همه چیز درباره نوع شخصیت ISFP

رفتار ها و شخصیت ها و به خصوص شخصیت ISFP در مرکز زندگی همه ما قرار دارند. همه ما می دانیم که شخصیت اگر به نوع خوب و قابل انعطافی تقویت شود می تواند برای ما مفید باشد. این مفید بودن به گونه ای است که می تواند بر زندگی ما تاثیرات خوبی بگذارد. شخصیت های ما می تواند در آینده فرزندان ما نیز تأثیرگذار باشد.

نکته ای که باید بدانیم این است که اگر زمانی در شخصیت خود دچار مشکل شدیم بتوانیم آن را حل کنیم. برای مثال برخی افراد باید این نکته را بدانند که شخصیت می تواند در طول زندگی تغییر کند اما باید باور به این موضوع داشت که افراد می توانند تغییرات را درون خود ایجاد کنند. این ویژگی ها می تواند از ابتدا در فرد وجود داشته باشد یا این که به علت دلایل دیگری اتفاق بیفتد. هر فردی باید بداند که رفتار ها به گونه ای است که در زندگی همه اتفاق می افتاد اما قابل کنترل است. رفتار در هر فردی می تواند متفاوت باشد.

تیپ شخصیتی شما چه چیزی است؟

وقتی می دانید تیپ شخصیتی شما چیست – مدافع، واسطه، شخصیت اصلی، مبارز، معمار، منطقی، فرمانده، مجادله، شهود، تهاجمی، نظاره گر، قانونی، مجازی، ماجراجو، کارآفرین، سرگرم کننده یا شخصیت ISFP  – می توانید سفر کشف خود را شروع کنید برای درک این که چرا کارهایی را که انجام می دهید انجام دهید، و همان طور که فکر می کنید فکر کنید.

آزمون شخصیت Myers-Briggs را انجام دهید.

برای شروع می توانید بصورت آنلاین آزمون شخصیت Myers-Briggs را بصورت رایگان انجام دهید. تنها وقتی درک عمیقی از ویژگی های شخصیتی خود داشته باشید، می توانید نقاط قوت خود را افزایش داده و نقاط ضعف خود را برطرف کنید. ما در طول مقاله به این ایده ها خواهیم پرداخت و به شما منابعی می دهیم تا در صورت لزوم با یکی از درمانگران آموزش دیده خود کار کنید تا به شما کمک کنیم زندگی خود را به بهترین شکل انجام دهید.

مایرز و بریگز در ارتباط با شخصیت ISFP

همه چیز درباره نوع شخصیت ISFP

در این مجموعه مشاوره، ما در حال بررسی هر یک از 16 تیپ شخصیتی هستیم که توسط دو زن برجسته، کاترین بریگز و دخترش، ایزابل مایرز مشخص شده است. در دهه 1940، کاترین و ایزابل MBTI (شاخص نوع مایرز-بریگز) را ساختند، یک آزمون شخصی شخصیتی که به شدت به تئوری کارل یونگ در مورد انواع مختلف شخصیت متکی است. مایرز-بریگز نتیجه گرفت که هر شخص:

یا برون گرا است (E) یا درون گرا است (من)

یا از شهود (N) یا حسگر (S) برای تجربه دنیای اطراف خود استفاده می کند

برای تصمیم گیری از احساس (F) یا تفکر (T) استفاده می کند

یا برای رسیدن به اهداف خود از ادراک (P) یا داوری (J) استفاده می کنند

ترکیبات مختلف این 4 نقطه مقابل 16 نوع شخصیت را تشکیل می دهد.

16 نوع شخصیت در کنار شخصیت ISFP

تحلیل گران: معمار (INTJ)، منطق دان (INTP)، فرمانده (ENTJ)، مناظره کننده (ENTP).

دیپلمات ها: مدافع (INFJ)، واسطه (INFP)، قهرمان اصلی (ENFJ)، مبارز (ENFP).

نگهبانان: لجستیک (ISTJ)، مدافع (ISFJ)، مجری (ESTJ)، کنسول (ESFJ).

کاوشگران: مجازی (ISTP)، ماجراجو (ISFP)، کارآفرین (ESTP)، سرگرمی (ESFP).

در این مقاله، ما در حال بررسی نوع شخصیت ماجراجو (ISFP) هستیم.

ویژگی های شخصیتی ISFP: نوع شخصیت ماجراجو

ISFP مخفف درون گرایی، سنجش، احساس و ادراک است.

درون گرایی

 ISFP ساکت و محفوظ است. آن ها ترجیح می دهند چند دوست صمیمی داشته باشند تا بسیاری از آشنایان. اجتماعات اجتماعی از هر نوع که باشد انرژی آن ها را تخلیه می کند.

سنجش

 ISFP بر جزئیات و واقعیت های فوری تمرکز می کنند و کمتر به تصویر بزرگ و احتمالات آینده توجه می کنند. تیپ های شخصیتی ISFP بیش از آن که متفکران انتزاعی باشند، مشخص هستند. می توانید بگویید ماجراجویان در لحظه زندگی می کنند و علاقه ای به برنامه ریزی برای آینده ندارند.

احساس

 ISFP هنگام تصمیم گیری ترجیحات شخصی و ملاحظات اجتماعی را در نظر می گیرد، نه واقعیت ها و منطق های سرد.

درک

 ISFP تصمیم گیرنده کندی است. نوع شخصیت ISFP تصمیم گیری را به تأخیر می اندازد و ترجیح می دهد خود به خود و انعطاف پذیر باشد.

تیپ های شخصیتی ISFP آرام و راحت هستند.

تیپ های شخصیتی ISFP آرام و راحت هستند. آن ها نسبت به دیگران مدارا می کنند و فرهنگ ها، اعتقادات و سبک زندگی متفاوت از آن ها را مورد قضاوت قرار نمی دهند. تیپ های شخصیتی ISFP دارای ارزش های محکمی هستند، اعتقاد به کمک به دیگران و خدمتگزار بودن دارند، اگرچهع آن ها اغلب به بحث و گفتگو و حتی ارزش های خود با دیگران اهمیت نمی دهند.

افراد با شخصیت ISFP در حال زندگی می کنند

همه چیز درباره نوع شخصیت ISFP

آن ها عجله ندارند، آرام هستند و در این جا و حال زندگی می کنند. توانایی هنری آن ها، همراه با روحیه ای ماجراجویانه، آن ها را وادار می کند تا با تمام وجوه شرایط انسان تجربه کنند. آن ها نسبت به افراد زندگی خود وفادار و فداکار هستند و نسبت به کسانی که آن ها را دوست دارند بسیار مراقبت و توجه خواهند داشت.

ویژگی شخصیتی محفوظ ISFP

ویژگی شخصیتی محفوظ ISFP ممکن است به این معنی باشد که آن ها ساکت هستند، اما همچنین بسیار دلپذیر هستند و همیشه آماده برای ادامه روند هستند. ISFP ها به تمجید و تأیید مثبت احتیاج دارند، اما عدم تمایل گاه و بیگاه آن ها برای به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات خود با خانواده و دوستان نزدیک، گاهی اوقات منجر به مشکلات در رابطه می شود.

ISFP ها هنری هستند

تیپ های شخصیتی ISFP در هر کاری خلاق هستند. خواه نقاش باشند، هم ترانه سرا و یا مدیر فروش که پیش بینی های فروش پنج ساله را در نمودار ارائه می دهند، از نظر بصری کار آن ها جالب و چشم نواز خواهد بود. ISFP تخیل فعال و استعدادی طبیعی در خلق اشیا زیبا دارد.

ISFP ها محبوب هستند

یکی از ویژگی های شخصیتی ISFP این است که به راحتی با احساسات دیگران ارتباط برقرار کرده و با آن ها همدل باشید. حساسیت آن ها نسبت به احساسات دیگران، آن ها را وادار می کند تا در هنگام بروز اختلافات، حسن نیت و هماهنگی ایجاد کنند. سایر افراد ISFP را جذاب می دانند. آن ها گرم، آرام، بدون قضاوت هستند و نگرشی زنده و زنده دارند که باعث خوشایند و پسندیدن آن ها می شود. تیپ های شخصیتی ISFP پیوند ویژه ای با حیوانات و کودکان دارند و با جهان همخوانی دارند.

ISFP ها پرشور و کنجکاو هستند

یکی دیگر از ویژگی های شخصیتی ISFP کنجکاوی در مورد دنیای اطراف آن ها است. وقتی ایده ای به آن ها ارائه می شود، اولین غریزه آن ها کاوش است – ماجراجویی برای آزمایش این که آیا ایده ها را نگه می دارد یا نه انجام می شود ؟ اگر ایده آن ها را علاقه مند یا هیجان زده کند، کاملاً جذب آن می شوند، به استثنای همه موارد دیگر.

ISFP ها غیرمتعارف هستند

تیپ های شخصیتی ISFP برای انجام کارها به روش خود و در زمان خاص خود به فضا و آزادی احتیاج دارند. آن ها از سرعت آرام لذت می برند تا از دنیای اطراف خود به طور کامل قدردانی کنند. آن ها اصلی و غیر متعارف هستند. برنامه ها، قوانین و فرایندها آن ها را خسته کرده و حتی آن ها را ناراضی خواهد کرد. آن ها در صورت لزوم کارهای پیش پا افتاده ای را انجام خواهند داد ، اما این که بگوییم افراد آن ها را دوست ندارند، کم لطفی است.

ISFP ها و گزینه های شغلی

همه چیز درباره نوع شخصیت ISFP

ISFP احتمالاً در محیط شرکتی که انتظار می رود مهلت مقرر را رعایت کرده و رویه های خود را دنبال کند احساس خوشبختی یا رضایت نمی کند. ویژگی های شخصیتی ISFP معمولاً مسیرهای شغلی خلاق را به عنوان هنرمند، نوازنده و طراح ایجاد می کند، اما ذات حساس و تمایل آن ها به کمک دیگران نیز آن ها را به عنوان معلمین و مشاوران عالی درآورده است.

نکته

ISFP طبیعتاً هنرمندان و مراقبان آن هستند. آن ها در هر مسیر شغلی، محل کار یا محیطی که بتوانند از این استعدادها استفاده کنند به خوبی عمل خواهند کرد، به شرط آن که به آن ها فضای و آزادی داده شود تا کارهای خود را به روش خود انجام دهند.

ISFP ها و روابط

ISFP ها خونگرم و ملایم هستند. آن ها شرکای مادام العمر فداکار، وفادار و متعهد هستند. آن ها راحت هستند و با شرکای خود همراه می شوند و زندگی با آن ها را دلپذیر و راحت می کند. نوع شخصیت ISFP محفوظ است، بنابراین آن ها اغلب افکار و احساسات خود را از شرکای خود پنهان می کنند. مگر این که شریک زندگی آن ها را به خوبی بشناسد، این گرایش به خصوصی ماندن می تواند مشکلاتی را در رابطه ایجاد کند. تیپ های شخصیتی ISFP که یاد نگرفته اند که احساسات و افکار خود را به شریک زندگی خود ابراز کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا