشاوره خانواده از راه دور و روانپزشکی از راه دور شامل تعامل مستقیم بین یک مشاور یا روانپزشک و مراجعه کننده است.

هدف از مشاوره خانواده چیست؟ (What is the purpose of Counselling)

هدف از مشاوره خانواده تسکین پریشانی، بهبود توانایی مقابله، افزایش آگاهی و درک افراد خانواده و سایر افراد و افزایش احساس رفاه است. در بهترین حالت، مشاوره خانواده به طور کلی می تواند کمک کند: موقعیت های زندگی را در چشم انداز قرار دهید. به یافتن راه حل ها و رویکردهای عملی برای چالش ها کمک کنید.

مشاوره خانواده چقدر موثر است؟

آیا مشاوره خانواده مفید است؟ مشاوره خانواده  یک درمان بسیار سودمند و در حل مشکلات یا کمک به افراد (در درون خانواده) برای درک بهتر یکدیگر بسیار مؤثر است. در بسیاری از موارد، مشاوره خانواده به عنوان یک گام پیشگیرانه برای رسیدگی و حل تعارض قبل از وقوع انجام می شود.

سخن آخر ‌

مشاوره خانواده یکی از روش های درمانی برای اعضای خانواده و حتی کودکان در زمان آسیب ها یا مشکلات مختلف در زندگی است. در مشاوره خانواده موضوعات بسیاری بین فرد مراجعه کننده و مشاور مورد بررسی قرار می گیرد. ما در مقاله ای که مورد مطالعه قرار دادید در مورد مزیت های مشاوره خانواده و انواع مختلف آن صحبت کردیم.

منابع
وبسایت mayoclinicوبسایت medicalnewstoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا