دلایل اصلی خیانت در مردان و زنان را بدانید

علت خیانت در زنان، اغلب زیر بنای عاطفی دارد و بیشتر به مقوله رابطه با همسر مانند خیانت همسر و در نتیجه انتقام زن و همچنین الگوسازی نامناسب رسانه مربوط می‌شود. درصورتیکه در مورد آقایان، برطرف کردن نیاز جنسی از علل اصلی خیانت است. همچنین مقوله فردی مانند تنوع طلبی نیز نقش اساسی در بروز خیانت دارد. اما به صورت کلی دلایل خیانت را در هر دو جنس می‌توان شامل موارد زیر دانست. دلایل اصلی خیانت در مردان و زنان را بدانید.

دلایل خیانت

دلایل اصلی خیانت در مردان و زنان را بدانید؛

مسائل فردی

می توان گفت مسائل فردی مربوط به خیانت به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

مسائل روانشناختی

  • شامل مفاهیمی مانند تنوع‌طلبی و محق دانستن خود است که در مردان بیشتر از زنان است. عاشق یکدیگر نشدن، اثبات خود، کسب لذت نیز از مواردی است که در مرد و زن می‌تواند تاثیر یکسانی داشته باشد.
  • در صورتی ‌که مرد اعتیاد داشته باشد. ممکن است در مرد به دلیل عواملی مانند احساس حقارت ناشی از ناتوانی جنسی و نیاز مالی و در زن ارضاء نشدن و یا تنگنای مالی موجب خیانت به طرف مقابل شود.

مسائل گذشته

  • روابط قبل از ازدواج شامل روابط جنسی و عاشقانه نیز می‌شود. خیانت در افرادی که قبل از ازدواج رابطه جنسی نداشته‌اند نیز صدق می‌کند. با این تفاوت که احتمال خیانت در افرادی که قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته‌اند بیشتر است.
  • عشق ناکام گذشته پرتکرارترین موضوع مربوط به گذشته است که در دو حالت منجر به خیانت می‌شود. در حالت اول، رابطه با عشق قبلی در زمان تصمیم به ازدواج قطع شده و با بازگشت مجدد او دوباره رابطه آغاز می‌شود. در حالت دیگر با اینکه فرد با شخص دیگری ازدواج کرده است. ولی با عشق خود توافق می‌کند که پنهانی رابطه خود را ادامه دهد. وجود الگوی خیانت در زندگی خانوادگی نیز تاثیر قابل توجهی در اقدام به خیانت در فرد دارد.

دلایل اصلی خیانت در مردان و زنان را بدانید – رابطه همسران

دلایل دیگری که به خیانت زنان و مردان مربوط می‌شود به 8 مورد تقسیم می‌شود:

1. مسائل جنسی و جسمی

عدم رضایت جنسی از علل اصلی خیانت مردان است. شامل مواردی مانند عدم توافق جنسی، ناتوانی جنسی، عقیم بودن، سرد مزاجی، گرایش جنسی انحرافی، فقدان بستر گرم و صمیمی و حتی بیماری مزمن هستند.

دلایل اصلی خیانت در مردان و زنان را بدانید؛ | مرکز مشاوره همکده

2. مسائل عاطفی

دلایل اصلی خیانت در مردان و زنان را بدانید؛

این عوامل از علل اصلی بروز خیانت در زنان محسوب می‌شود. مواردی مانند خلاء عاطفی، عدم درک و همدلی، از بین رفتن عشق، عدم احساس خوشبختی و نادیده گرفتن آن‌ها را شامل می‌شود که معمولا در خانم‌ها ابتدا خیانت عاطفی اتفاق می‌افتد و به دنبال آن وارد خیانت جنسی می‌‌شوند.

3. دلایل اصلی خیانت در مردان و زنان را بدانید – ازدواج نامناسب

ازدواج نامناسب را می‌توان شامل ازدواج بدون علاقه، ازدواج زود هنگام، اختلاف سنی زیاد، اختلاف طبقاتی و اختلاف فرهنگی دانست. برای مثال یک علت رایجی که بسیاری از خانم‌ها به دلیل خیانت شکایت می‌کنند. طبقه اقتصادی خانم بالاتر بوده مثلا خانمی 42 ساله می‌گوید: « شوهرم شاگرد مغازه ام بود، با رفتاراش فکر کردم عاشقمه، بعد از 12 سال فهمیدم با پول من خانه مجردی خریده و به من خیانت کرده» و یا یکی دیگر از دلایل تاثیرگذار در بروز خیانت را می‌توان ازدواج در سن پایین اشاره کرد.

4. سوء رفتار

در برخی موارد زنان به دلایلی مثل عدم بلوغ هیجانی، عدم برخورداری از حمایت قانونی و عدم پایبندی به اصول اخلاقی در مقابل مسائلی مانند اطلاع از روابط فرازناشویی (خیانت همسر) یا خشونت و بی‌توجهی همسر، از خیانت به عنوان وسیله‌ای برای انتقام و آرام شدن خود استفاده می‌کنند.

5. عدم حضور همسر

دلایل اصلی خیانت در مردان و زنان را بدانید؛

عدم حضور همسر به دلایل مختلف از جمله قهر و ترک منزل، ماموریت، مسافرت، شیفت شب و زندانی بودن می‌تواند اتفاق بیفتد.

6. دلایل اصلی خیانت در مردان و زنان را بدانید – مسائل جامعه

مسائلی که مرتبط با جامعه بوده و ممکن است باعث خیانت فرد شود به دو دسته مسائل محیطی و اقتصادی تقسیم می‌شود که به شرح زیر است:

  • مسائل محیطی

محیط نامناسب موجب فراهم شدن شرایط خیانت می‌شود. از جمله می‌توان به وجود افراد اغواگر اشاره کرد. در کنار این مسئله، حق قانونی و شرعی که مردان برای خود قائل می‌شوند تسهیل کننده ورود آنها به این‌گونه روابط است.

  •  مسائل اقتصادی

رشد اقتصادی از عوامل موثر در بروز خیانت در مردان می‌باشد. عده‌ای از مردان با تغییر وضع مالی و پیشرفت مالی، دیگر همسر خود را هم‌سطح خود نمی‌بینند. به همین دلیل دنبال فردی بالاتر از همسر خود می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا