راز پشت سر گذاشتن یک خواب خوب شبانه به طور طبیعی

خوابیدن یک گزینه مهم در بین همه افراد است. خوابیدن باعث می شود انرژی افراد بسیار زیاد شود. انرژی ممکن است از طریق غذا خوردن و خواب بیشتر شود. خواب برای افراد بسیار مهم است. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید خواب کافی داشته باشید. راز پشت سر گذاشتن یک خواب خوب شبانه به طور طبیعی به شما در این باره کمک می کند. خواب کافی می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید. در روانشناسی برای هر امری توضیحاتی بررسی می شود. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید.

یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. این نکته را باید بدانید که خواب کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راز پشت سر گذاشتن یک خواب خوب شبانه به طور طبیعی صحبت کنیم.

خوب خوابیدن هر شب کاری است که بسیاری از مردم به دنبال آن فعالیت می کنند

خوب خوابیدن هر شب کاری است که بسیاری از مردم به دنبال آن کار می کنند و در واقع ارزش دردسر را دارد! این که بتوانید به راحتی و به سرعت بخوابید و سپس تا صبح بخوابید می تواند عملکرد شما را در محل کار بهبود بخشد، در زندگی شخصی شما تغییری ایجاد کند و به سادگی یک احساس کلی به شما بدهد.

نکته

در حالی که بسیاری از افراد وقتی دچار مشکل خواب می شوند به داروها و قرص های خواب آور روی می آورند، روش های زیادی برای داشتن یک خواب خوب در شب وجود دارد

علم خواب و راز پشت سر گذاشتن یک خواب خوب شبانه به طور طبیعی برای افرادی که در این زمینه مشکل دارند بسیار مهم است.

چرا بعضی از شب ها خوب می خوابید و شب های دیگری که نمی خوابید

راز پشت سر گذاشتن یک خواب خوب شبانه به طور طبیعی

خواب چیز مرموزی است و اغلب از بسیاری از افراد دور می ماند. همه ما می دانیم که این مهم است و اکثر ما سعی می کنیم در ساعات معقول بخوابیم و از خواب بیدار شویم، بنابراین به مقدار کافی می خوابیم، اما چرا بعضی وقت ها خوابیدن خیلی سخت است؟ پاسخ بسیار متفاوت است، اما برخی از علل بسیار خاص به ویژه شایع است.  در اینجا برخی از دلایل متداول ذکر شده برای داشتن مشکلات خواب ذکر شده است:

  • مغز بیش فعال نمی توانید ذهن خود را وادار کنید که شب ها مسابقه را متوقف کند
  • فشار؛ استرس زیاد یکی از دلایل اصلی بی خوابی و مشکلات خواب است.
  • نداشتن برنامه خواب ؛ بعنوان مثال، بعضی روزها که می خوابید ، بعضی روزها نه
  • محیط فقیر. مدتی در محیط اتاق خواب شما وجود دارد که خواب شما را مختل می کند. شریکی که با صدای بلند خروپف می کند، صداهای مزاحم در فضای باز و سایر حواس پرتی ها همه از این موارد هستند.
  • به طور خاص برای خانم ها، تغییرات هورمونی می تواند باعث مشکلات خواب شود.
  • گرسنه هستید یا خیلی سیر هستید.
  • فضای اتاق خواب شما بیش از حد نورانی یا نامنظم است.
  • افسردگی و اضطراب (از جمله سایر موارد احساسی مشابه) می توانند خواب را مختل کنند.
  • کمی قبل از خواب کافئین، الکل یا یک نوشیدنی شیرین نوشیدید.
  • شما اخیراً تغییرات قابل توجهی در زندگی داشته اید و کارهای زیادی برای پردازش ذهنی دارید.
  • بی خوابی (به عنوان یک اختلال)
  • شما قبل از خواب مقدار زیادی آب نوشیدید‌

این ممکن است باعث چندین سفر حمام در طول شب شود، که هر کدام خواب شما را قطع می کند و می تواند باعث خواب کم شود.

هنگامی که برای خوابیدن تلاش می کنید. نسبت به آن احساس استرس می کنید زیرا به دلیل مشغله زیاد مجبورید در یک ساعت خاص بخوابید و در یک ساعت خاص بیدار شوید. احساس این که مجبورید بخوابید اغلب نتیجه عکس آن چیزی را دارد که مطلوب است. راز پشت سر گذاشتن یک خواب خوب شبانه به طور طبیعی در ادامه به موارد دیگری هم اشاره می کند.

شما دچار آپنه خواب هستید.

شما یک چرت طولانی در طول روز داشته اید. (بیشتر از 1 ساعت اغلب باعث مشکلات خواب می شود.)

البته به خاطر داشته باشید که این ها فقط برخی از رایج ترین دلایلی است که ممکن است شب شما خوب نخوابید. دلایل متعددی برای مشکلات خواب وجود دارد. گاهی اوقات تشخیص دلیل عدم توانایی خوابیدن چالش برانگیز است. در حقیقت، بسیاری از اوقات، بیش از یک دلیل وجود دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به همین دلیل اتخاذ برخی از تکنیک های زیر، مهم نیست که چه چیزی هوشمندانه است. بنابراین می توانید توانایی کلی خود را برای به خواب رفتن و خوابیدن طبیعی بهبود ببخشید.

نکات و مواردی برای بهتر خوابیدن به طور طبیعی

ریشه دقیق مشکلات خواب شما مهم نیست. برخی از عادات خاص قبل از خواب به شما کمک می کنند تا بخوابید و بخوابید. تمرین عادتهای خوب خواب و دانستن چگونگی خواب راحت تر، ابزار بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد تا در هنگام تلاش برای خوابیدن از آن ها استفاده کنید. اگر قبلاً یک خواب منظم داشته اید. می توانید با وضوح بیشتری بگویید چه چیزی باعث شب بیداری شما می شود. در اینجا چند روش واقعی برای یک خواب خوب هر شب بررسی شد:

الکترونیک را یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید

این اطلاعات جدیدی نیستند که خاموش کردن صفحه نمایش قبل از خواب توانایی شما برای استراحت مناسب را بهبود می بخشد. تلفن های همراه، خوانندگان الکترونیکی و تلویزیون ها همگی نور ساطع می کنند و فعالیت بیش از حد مغز را تقویت می کنند، و وقتی این حالت در شب رخ می دهد، مغز شما به سختی می تواند به حالت آرامش برسد. این دستگاه ها در ریتم شبانه روزی طبیعی تداخل ایجاد می کنند، و همچنین ما را به ادامه فکر و کار حتی در اواخر شب ترغیب می کنند.

نکته ای در ارتباط با راز پشت سر گذاشتن یک خواب خوب شبانه به طور طبیعی

 هنگامی که وسایل الکترونیکی را قبل از خواب خاموش می کنید، به مغز خود فرصتی برای استراحت خواهید داد و همچنین ریتم ها و الگوهای طبیعی خواب را تشویق می کنید.

یک چای گیاهی تسکین دهنده بنوشید

راز پشت سر گذاشتن یک خواب خوب شبانه به طور طبیعی

چای قبل از خواب یک عادت دلپذیر و آرامش بخشی است. اما چای هایی که می نوشید می توانند خواب شما را نیز بهبود بخشند! دمنوش های بابونه، سنبل الطیب، گل فلفل دلمه ای و بادرنجبویه همه گیاهان عالی خواب آور هستند كه به آرامش ذهن، تسكین سیستم هضم و آرامش عضلات شما كمك می كنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر عصر یک نوشیدنی دلپذیر میل می کنید، سعی کنید به جای چای مانند شیر، اسموتی یا حتی آب میوه به دنبال یک چای گیاهی قوی باشید، و از این که با چه میزان کارآیی قادر به سقوط هستید شگفت زده خواهید شد.

یک برنامه شبانه روزی ایجاد کنید

داشتن یک برنامه روزمره برای داشتن یک خواب خوب شبانه به طور طبیعی بسیار مهم است. هنگامی که برای ایجاد عادت های خوب تلاش می کنید، خواب راحت تر خواهد آمد.

نکته

افراد مختلف روال های مختلف را ترجیح می دهند، اما برنامه روزمره شما باید فقط فعالیت هایی را شامل شود که به شما کمک کند هم ذهن خود را آرام کنید.

مثالی در ارتباط با راز پشت سر گذاشتن یک خواب خوب شبانه به طور طبیعی

به عنوان مثال، حمام یا دوش طولانی، خواندن کتاب خوب، روزنامه نگاری یا انجام یوگای ملایم همه فعالیت های عالی برای اضافه کردن به یک برنامه روزانه شبانه است. به عنوان یک قاعده، اما اطمینان حاصل کنید که فعالیت های روزمره شبانه شما همه به سمت آرامش معطوف هستند و باعث آرامش می شوند.

از غذا خوردن در اواخر شب خودداری کنید

وقتی دیرشام  می خورید، سیستم هضم خود را بیدار می کنید در زمانی که می خواهید فرصت استراحت و بهبودی را داشته باشد. شب هنگام، کل بدن شما امکان انجام تنظیم مجدد را دارد. روزه داری متناوب به چنین روندی رایج تبدیل شده است. زیرا به بدن این شرایط را می دهد تا غذا را به درستی پردازش کند. همچنین باعث ایجاد عادت های خوب خواب سالم می شود.

نکته

اگرچه بعضی اوقات دیر غذا خوردن را نمی توان به دلیل یک روز شلوغ یا یک رویداد در اواخر شب اجتناب کرد، اگر تمایل دارید که دیرتر از ساعت 8 از غذا خوری خودداری کنید، به احتمال زیاد خواب منظم بیشتری خواهید داشت.

یک محیط اتاق خواب مناسب برای خواب ایجاد کنید

راز پشت سر گذاشتن یک خواب خوب شبانه به طور طبیعی

محیطی که در آن می خوابید به همان اندازه در توانایی خوب خوابیدن تأثیر دارد و عاداتی را که در زمان خواب ایجاد می کنید ایجاد می کند.

نکته

هرگونه حواس پرتی شلوغ را از اتاق خواب خود پاک کنید و هر زمان ممکن فضا را مرتب و مرتب نگه دارید. از رنگ های تسکین دهنده مانند آبی و بنفش به عنوان سایه های دکوراسیون غالب برای تسهیل خواب استفاده کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

سعی کنید تمام نورها را با استفاده از پرده های تیره و اطمینان از خاموش شدن همه چراغ ها مسدود کنید و فراموش نکنید که محیط را تا آن جا که ممکن است ساکت کنید! در صورت لزوم، از یک دستگاه صدای سفید، گوش بند خوب یا ترکیبی از این دو استفاده کنید تا بتوانید واقعاً به استراحت و تنظیم جهان بپردازید.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا